2023 טויוטה פריוס החדשה
טויוטה פריוס פלאג-אין החדשה.
2023 טויוטה פריוס החדשה
טויוטה פריוס פלאג-אין החדשה.

בחודש נובמבר האחרון טויוטה חשפה את הפריוס 2023 החדשה, דור חמישי למכונית ההיברידית הייעודית של טויוטה שהיא מילה נרדפת להנעה היברידית וחיסכון בצריכת הדלק. מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, נמסר כי את הפריוס החדשה נפגוש בישראל לקראת אמצע 2023. 

 

הפריוס החדשה תשווק עם שלוש יחידות הנעה: 1.8 ליטר היברידית 140 כ"ס, 2.0 ליטר היברידית עם 198 כ"ס ודגם פלאג-אין חדש לחלוטין וחזק יותר וזו, בשלב זה לפחות, תהיה הגרסה היחידה של הפריוס עבור השוק האירופי והישראלי. יש לציין כי את שתי יחידות ההנעה ההיברידיות החדשות/משופרת של הפריוס נפגוש השנה בישראל גם בקורולה 2023 המחודשת. 

 

2023 טויוטה פריוס פלאג-אין החדשה
קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הפריוס היוצאת.

לפריוס פלאג-אין (PHEV) מערכת הנעה המשלבת מנוע 2.0 ליטר Dynamicforce בהספק של 148 כ"ס הנעזר הפעם במנוע חשמלי חזק יותר משמעותית בהספק מרבי של 160 כ"ס, השילוב הזה יוצר יחידת הנעה היברידית בהספק כולל של 225 כ"ס זאת לעומת 122 כ"ס בלבד בפריוס פלאג-אין היוצאת. על הכביש התאוצה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות לעומת 11 שניות בדגם היוצא. 

 

הפריוס פלאג-אין לא רק חזקה ומהירה יותר היא גם מציעה טווח נסיעה חשמלי ארוך יותר בזכות התקנה של סוללת ליתיום-יון חדשה בקיבולת של  13.6kWh במקום 8.8kWh בדגם היוצא. לפי טויוטה לפריוס פלאג-אין החדשה טווח נסיעה של כ-69 ק"מ (45 ק"מ בדגם היוצא), יש לציין כי זה לא טווח סופי ומכיוון שטויוטה ידועה בהערכת חסר בתחום זה, אתם יכולים לצפות לטווח נסיעה קצת גדול יותר. 

 

2023 טויוטה פריוס החדשה תא הנוסעים
אווירה רגילה יותר בתא הנוסעים.

לא רק הצד הטכני זכה למגוון רחב של שיפורים אלא גם הצד הויזואלי. טויוטה העניקה לפריוס החדשה עיצוב דינאמי, מודרני ונעים לעין, שינוי מוצלח מאוד מהעיצוב המוגזם של הדגם היוצא. הפריוס החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA והיא רחבה יותר ב-22 מ"מ (1,782 מ"מ) ועם תוספת נכבדה של 50 מ"מ לבסיס הגלגלים (2,750 מ"מ) אך היא גם נמוכה יותר ב-50 מ"מ (1,420 מ"מ). 

 

2023 טויוטה פריוס פלאג-אין החדשה
טווח חשמלי של כ-70 קילומטר.

העבודה שכיום כמעט כל דגמי טויוטה משווקים עם מערכת הנעה היברידית, שיחררה את טויוטה מהצורך להציג את המשהו השונה והייחודי שתמיד אפיין את הפריוס ולכן אנחנו זוכים גם לשינוי ויזואלי דרמטי וחיובי במיוחד בתא הנוסעים. בלי לוח מחוונים מרכזי, ריבוי משטחים וזוויות אלא פשוט תא נוסעים נאה, מסודר, נקי ומודרני שגם מציד בנוסף שדרוג כולל לאיכות החומרים והאווירה בתא הנוסעים. חלק משפת העיצוב של תא הנוסעים הגיעה ישירות מטויוטה bZ4X החשמלי. 

 

פריוס החדשה 2023
לוח מחוונים בהשראת bZ4X החשמלי.

כיאה לרכב מודרני נמצא מולטימדיה "12.3 מתקדמת עם עדכונ OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת - עם ממש כפתורים פיזי נפרד, מצלמת 360, זכורנות למושב הנהג, תאורת אווירה עשירה המשמשת גם את מערכות הבטיחות לטובת התראה, שקעי USB לכל המושבים, חימום למושבים מאחור וגלגל ההגה, מראה מרכזית דיגיטלית, שקע 220V, חימום/אוורור למושבים הקדמיים, אור גבוה אוטומטי, דלת תא מטען חשמלית ועוד ועוד.  

 

טויוטה פריוס 2023 החדשה
טויוטה פריוס החדשה.

גם מערכת הבטיחות T-Mate זכה לשדרוג מקיף ולראשונה הוא כולל גם עדכוני OTA אשר יאפשרו את שיפור היכולות בעתיד. המצלמה הקדמית שודרגה כך שכעת היא מאפשרת זיהוי מוקדם יותר למרחק ולרוחב, מערכת הבלימה האוטונומית כוללת תמיכה בפנייה בצומת לזיהוי רכבים והולכי רגל, ישנה מערכת היגוי אקטיבית המסייעת בעת תמרון חירום, בקרת השיוט האדפטיבית עושה שימוש במערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להתאים את מהירות הנסיעה למצב התנועה ותוואי הדרך, אתה מערכת תסייע לנהג גם בעת הורדת הרגל מדוושת התאוצה לפני עיקולים או התקרבות לתנועה (הפעלת הבלמים בהתאם למידת הנדרש) ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 26

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.