עכשיו זה רשמי, 18 שנים אחרי מקלארן F1, מקלארן משיקה את ה- MP4-12C פרי פיתוח עצמאי שלה, עם המון צפיות והשוואה מתבקשת למקלארן F1 האגדתית.

 

ביום חמישי ה-18.03.2010 במסיבת פתיחה בווקינג, ברקשייר בריטניה, בנוכחות נהגי הפורמולה-1 של מקלארן, גייסון באטון ולואיס המילטון (וידאו של השניים, בוחנים את הרכב למטה) השיקה מקלארן את ה-MP4-12C הרכב העצמאי שני שלה כחברת רכב לכל דבר ועניין.

 

כמובן שאי אפשר להציג רכב שכזה ללא נתונים:

  • מנוע: 3.8 ליטר V8 עם צמד מגדשים.
  • 592 כ"ס ב-7000 סל"ד.
  • 61.1 קג"מ ב-3000 סל"ד.
  • 80% משיא המומנט מושגים כבר ב-2000 סל"ד.
  • משקל יבש: 1300 ק"ג (פרארי 458 איטליה- 1380 ק"ג).
  • חלוקת משקל קדמי/אחורי: 43 קדמי.
  • 0-200 קמ"ש בפחות מ-10 שניות. (458 איטליה – 10.4 שניות)
  • מהירות מירבית מעל 320 קמ"ש (אין נתון רשמי).
  • מקלארן צופה למכור השנה כ-1000 יחידות.
  • מחיר: קצת יותר יקרה מפרארי 458 איטליה.

 

למרות הרצון המתבקש להשוות למקלארן F1, מקלארן טוענת ובצדק כי אין טעם להשוות. הפעם מקלארן יצרה מכונית על "שפוייה" במחיר ראוי ולשימוש שהוא כמעט יום יומי. הפעם גם גורדון מיורי, המתכנן האגדי של המקלארן F1 והמקלארן מרצדס SLR  כבר לא שותף אלא בעל חברה עצמאית שעוסקת בעיקר בפתרונות לתחבורה עירונית. הפעם המעצב של המקלארן החדשה הוא בעל לא פחות זכויות, פראנק סטפנסון, שאחראי בין היתר למיני החדשה, ל-ב.מ.וו X5, לפיאט 500 ולעיצובי מזארטי וחלק מעיצובי פרארי.

 

מקלארן ממצבת את עצמה מעל המתחרות הישירות מאיטליה וגרמניה כך לפחות לטענתם, למרות שלפי הנתונים היבשים על הכוונת נמצאת הפרארי 458 איטליה. מקלארן משתמשת בידע שצברה במשך 30 שנה בבניית שלדות מסיבי פחמן. שלדת המקלארן MP4-12C בנויה מאבטית קרבון השוקלת רק 81 ק"ג כתא הנהג המשולב עם תת שלדה מאלומניום מלפנים ומאחור. כל זאת מציב את המאזניים על משקל דיאטטי  של 1300 ק"ג (משקל יבש), לשם השוואה משקלה היבש של פרארי 458 איטליה הוא 1380 ק"ג מצד שני משקלה של המקלארן F1 היה רק 1000 ק"ג!.

 

המנוע, M838T של המקלארן MP4-12C הוא פרי פיתוח עצמאי מלא של מקלארן, שלא כמו בעבר בה נהגה מקלארן להשתמש במנועי AMG של מרצדס או במנועי חטיבת M של ב.מ.וו. המנוע בנפח 3.8 ליטר V8 עם שני מגדשים והזרקת דלק ישירה מפתח כ-592 כ"ס ומומנט של 66.1 קג"מ, הקו האדום ב-8000 סל"ד. ההנעה היא אחורית דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים מתקדמת. בתיבה זו ניתן ללחוץ חצי לחיצה על מנוף ההילוכים בהגה המכניס את התיבה למצב של "חצי חיבור", כך שבלחיצה מלאה על המנוף ההילוך עובר באופן מיידי יותר לעמות תיבת הילוכים כפולת מצמדים רגילה.

 

 

אמרנו שמקלארן רצתה לבנות מכונית-על שניתן לחיות איתה, לכן היא מצויידת במערכת "בקרת שלדה" "pro-active chassis control" עם 3 מצבים לשיטה על המתלים ובקרת היציבות. בהמשך לשיפור נוחות הנוסעים והקטנת רדיוס הפניה (בעיה ידועה ברכבי –על) המקלארן לא מצויידת במוט מייצב אלא במפעיל הידראולי המשמש כמוט מייצב כך שהוא פועל רק בהתאם לכוחות הפניה הפועלים על הרכב. עוד מצויידת המקלארן הזו במערכת השאולה מעולם הפורמולה-1, מערכת זו מאפשרת לבלום בנפרד כל גלגל אחורי לסיוע ביצירת מומנט בפניות הדוקות במיוחד.

 

 

תגיות: מקלארן
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.