מקלארן ספידטייל נחשפת: יצירת מופת אווירודינמית

מקלארן ספידטייל
מקלארן ספידטייל.

מקלארן ספידטייל היא מכונית הייפר-GT מהירה עם הנעה היברידית, מהירות מרבית של 403 קמ״ש ונתון תאוצה 0-300 קמ״ש של 12.8 שניות.

 

מקלארן חושפת את הספדטייל (Seeptail), מכונית הייפר-GT היברידית שהיא המכונית המהירה ביותר אי פעם של מקלארן עם מהירות מרבית של 403 קמ״ש, סוג של יורשת רוחנית למלקארן F1 המיתולוגית של שנות התשעים, שהייתה בתקופתה המכונית הסדרתית המהירה ביותר עם מהירות מרבית של כ-390 קמ״ש.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

הספידטייל, שעדיין נמצאת בשלבי פיתוח סופיים, תיוצר במספר מוגבל של 106 יחידות בלבד, לא מספר שרירותי אלא מספר זהה למספר היחידות שיוצרו מהמקלארן F1. אם לרגע חשבתם לרכוש אחת, תדעו שכל היחידות כבר נמכרו מראש במחיר התחלתי של כ-2.44 מיליון דולר.

 

מקלארן ספידטייל
0-300 קמ״ש בזמן של 12.8 שניות.

מקלארן עדיין לא חושפת את הפרטים הטכניים של יחידת ההנעה ההיברידית של הדגם, אך היא כן מציינת כי לדגם הספק כולל של 1050 כ״ס וההנעה בדגם אחורית. על משקל נוצה של 1,450 ק״ג, ביחס לביצועים ומערכת ההנעה, זה מספיק בכדי לאפשר לדגם להאיץ מעמידה ל-300 קמ״שׁ בזמן של 12.8 שניות. לבוגטי שירון שלרשותה 1500 כ״ס, אך משקל של 1995 ק״ג, נתון של 13.1 שניות.

 

בכדי להשיג את המהירות המרבית של הדגם, 403 קמ״ש, הנהג נדרש להפעיל מצב ״מהירות״ מיוחד, מצב המנמיך את המרכב ב-35 מ״מ ומאפשר למנועים החשמליים לפעול במלוא העוצמה.

 

מקלארן ספידטייל תא הנוסעים
שלושה מושבים, הנהג במרכב מוקף חמישה מסכים.

כמו במקלארן F1, גם בספידטייל נמצא שלושה מושבים כאשר הנהג יושב המרכז ומוקף שלל מסכים, לא פחות מחמישה כולל שני מסכים קיצוניים עבור מראות הצד מבוססות המצלמה. אלו האחרונות הן חלק בלתי נפרד מהתכנון האווירודינמי המוקפד של הדגם.

 

מקלארן ספידטייל
ספויילר ייחודי.

כל פאנל במרכב עשוי קרבון קל משקל ואם תסתכלו בתמונת הפרופיל תגלו כי מספר חלקי המרכב מינימלי. השימוש במספר מינימלי של חלקי מרכב נועד להפחית את מספר החיבורים בין חלקי המרכב השונים, הכל בכדי להשיג מקדם גרר נמוך. גם הכיסוי הסטטי המכבה את הגלגלים הקדמיים נועד בכדי להפחית את מקדם הגרר באמצעות הפחתת המערבולות המתרחשות סביב הגלגלים. החלק הייחודי ביותר במרכב אולי הוא הספויילר האחורי שהוא לא חלק נפרד אלא חלק גמיש ובלתי נפרד מהמרכב (פטנט של מקלארן).

כפי שניתן להתרשם מהתמונות, הספידטייל היא מכונית ארוכה למדי עם מידת אורך של 5,137 מ״מ, כאורה של מרצדס S קלאס. בשלב זה זו המידה היחידה שמקלארן מוכנה לחשוף. ברכבים מסוגה של הספידטייל המורכבים ברובם מקרבון אנחנו רגילים לראות קרבון חשוף בתא הנוסעים, אך גם כאן מקלארן עשתה צעד נוסף והטמיעה באריג הקרבון שכבה מיקרונית של טיטניום המעניקה לקרבון החשוף גוון כרום טיטניום ייחודי.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

קבל התראות על תגובות חדשות:
  • לא נמצאו תגובות