קיה סטוניק וקיה סטינגר
בדרך לישראל - קיה סטוניק וקיה סטינגר.
קיה סטוניק וקיה סטינגר
בדרך לישראל - קיה סטוניק וקיה סטינגר.

שני דגמים חדשים לחלוטין של קיה יושקו בקרוב בישראל, קרוסאובר עירוני - קיה סטוניק, ומכונית ספורט קופה 4 דלתות יוקרתית - קיה סטינגר.

 

טלקאר,יבואנית קיה בישראל, תחל בקרוב (חודש-חודשיים) לשווק שני דגמים חדשים לחלוטין של המותג: קיה סטוניק, הקרוסאובר העירוני של קיה, וקיה סטינגר, מכונית הספורט קופה היוקרתית הראשונה של קיה.

 

קיה סטוניק:

קיה סטוניק הוא הקרוסאובר העירוני הראשון של קיה, המתחרה בדגמים כגון יונדאי קונה, פיג'ו 2008, טויוטה C-HR ועוד. הסטוניק מבוסס על הפלטפורמה של הריו החדשה והוא אמנם קטן מהספורטאז', אך הוא בהחלט יספק משפחה של 4 נפשות. לסטוניק אורך של 4,140 מ"מ, רוחב של 1,760 מ"מ, גובה של 1,520 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,580 מ"מ. נפח תא המטען בדגם עומד על 352 ליטר.

 

קיה סטוניק
קיה סטוניק - הקרוסאובר העירוני של קיה.

הסטוניק ישווק בישראל בשני שלבים, בשלב הראשון הוא יוצע עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, אך בהמשך הוא יוצע גם עם תיבת הילוכים אוטו' - כאשר זו תוצע עם הדגם בעולם בהמשך השנה. החדשות הטובות הן שהדגם לא ישווק עם מנוע ה-1.4 ליטר 100 כ"ס, שווקא כן מוצעת עם תיבה אוטו', אלא עם מנוע שלושה צילינדרים 1.0 ליטר טורבו, עם הספק מרבי של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ בין 1,500-4,000 סל"ד.

 

עם תיבת 6 הילוכים ידנית, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.1 שניות, למהירות מרבית של 185 קמ"ש ולצריכת דלק משולבת של 20 ק"מ לליטר.

 

קיה סטוניק
יתקשה עם תיבה ידנית אך צפוי להיות הצלחה עם תיבה אוטומטית.

הסטוניק הידני ישווק ברמת גימור אחת (EX) הצפויה לכלול חלון גג, חישוקי סגסוגת ועוד. אבזור הבטיחות המתקדם צפוי לכלול בלימה אוטונומית והשלמה של מערכת מובילאיי.

 

קיה סטינגר:

קיה סטינגר לא תימכר במספרים גדולים כמו הסטוניק, אפילו לא קרוב, אך זו בהחלט מכונית מעניינת כמכונית הפרימיום הראשונה של קיה בישראל ואם תרצו גם מכונית ההנעה האחורית הראשונה של המותג בישראל.

 

קיה סטינגר GT
מבחן מעניין לקיה עם דגם הפרימיום הראשון של המותג בישראל.

הסטינגר היא מכונית סאלון בעיצוב קופה ובכיול ספורטיבי המתחרה, מבחינת מחיר לפחות, בדגמים כגון אודי A5 ספורטבק או ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה, אך היא גדולה יותר משני דגמים אלו עם אורך של 4.83 מטר, רוחב של 1.87 ובסיס גלגלים של 2.90 מטר.

 

הסטינגר תשווק בישראל עם שני מנועים: הדגם הבכיר סטינגר GT מצויד במנוע 3.3 ליטר V6 טורבו עם הספק מרבי של 370 כ"ס ומומנט מרבי של 52 קג"מ המתקבל בין 1,300-4,500 סל"ד. הביצועים בדגם הבכיר עומדים על 5.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 269 קמ"ש.

 

קיה סטינגר GT
תא הנוסעים.

דגם הבסיס הוא דגם סיטנגר GT Line המצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 256 כ"ס ומומנט מרבי של 36 קג"מ המתקבל בין 1,400-4,000 סל"ד.

שני המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' הכוללת בורר מצבי נהיגה עם 5 מצבים ומנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה, בעולם הדגם מוצע גם עם אופציה להנעה כפולה, אך זו לא תוצע בשלב זה בישראל.

 

הסטינגר תוצע עם מערך מלא של מערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, שליטה אוטומטית עם באורות גבוהים, בקרת סטייה מנתיב ועוד.

 

קיה סטינגר GT
את מבחן העיצוב היא עובדת די בקלות.
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.