2024 לקסוס GX החדש
לקסוס GX החדש - קדימון לפראדו החדש.
2024 לקסוס GX החדש
לקסוס GX החדש - קדימון לפראדו החדש.

בדרך כלל זה קורה הפוך, טויוטה חושפת דור חדש ללנד קרוזר פראדו וקצת לאחר מכן לקסוס מציגה את הגרסה היוקרתית שלה לדגם אך הפעם זו לקסוס שמציגה ראשונה את הדור השלישי והחדש של לקסוס GX לפני שטויוטה שתציג מצידה את הדור החמישי של הלנד קרוזר פראדו (J180). בכל מקרה, מדובר בבשורה חשובה לחובבי השטח בישראל שזוכים לאחר 14 שנות דגם בדור חדש לרכב הכביש-שטח המבוקש ביותר בישראל. 

 

הבשורות העיקריות בלקסוס GX/לנד קרוזר פראדו החדש הם המשך השימוש בשלדת סולם, מעבר למנועי טורבו במקום מנועים אטמוספריים ולראשונה אי פעם, שני הדגמים ישווקו גם עם מערכת הנעה היברידית שאמנם טרם נחשפה, אך סביר להניח כי עבור לקסוס GX לפחות מדובר במערכת 2.4 טורבו Hybrid Max עם 367 כ"ס. 

 

2024 לקסוס GX החדש
לקסוס GX החדש.

לקסוס GX מבוסס על פלטפורמת GA-F שהיא שלדת הסולם החדשה של טויוטה ומעבר לשלל השדרוגים שהיא מביאה לדגמי השטח/טנדרים של החברה, היא גם מאפשרת לדגם כושר גרירה מרשים של 3.5 טון - שיפור של 500 ק"מ לעומת הדגם הנוכחי. 

 

את מנוע ה-4.6 ליטר V8 של הדגם היוצא, שלא שווק עם הפראדו, לקסוס מחליפה ב- GX החדש במנוע 3.5 ליטר V6 טווין-טורבו המייצר הספק מרבי של 354 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ, שיפור משמעותי לעומת ה-296 כ"ס וה-44.8 קג"מ של מנוע ה-V8 האטמוספרי. את תיבת השישה הילוכים האוטומטת הוותיקה מחליפה כעת תיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה המציעה לא רק פעולה מעודנת יותר אלא גם שיפור משמעותי בביצועים ובצריכת הדלק. תיבת ההילוכים מחוברת כמובן למערכת הנעה כפולה קבועה 4WD עם תיבת הפחתה ודיפרנציאל מוגבל החלקה מרכזי. 

 

 לקסוס GX החדש תא הנוסעים
תכליתי אך מודרני.

בניגוד לפראדו המשווק גם בגרסת 3 דלתות קצרה, לקסוס GX משווק רק בגרסה הארוכה 5-7 מושבים של הדגם וזו גדול יותר מהדגם היוצא עם אורך של 5005 מ"מ, רוחב של 2117 מ"מ (כולל מראות צד), גובה מינימלי של 1920 מ"מ ובסיס גלגלים של 2850 מ"מ. לעומת הדגם היוצא מדובר בתוספת של 60 מ"מ לבסיס הגלגלים ו-70 מ"מ לאורך. 

 

כאופציה, ולראשונה בדגם, הרוכשים יוכלו להוסיף את מערכת E-KDSS המאפשרת שליטה אלקטרונית על התנועה האנכית של המוטות המייצבים, מנעילה מלאה לנהיגת כביש ועד לניתוק מלא המאפשר הגדלה של מהלך המתלים בנהיגת שטח ונסיעה פחות מטלטלת. זו מערכת שנלקחה ישירות מהלנד קרוזר 300 החדש - שעליו מבוסס לקסוס LX

 

 לקסוס GX החדש
לקסוס GX החדש.

אל העיצוב החיצוני הקשוח והאגרסיבי לקסוס הצמידה תא נוסעים באווירה תכליתית. האווירה תכליתית אמנם אך כל השאר הוא כל מה שתצפו לקבל מרכב מודרני כולל מערכת מולטימדיה "14 עם עדכוני OTA, תפעול קולי והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי, משטח טעינה אלחוטי, בקרת שיוט לשטח (בקרת זחילה), מצלמת 360 מעלות כולל מצלמות לזיהוי נתיב השטח, בורר מצבי שטח MTS, שקע 220V, מגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות ועוד ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.