2023 פורשה 911 דקאר
פורשה 911 דקאר.
2023 פורשה 911 דקאר
פורשה 911 דקאר.

לא ברור מה יש לאחרונה ליצרני מכוניות ספורט עם עולם הראלי, אך במקביל ללמבורגיני הורקאן סטראטו, שהיא גרסת ראלי ללמבורגיני הורקאן, פורשה מצידה חושפת את ה-911 דקאר שהיא גרסת ראלי לפורשה 911 האייקונית. במקרה של פורשה לפחות, מדובר בחזרה למסורת שכן בעבר הרחוק (1984-1986) פורשה התחרתה במרוץ פריס-דקאר עם גרסה מיוחדת של ה-911 שגם הייתה ל-911 הראשונה עם הנעה כפולה.

 

בכדי לאפשר לפורשה 911 נהיגת שבילים במהירות גבוהה צריך כמובן להגביה את המרכב ואת זה כמובן שפורשה ביצעה עם תוספת של 50 מ"מ למרווח הגחון לעומת ה-911 קאררה S ובאמצעות מערכת הרמה ניתן להגביה את המרכב בעוד 30 מ"מ.

 

פורשה 911 דקאר
פורשה 911 דקאר.

לפי פורשה, נסיעה עם הגבהת מרכב של 80 מ"מ אפשרית עד למהירות של 170 קמ"ש, מעל מהירות זו המרכב יונמך אוטומטית לגובה הסטנדרטי של הדגם. יחד עם זאת, וגם לא ממש קשה לראות את זה, זה לא רכב שנועד למעברי מכשולים מאתגרים כמו סלעים ומדרגות אלא לנסיעת שבילים מהירה.  

 

יחסית לרכב המיועד לנהיגה בשטח קל הדגם מצויד בצמיגים בעלי דופן צרה יחסית, 245/45R19 מלפנים ו- 295/40R20 מאחור. פורשה מציינת כי צמיגי הפירלי Scorpion All Terrain Plus של הדגם זכו למספר חיזוקים בכדי לעמוד במשימה הלא פשוטה כולל התנגדות גבוהה לצביטה של דפנות הצמיג. אם אתם לא ממש מתכוונים לנהוג עם הרכב בשטח, פורשה מציעה כאופציה גם צמיגים אחרים התואמים יותר לנהיגה בכביש. 

 

פורשה 911 דקאר
פורשה 911 דקאר.

פורשה 911 דקאר מצוידת במנוע השישה צילינדרים 3.0 ליטר טורבו של החברה, כאן בהספק מרבי של 480 כ"ס ומומנט מרבי של 58.1 קג"מ, זה מספיק עבור נתון 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות והמהירות המרבית בדגם מוגבלת ל-240 קמ"ש, נתון שהפוך את הדגם ל-911 האיטית ביותר כיום. 

 

המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים PDK כפולת מצמדים וכמובן שגם למערכת הנעה כפולה שזכתה להתאמה לנהיגת שבילים, כך כמובן גם מערכת הבקרה הדינמיות שזכו לכיול ייחודי לדגם. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה הכולל שני מצבים ייחודיים לדגם - מצד ראלי ומצב שטח. הדגם מצויד בנוסף במערכת היגוי אחורית, תושבות מנוע אקטיביות שנלקחו מדגם הביצועים 911 GT3 ומערכת PDCC עם סוג של מוטות מייצבים אקטיביים. 

 

פורשה 911 דקאר
פורשה 911 דקאר.

לקוחות שירצו בכך, יוכלו להוסיף בתשלום גגון ייעודי המאפשר נשיאה של ציוד במשקל של עד 43 ק"ג הכולל תאורת חיצונית ושקע 12V. לצד זה ניתן להוסיף את חבילת Rallye Design המשדרגת עם מראה הראלי ומעניקה לדגם את המראה של ה-911 דקאר המקורית.

 

לפורשה 911 דקאר משקל כולל של 1,605 ק"ג, רק 10 ק"ג יותר מדגם 911 קאררה 4 GTS. זה הושג תודות להסרה של המושב האחורי, שימוש בחלונות דקים יותר וקלים ומצבר קל יותר. 

 

פורשה 911 דקאר
פורשה 911 דקאר.

מחירה של ה-911 דקאר בשוק האמריקאי יעמוד על החל מ-$223,450 ועל חבילת Rallye Design יאלצו הורכשים להיפרד מעוד 26,000 דולר. הייצור של הדגם מוגבל ל-2500 יחידות בלבד.

2023 פורשה 911 דקאר

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.