ב.מ.וו i3 החשמלית - עידן חדש ב-ב.מ.וו

ב.מ.וו i3 תוצע בגרסה חשמלית או חשמלית עם מאריך טווח, מנוע 170 כ"ס וביצועים של מכונית ספורטיבית וטווח נסיעה של בין 130-300 ק"מ בהתאם לגרסה.

ב.מ.וו i3 החדשה, פותחת עידן חדש וירוק ב-ב.מ.וו

לאחר שהוצגה כקונספט i3 לפני שנתיים בדיוק ולאחר שכבר נחשפנו אל תמונות ריגול ואל המפרט הטכני הדגם, ב.מ.וו הסירה היום (יום ב') את הלוט מעל גרסת הייצור של ה-i3, המכונית החשמלית העירונית הראשונה של ב.מ.וו שתוכננה מהיסוד כרכב חשמלי או חשמלי עם מאריך טווח. ה-i3 פותחת עידן חדש וירוק ב-ב.מ.וו של רכבים היברידיים וחשמליים, הכל כמובן בהתאם למידת ההצלחה של ה-i3 וה-i8 ההיברידית הספורטיבית שתוצג בעוד כחודשיים בפרקנפורט.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

ב.מ.וו i3 החשמלית, שהיא מכונית לארבעה נוסעים בלבד, בעלת מידות ומבנה של מיקרוואן ממוצע כדוגמת טויוטה ספייס ורסו למשל. המידות של גרסת הייצור גדולות במעט מאלו של דגם הקונספט שהוצג לפני שנתיים (למעט הרוחב שצומצם בכ-20 ס”מ), עם אורך של 4.0 מטר, רוחב של 1.77 מטר, גובה של 1.58 מטר ובסיס גלגלים של 2.57 מטר. ל-i3 צמיגים במידות חריגות ולא סטנדרטיות: 155/70R19 עם אופציה לחישוקי "20. למרות המידות העירוניות ובזכות תכנון חכם, ה-i3 מציעה לארבעת הנוסעים מרווח של מכונית משפחתית גדולה.

 

את ה-i3 מניע מאחור מנוע חשמלי, בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, המוזן באמצעות מערך סוללות ליתיום-יון בקיבולת של 22kWh ובמשקל של 230 ק"ג המותקן ברצפת המכונית ומהווה חלק מהפלטפורמה של הרכב - זאת כחלק מארכיטקטורת Life Drive עליה מבוססת ה-i3. ב.מ.וו עשתה ב-i3 שימוש נרחב באלומיניום ובחומרים מרוכבים (CFRP) בכדי להשיג משקל נמוך עד כמה שאפשר העומד בדגם על 1,190 ק"מ, מכוניות חשמליות כגון ניסאן ליף, הגדולה יותר אך לא מרווחת יותר, שוקלת כ-1,550 ק"ג.

 

 

לפי ב.מ.וו, ה-i3 תציע טווח נסיעה חשמלי של 190 ק"מ. ב.מ.וו מספיק הגונה לציין שהצרכן הממוצע צפוי להשיג טווח נסיעה ראלי של בין 130-160 ק"מ ורק נהגים שוחרי נהיגה חסכונית יוכלו להשיג את הטוח המרבי. את זאת הם יוכלו להשיג באמצעות שימוש במוד הנסיעה ECO PRO +, מצב המפחית את המהירות המרבית ל-120 קמ"ש במקום 150 קמ"ש, מפחית את יכולת ההאצה ומכבה צרכני חשמל שונים ברכב. טעינת הסוללות יכולה להתבצע בשתי דרכים: מהירה באמצעות מטען ייעודי (50KW 120A) המאפשר טעינה של 80% מהקיבולת בחצי שעה או טעינה באמצעות מטען ביתי רגיל בזמן של 6-8 שעות, גם כן עד קיבולת של 80%.

 

ביצועים ברכב חשמלי עירוני הם לא הדבר החשוב ביותר אך ה-i3, בזכות המשקל הנמוך וההספק הגבוה, יכולה לעקוף את כולם ברמזור עם 3.7 שניות 0-60 קמ"ש, 7.2 שניות 0-100 קמ"ש, 4.9 שניות 80-120 קמ"ש ומהירות מרבית של 150 קמ"ש, נתונים המתאימים למכונית ספורטיבית למדי, למעט כמובן המהירות המרבית הנמוכה.

 

כאמור, ב.מ.וו תציע את ה-i3 גם בגרסה עם מאריך טווח (REX). מאריך הטווח שנבחר הוא מנוע שני צילינדרים בנפח 0.65 ליטר בהספק של 34 כ"ס שנלקח מחטיבת האופנועים של ב.מ.וו. המנוע החשמלי לא משתתף בשום שלב בהנעת הרכב בצורה מכנית אלא משמש רק להטענת הסוללה תוך כד נסיעה. השימוש במאריך הטווח עם מיכל דלק של 9 ליטר, יאפשר להכפיל את טווח הנסיעה של ה-i3, בין 250-300 ק"מ. פליטת ה-CO2 בגרסה זו נמוכה מכל מכונית היברידית/היברידית נטענת עם 20 גרם/ק"מ בלבד.

 

בנוסף לכך ובכדי להפחית את "חרדת הטווח" (למרות תג מחיר ללקוחות עמידים שלרוב הם בעלי שני רכבים ויותר), ב.מ.וו תציע לרוכשים אפשרות לקבל לזמן קצוב מראש, רכב בנזין רגיל לטובת נסיעות ארוכות. הלקוחות יוכלו להתיקין אפליקציה סלולרית (המותקנת גם ברכב) הכוללת טעינה מרוחק ובדיקה און-ליין של מצב הטעיה/סוללה, מערכת ניווט עם הנחייה לעמדות טעינה, הזמנת שרותי גרירה (חינה) למקרה הצורך ועוד.

 

השוק הגרמני יהיה הראשון בעולם בו תשווק ה-i3 ומחירה שם יעמוד על כ-35,000 אירו לדגם החשמלי ו-40,000 אירו לדגם עם מאריך טווח. בארה"ב, שם השיווק יחל רק בעוד חצי שנה, המחיר (לפני הטבות פדרליות) יעמוד על $41,350 לדגם החשמלי ו-$45,200 לדגם עם מאריך טווח.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (2)

  • מישהו

    בכל זאת, גם 190,000 שקל זה אחד הדגמים הזולים של ב.מ.וו.(אחרי סדרה 1)

    כתובת URL מקוצרת:
  • i robot

    מאחור? זוועה. לפי המחיר בארה"ב, היא תעלה 190 אלף שקל בישראל ובקיצור, צעצוע לעשירים בלבד. מה שכן, זו כניראה החשמלית הראשונה שבאמת תוכננה להיות כזו ולא איזה פתרון ביניים.

    כתובת URL מקוצרת: