פורשה קאיין החדש 2023
פורשה קאיין החדש.
פורשה קאיין החדש 2023
פורשה קאיין החדש.

פורשה חושפת בסין את דגמי 2023 החדשים של הקאיין אשר זכו למתיחת פנים מקיפה במיוחד כרענון אחרון לדגם שכן בשלב מסוים, לקראת סוף העשור הנוכחי, פורשה מתכננת להפסיק לשווק את הקאיין עם מנועי בעירה פנימית. בשנת 2025 פורשה תחשוף קאיין חשמלי אך לא מדובר בגרסה חשמלית לדגם הנוכחי אלא דגם חדש לחלוטין ושונה לחלוטין מהיסוד. 

 

מתיחת הפנים לקאיין, הכוללת כמובן גם את הקאיין קופה, מציגה עיצוב חיצוני מעודכן ומודרני יותר, שלדה משודרגת, יחידות הנעה חזקות יותר, תא נוסעים חדש ומתקדם טכנולוגית וגם את חזרתו של מנוע ה-V8. את הקאיין החדש נפגוש בישראל במהלך הרבעון השלישי של 2023.

 

2023 פורשה קאיין החדש
פורשה קאיין קופה החדש.

הקאיין S זכה לשדרוג המשמעותי ביותר בתחום ההנעה שכן פורשה החליפה את מנוע ה-V6 של הדגם במנוע 4.0 ליטר V8 חדש המייצר הספק מרבי של 475 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ, מדובר בתוספת של 35 כ"ס ו- 5.1 קג"מ לעומת הדגם היוצא. עם תיבת PDK והנעה כפולה זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.7 שניות ולמהירות מרבית של 273 קמ"ש.

 

הקאיין S אמנם ויתר על מנוע ה-V6 טווין-טורבו לטובת מנוע V8 אטמוספרי אך מנוע ה-V6 הזה, בנפח של 3.0 ליטר, עדיין משרת את דגם הבסיס של הקאיין החדש, בגרסה מעודכנת עם הספק מרבי 353 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ, שדרוג של 13 כ"ס ו-5.1 קג"מ לעומת הדגם היוצא. 

 

2023 פורשה קאיין החדש
עיצוב חדש לתא הנוסעים.

אותו מנוע V6 משרת גם את דגמי הפלאג-אין E-Hybrid של הקאיין אשר זכו למנוע חשמלי חדש עם תוספת של 40 כ"ס כך שכעת המנוע החשמלי מייצר הספק מרבי של 176 כ"ס. בנוסף לכך דגמי הפלאג-אין זכו לסוללה חדשה בקיבולת גדולה יותר של 25.9kWh לעומת 17.9kWh בדגם היוצא, כך שכעת טווח הנסיעה החשמלי המשולב של הדגם עומד על כ-74 ק"מ ובנוסף, הדגם זכה למטען פנימי בהספק של 11kW כך שטעינה מלאה אורכת כעת רק 2.5 שעות. 

 

בשלב זה פורשה מציגה רק את דגם הפלאג-אין הבסיסי, הקאיין E-Hybrid, לו הספק מרבי של 470 כ"ס, אך בהמשך יצטרפו להיצע עוד שתי גרסאות הפלאג-אין כולל דגם הקצה ההיברידי קאיין Turbo S E-Hybrid עם מנוע V8. 

 

2023 פורשה קאיין החדש
פורשה קאיין החדש.

בשל נושאים של זיהום אוויר, דגם הקצה, הקאיין טורבו GT, כבר לא ישווק באירופה אך הוא זכה למנוע V8 משודג המייצר כעת הספק מרבי של 659 כ"ס המאפשר להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 3.3 שניות והוא יכול להאיץ עד למהירות מרבית של 305 קמ"ש. 

 

אל תא הנוסעים של קאיין החדש כבר נחשפנו בחודש שעבר, המראה מוכר אך הרוב חדש לחלוטין. מעבר לעיצוב החדש נמצא גם שדרוג טכנולוגי עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל "12.6, מערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך "12.3 ולקוחות שירצו בכך, יוכלו הוסיף עוד מסך "10.9 עבור הנוסע שלצד הנהג. בנוסף נמצא עיצוב וסידור מחדש לקונסולה בין המושבים, גם כי מוט ההילוכים עבר קצת לצד ההגה. 

 

2023 פורשה קאיין החדש
לוח מחוונים דיגיטלי מלא מוט הילוכים שעבר לצד ההגה.

כל דגמי הקאיין ישווקו מעתה עם פנסים ראשיים בטכנולוגיית Matrix LED אותם ניתן לשדרג לפנסי HD Matrix LED דיגיטליים עם 32,000 פיקסלים של נורות LED. מערכת בקרת האקלים שבדגם עושה כעת שימוש במידע במערכת הניווט כך שלפני כניסה למנהרה המערכת תפעיל אוטומטית את הסירקולציה. כאופציה, ניתן להוסיף מערכת סינון אוויר מתקדמת שבעת זיהוי של זיהום תעביר את האוויר שוב ושוב דרך מערך של פילטרים על לניקוי האוויר. 

 

2023 פורשה קאיין החדש
טווח חשמלי מוגדל לדגמי הפלאג-אין.

לצד כל זה נמצא גם בולמים אדפטיביים חדשים ומשופרים וכן קפיצי אוויר חדשים, כל זה בכדי לשפר את נוחות הנסיעה או להדק את המרכב, בהתאם למצב הנסיעה הנבחר בבורר מצבי הנהיגה. שדרוג נוסף בוצע למערכות הבטיחות המתקדמות המציעות כעת יכולות משופרות וגבוהות יותר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.