קורולה קרוס H2
טויוטה קורולה קרוס H2.
 קורולה קרוס H2
טויוטה קורולה קרוס H2.

טויוטה מאמינה שהדרך הנכונה להשגת איזון פליטות צריכה להתבצע במספר דרכים ולא להתעקש על דרך אחת בלבד, כלומר לא רק רכבים חשמליים מבוססי סוללות אלא שילוב של מספר טכנולוגיות הנעה בכדי להגיע לאיזון פליטות כמה שיותר מהר. 

 

טויוטה כמובן צודקת בגישה שלה ואם הרגולטור היה מאמץ את הגישה הזו הדרך להפחתת פליטות מזהמים באופן גלובלי הייתה מהירה יותר ובעיקר זולה יותר משמעותית למשלם המיסים. הגישה כיום אומרת קודם נשיג רכבים עם אפס פליטות, נשלם עליהם המון כסף עד שהטכנולוגיה תתפתח ותתקדם ורק אחר כך נראה איך אנחנו מתמודדים עם הזיהום שנוצר מהשימוש ברכבים אלו בתהליך ייצור הסוללות או הפקת החשמל. אנחנו חיים בעידן לא מוצלח של הכל או כלום, שחור או לבן, אבל כל זה כבר נושא לדיון אחר. 

 

טויוטה קורולה קרוס H2
טויוטה קורולה קרוס H2.

כחלק הפילוסופיה הזו טויוטה משווקת כיום רכבים היברידיים, פלאג-אין, חשמליים מלאים מבוססי סוללות או תא דלק מימני ולצד כל אלו, היא עדיין בוחנת דרך נוספות להפחתת פליטות מזהמים באמצעות השימוש במנועי בעירה פנימית אך במקום לשרוף דלק מאובנים הם ישרפו מימן. 

 

עד היום טויוטה בחנה את הנתיב הזה רק על מסלול המרוצים באמצעות מספר יחידות מדגמי קורולה האצ'בק (GR Corolla H2) העושים שימוש במנוע ה-1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו של החברה אשר עבר הסבה לשימוש במימן. כעת, טויוטה מציגה קורולה קרוס העושה שימוש באותה יחידת הנעה וזאת בכדי לבחון את הטכנולוגיה על הכביש הציבורי בתנאים שלא מתאפשרים על המסלול, כמו נסיעה בשלג בטמפרטורות נמוכות במיוחד. 

 

טויוטה קורולה קרוס H2
טויוטה קורולה קרוס H2.

הניסוי של מערכת ההנעה הזו על מסלול המרוצים אפשר לטויוטה להאיץ את תהליך הפיתוח בעיקר בכל הקשור לצד הטכני, כך לדוגמה טויוטה הצליחה להשיג מהמנוע הפועל על מימן ביצועים זהים לאלו של אותו מנוע הפועל על בנזין ובנוסף, טויוטה מדווחת כי היא הצליחה להגדיל את טווח הנסיעה ב-30% ולקצר את זמן התדלוק מ-5 דקות לדקה וחצי בלבד. 

 

טויוטה מציינת כי בשלב זה היא נמצאת רק באזור ה-40% מהדרך להפיכת המערכת יעילה וזולה מספיק לשימוש מסחרי. בחברה מודים שהם עדיין לא יכולים לקבוע האם הטכנולוגיה הזו תבשיל לכדי שימוש מסחרי אך היא כן בטוחה כי היא תהיה בשלה לשימוש על מסלול המרוצים. 

 

טויוטה היילקס עם תא דלק מימני
טויוטה היילקס עם תא דלק מימני.

בלי קשר לקורולה קרוס H2, טויוטה תחל בקרוב לבחון את האפשרות לעשות שימוש בתא דלק מימני עבור רכבי עבודה וליתר דיוק, הסבה של הטנדר טויוטה היילקס לשימוש בתא דלק מימני. טויוטה תבחן הטמעה של מערכת ההנעה של המיראי החדשה בהיילקס והיא תעשה זאת תחת המסגרת של טויוטה בריטניה, שם השימוש בטנדרים מאוד פופולרי ביחס לשאר מדינות אירופה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.