קיה סטוניק
קיה סטוניק - יש לו את כל הכלים להצלחה מקומית למעט תיבת הילוכים אוטו' המשודכת למנוע ראוי.
קיה סטוניק
קיה סטוניק - יש לו את כל הכלים להצלחה מקומית למעט תיבת הילוכים אוטו' המשודכת למנוע ראוי.

קיה סטוניק יוצא לדרך באירופה עם מבחר של 4 מנועים בהספקים של 85-120 כ"ס, אך כולם בשלב זה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד. כצפוי מקיה, הדגם מצויד במבחר של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

שלושה חודשים לאחר שקיה חשפה את הסטוניק, הקרוסאובר העירוני הראשון של המותג, קיה מתכוננת לתחילת השיווק של הדגם בשוק האירופאי וחושפת בפנינו את המפרט הטכני המלא של הדגם. הסטוניק הוא הקרוסאובר העירוני הראשון של קיה ועוד לפני שנפגוש בו על כבישי ישראל, נפגוש את האח לבית יונדאי – יונדאי קונה.

 

נתחיל מהחדשות הפחות טובות עבור השוק הישראלי. בשלב זה כל המנועים בדגם משודכים לתיבת הילוכים ידנית בלבד, כך שיידרש עוד זמן עד אשר נוכל לפגוש את הדגם על כבישי ישראל. בעבודה עם היבואן המקומי, קיה אמנם יכולה לשדך את מנוע ה-1.4 ליטר 100 כ"ס של הדגם לתיבת הילוכים אוטו' (כמו בריו החדשה), אך זה יציב את הדגם בנחיתות מול התחרות המקומית, אלא אם כמו הספורטאז' 1.6 אורבן לדגם תהיה רשימת אבזור מכובדת ותג מחיר אטרקטיבי במיוחד. 

 

קיה סטוניק
קיה סטוניק.

קיה סטוניק – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

היצע המנועים בדגם זהה להיצע המנועים של הריו החדשה והוא כולל מנוע 1.4 ליטר אטמוספרי 100 כ"ס, מנוע 1.6 דיזל עם 110 כ"ס ומנוע 1.0 ליטר טורבו T-GDI עם 120 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית המניעה את הגלגלים הקדמיים (אין אופציה להנעה כפולה).

 

1.4 ליטר: 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 13.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד. ביצועים: 12.5 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 172 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 18.2 ק"מ לליטר.

 

1.6 ליטר דיזל: 110 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ בין 1,500-2,750 סל"ד. ביצועים: 11.1 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 23.8 ק"מ לליטר.

 

1.0 ליטר טורבו (שלושה צילינדרים): 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ בין 1,500-4,000 סל"ד. ביצועים: 10.1 שניות 0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 185 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 20 ק"מ לליטר.

 

במספר מצומצם של שווקים, קיה תשווק את הסטוניק גם עם מנוע ה-1.2 ליטר 85 כ"ס המוכר מהפיקנטו.

הסטניק מבוסס על הפלטפורמה של הריו החדשה והוא מצויד באותו מערך מתלים, כך שאנחנו מצפים ליכולות כביש גבוהות כמו בריו, אך להיגוי חסר תחושה (גם אם מדויק) ונוחות נסיעה קשיחה יחסית המסייעת אמנם ליכולות הכביש אך הפוגעת בנוחות הנסיעה. לסטוניק אורך של 4,140 מ"מ, רוחב של 1,760 מ"מ, גובה של 1,520 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,580 מ"מ. בהשוואה לריו הוא ארוך רק במעט ובעיקר גובה יותר ב-70 מ"מ ועם תוספת של 42 מ"מ למרווח הגחון. נפח תא המטען בדגם עומד על 352 ליטר.

 

הסטוניק מצויד בכל האבזור המוכר לנו מהריו החדשה (בתוספת של מערכות בטיחות מתקדמות) כל שנוכל למצוא מולטימדיה "7 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט ועוד, יחד עם בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, תמיכה באור גובה אוטו' והתראה על עייפות הנהג. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.