לוגו אוקטביה RS החדשה
הנעה היברידית פלאג-אין לאוקטביה RS החדשה.
לוגו אוקטביה RS החדשה
הנעה היברידית פלאג-אין לאוקטביה RS החדשה.

האוקטביה RS החדשה מצטיידת לראשונה במערכת הנעה היברידית פלאג-אין, החשיפה הרשמית בעוד קצת יותר מחודש אך תמונות של הדגם כבר הספיקו לדלוף לרשת.

 

סקודה מאשרת היום (ו') כי היא תחשוף בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ 2020) את האוקטביה RS החדשה, גרסת הביצועים לאוקטביה 2020 החדשה אשר נחשפה בחודש נובמבר האחרון.

 

בשלב זה סקודה חושפת רק את לוגו RS של הדגם המטבע על דלת תא המטען, אך בכך היא גם מספרת את כל הסיפור של האוקטביה RS החדשה שכן תוספת האות i ללוגו מציינת כי האוקטביה RS החדשה מצוידת במערכת הנעה היברידית פלאג-אין - לראשונה עבור הדגם. האוקטביה RS החדשה תשווק, כמו בדגם היוצא, בשתי גרסאות המרכב של הדגם - סדאן וסטיישן.

 

אוקטביה RS החדשה
אוקטביה RS החדשה.

סקודה לא מציינת את נתוני מערכת ההנעה, אך לא קשה לנחש כי מדובר ככל הנראה באותה מערכת הנעה של הגולף GTE הבכירה - גרסה חזקה יותר של מערכת הפלאג-אין שהוצגה עם האוקטביה החדשה. המערכת משלבת מנוע 1.4TSI בהספק של 156 כ"ס עם מנוע חשמלי המשולב בתיבת DSG-6 וסוללת ליתיום-יון גדולה יחסית של 13kW. ההספק הכולל של המערכת צפוי לעמוד על 245 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ. יש לציין כי יתכן שעבור האוקטביה RS, סקודה תבצע מספר שינויים במערכת כך שתתאים בצורה טובה יותר לדגם ביצועים.

האוקטביה RS הנוכחית לעומת זאת מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ המשודך לתיבת DSG-7, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.6 שניות. היתרונות של מערכת פלאג-אין הם בזמינות כוח טובה יותר, במיוחד בסל"ד נמוך, בזכות המנוע החשמלי החסרונות הם תוספת משקל משמעותית של מעל ל-100 ק"ג בשל הסוללה הגדולה יחסית. האוקטביה RS מעולם לא הייתה עז הרים בהתנהגות שלה אלא יותר חורכת אספלט מהירה למרחקים ארוכים, כך שתוספת המשקל זה לא משהו שיפגע באטרקטיביות של הדגם.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.