מיצובישי אקליפס קרוס ASX
עד סוף השנה בישראל: מיצובישי אקליפס קרוס ו-ASX
מיצובישי אקליפס קרוס ASX
עד סוף השנה בישראל: מיצובישי אקליפס קרוס ו-ASX

עד סוף 2017, ינחתו בישראל שני דגמים חדשים למיצובישי, ה-ASX בגרסה מחודשת והאקליפס קרוס החדש שיתחרה בספורטאז' עם מנוע 1.5 טורבו.

 

לקראת סוף השנה, כלמוביל, יבואנית מיצובישי בישראל, תרחיב את היצע הדגמים של מותג מיצובישי בישראל בשני קרוסאוברים חדשים: מיצובישי ASX הוותיק אשר חודש לאחרונה והאקליפס קרוס – דגם חדש לחלוטין בהיצע הדגמים של מיצובישי.

 

מיצובישי אקליפס קרוס:

מיצובישי אקליפס קרוס הוא קרוסאובר קומפקטי אשר מתחרה בדגמים כגון ניסאן קשקאי וקיה ספורטאז'. מיצובישי העניקה לדגם עיצוב דמוי קופה, אך מהסוג שבעיקר מרמה את העין ולא פוגע בשימושיות כך שהיושבים מאחור לא יסבלו ממרווח ראש מצומצם או תחושה קלאוסטרופוביה, חסרונות המאפיינים עיצוב קופה.

 

מיצובישי אקליפס קרוס
מיצובישי אקליפס קרוס - הנסיון של מיצובישי לייצר קרוסאובר אופנתי.

לאקליפס קרוס אורך של 4,405 מ"מ, רוחב של 1,805 מ"מ, גובה של 1,685 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ. לאקליפס קרוס שורת מושבים שנייה הנעה על מסילה כך שנפח תא המטען המינימלי עומד על 341 ליטר ובמצב הקדמי ביותר הנפח גדל לכדי 448 ליטר. אם נשווה למתחרים לסגמנט, אז האקליפס קרוס גדול במעט מהקשקאי אך קטן במעט מהספורטאז'.

 

בתחום ההנעה יש למיצובישי חדשות טובות שכן האקליפס קרוס מצויד במנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש של החברה, דבר שיעניק לדגם יתרון מסוים מול חלק מהמתחרים לסגמנט – כמובן שזה תלוי במחיר בו ישווק הדגם. למנוע הספק מרבי של 163 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,800-4,500 סל"ד. המנוע בדגם משודך לתיבת הילוכים רציפה INVCES-III כאשר דגמי הבסיס מצוידים בהנעה קדמית והדגמים הבכירים יותר במערכת הנעה כפולה לפי דרישה ( S-AWC) המצוידת בבקרת סבסוב השולטת על המומנט והבלמים בכל גלגל.

 

מיצובישי אקליפס קרוס תא הנוסעים
תא הנוסעים פחות שמרני מזה של האאוטלנדר.

מנוע ה-1.5 טורבו מספק בדגם ביצועים של 9.3 שניות 0-100 קמ"ש (9.8 שניות בדגם 4X4) ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 14.9 ק"מ לליטר בדגם הנעה קדמית ו-14.3 ק"מ לליטר בדגם הנעה כפולה. הדגם נשענן על מתלים בתצורה המקובלת בסגמנט, מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור, וחישוקי גלגלים בקוטר של "16 או "18 בהתאם לרמת הגימור.

 

מיצובישי אקליפס קרוס
מיוחד או סתם מוזר למראה?

במפרט הבכיר של הדגם, האקליפס קרוס מצויד בכל מערכות הבטיחות המתקדמות של מיצובישי, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור תאורה ראשית LED ועוד. בנוסף, הדגם מצויד בתצוגה עילית צבעונית ובמערכת מולטימדיה חדשה עם משטח מגע לצד ידית ההילוכים לשליטה קלה על המערכת.

מיצובישי ASX:

מיצובישי ASX
מיצובישי ASX מגיע באיחור של 7 שנים.

מיצובישי ASX הוא קרוסאובר קטן יותר מהאקליפס קרוס, אך הוא גדול יותר מרוב הג'יפונים כדוגמת הג'וק, הטראקס וכו'. מיצובישי ASX משווק בעולם כבר משנת 2010 ובכלמוביל, יבואנית מיצובישי בישראל, אף בחנו את שיווקו של הדגם בשנת 2011, אך בשל העדרה של תיבת הילוכים אוטו' (למעט בדגם הדיזל 2.2 ליטר היקר באופן מוגזם) יחד עם תג מחיר לא מספיק תחרותי, הדגם הפך לבלתי ניתן לשיווק בישראל.

 

כעת, ולאחר שהדגם זכה לאחרונה למתיחת פנים בשנה שעברה, ה-ASX ישווק אצלנו בגרסת הנעה אמריקאית (שם הוא משווק כאאוטלנדר ספורט) עם מנוע 2.0 ליטר 150 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה CVT והנעה קדמית.

 

מיצובישי ASX
תא הנוסעים מיושן למראה.

למיצובישי ASX אורך של 4.35 מטר, רוחב של 1.77 מטר, גובה של 1.64 מטר ובסיס גלגלים של 2.67 מטר. נפח תא המטען בדגם עומד על 419 ליטר ועד ל-1,219 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. אלו מידות הגדולות יותר מאלו של הדור הראשון של ניסאן קשקאי, בו התחרה ה-ASX כאשר הושק באירופה.

מיצובישי ASX שימש בעבר כבסיס לדגמים של פיג'ו (4008) וסיטרואן (C4 איירקרוס).

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.