הקאיין החדש, הרכב הכי חשוב של פורשה שאחראי לכ-50% ממכירות פורשה עם מנועים חדשים ומשופרים, גרסה הברידית והרבה פחות דלק וזיהום אוויר.

 

הקאיין החדש מוצג אחרי אחיו, הטוראג, עם עיצוב קרבי מבעבר (לטוב ולרע) ועיצוב פנים חדש לחלוטין בהשראת הפאנאמרה. יש בו הכל יותר ושני דברים פחות, יותר מרווח, יותר ביצועים, יותר כוח והרבה פחות צריכת דלק באמצעות מנועים חדשים עם הזרקת דלק ישירה ופחות משקל בממוצע מציג הקאיין שיפור של 23% בצריכת הדלק.

 

גולת הכותרת הינה הגרסה ההברידית של הקאיין ששאולה בשלמותה מהטוראג המשלבת מנוע 3.0 ליטר טורבו V6 המספק 329 כ"ס ויחידה חשמלית המספקת 46 כ"ס הבעזרת המנוע החשמלי 60 קג"מ זמינים כבר מ-1000 סל"ד בלבד. היחידה הזו מספקת  ביצועים הזהים לטוראג עם 6.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 240 קמ"ש, יחד עם צריכת דלק לא פחות ממרשימה רכב שכזה 12.2 ק"מ לליטר. נתון מדהים הוא שבנסיעה בה אין צורך בהאצה יכול הקאיין לנסוע על בסיס המנוע החשמלי עד למהירות של 155 קמ"ש.

 

גרסת הבסיס עם אותו מנוע V6 3.6 ליטר המספקת כעט 298 כ"ס  (לעומת 290 כ"ס בדגם הקודם) וצריכת דלק הנמוכה בכ-20% לעומת הדגם הקודם. גרסת ה-S עם מנוע 4.8 ליטר V8 המספק 395 כ"ס ו-59 קג"מ. וגרסת הטורבו הבכירה נשארת עם אותו ההספק 493 כ"ס אך עם שיפור של 23% בצריכת הדלק יחד עם שיפור בביצועים. גרסת ה-S קלה מהקאיין הקודם בכ-184 ק"ג.

 

כאשר הוצג הקאיין לראשונה לפני 8 שנים ב-2002 הוא היה קשה לאיכול ובכלל חרדת קודם כמו שפרארי תתחיל לייצר רכבי שטח. אבל לפורשה זה היה הימור יותר ממוצלח וגם לעיצוב אנשים כבר התרגלו. העיצוב החדש עדיין לא קל לאיכול אבל בהחלט "קרבי" ומרשים מכל זווית.

 

חיצונית הקאיין החדש ארוך יותר בכ-4.8 ס"מ ובסיס הגלגלים צמח בעוד 4 ס"מ ל-289 ס"מ. מבפנים הקאיין החדש לובש את צורת תא הנוסעים של הפאנאמרה. מאחור הנוסעים זוכים לשיפור גדו עם אפשרות להזזת המושבים וכיוון המשענת ב-3 מצבים. כל הגרסאות יצויידו בתיבת הילוכים S-Tronic עם 8 הילוכים, ומערכת עצור/סע אוטומטית לחסכון בדלק. תחילת מכירות באירופה במאי השנה. לארץ יגיע קצת מאוחר יותר.

 

תגיות: פורשה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.