סין מייצרת 60 אחוז מהסוללות בעולם
סין מייצרת 60 אחוז מהסוללות לרכב חשמלי.
סין מייצרת 60 אחוז מהסוללות בעולם
סין מייצרת 60 אחוז מהסוללות לרכב חשמלי.

חברת המחקר SNE המתמחה בתחום הסוללות, מציגה את נתוני שוק הסוללות לרכב חשמלי לשנת 2022 והשורה התחתונה היא שסין אחראית כיום על 60% משוק הסוללות העולמי לרכב חשמלי או במילים אחרות, שישה מכל 10 רכבים חשמליים בעולם מצויד בסוללה תוצרת סין. 

 

החברה הגדולה בעולם לייצור סוללות לרכבים חשמליים היא עדיין CATL הסינית שאשתקד אף הגדילה את נתח השוק שלה מ-32% ל-37%. החברה הזו מייצרת את מרבית הסוללות עבור טסלה (לכל דגמי הבסיס עם סוללות LFP) והיא מייצרת סוללות גם עבור ב.מ.וו, טויוטה, פולקסווגן, וולוו ועוד. 

יצרני סוללות לרכב חשמלי

יצרן קיבולת GWh נתח שוק
1-11.2021 1-11.2022 2021 2022
CATL 82.1 165.7 32.2% 37.1%
BYD 22.6 60.6 8.8% 13.6%
LG 49.9 54.8 19.6% 12.3%
Panasonic 32.6 34.1 12.8% 7.7%
SK 15.2 26.1 6.0% 5.9%
Samsung SDI 12.6 22.1 5.0% 5.0%
CALB 6.8 17.8 2.7% 4.0%
Guoxuan 5.5 12.7 2.1% 2.8%
Sunwoda 1.9 7.5 0.8% 1.7%
EVE 2.8 5.9 1.1% 1.3%

BYD הסינית עקפה את LG וכעת היא במקום השני בעולם עם נתח שוק של 13.6%. הגידול של BYD הוא פחות בשל אספקה של סוללות עבור יצרנים אחרים אלא עבור הרכבים שלה עצמה. BYD מכרה אשתקד 911,140 רכבים חשמליים מלאים ועוד 946,239 רכבים מסוג פלאג-אין שרובם עושים שימוש בסוללה די גדולה. מדובר בגידול של כ-160% במכירות של רכבי NEV לעומת שנת 2021 ומה שהביא את החברה להפוך ליצרן השני בגודלו בעולם לסוללות לרכב חשמלי. 

 

LG שבמקום השלישי אמנם הגדילה את קיבולת הייצור שלה ב-9.7% אך היא ירדה למקום השלישי וירדה מנתח שוק של 19.6% לנתח שוק של 12.3%. פנסוניק היפנית ירדה מנתח שוק של 12.8% לנתח שוק של 7.7%. SK וסמסונג הקוריאניות, הספקיות העיקריות של יונדאי, מחזיקה בנתח שוק של 5.9% ו-5.0% בהתאמה. 

 

סוללות בלייד הצרות של BYD
סוללות בלייד הצרות של BYD.

עשרת היצרנים הגדולים בעולם ייצור סוללות בקיבלות כוללת של 446GWh, מדובר בגידול משמעותי של 75% לעומת שנת 2021 ובחישוב גס, מאוד, מדובר בקיבולת המספיקה לייצור של כ-9 מיליון רכבים חשמליים. 

 

טסלה, היצרן הגדול בעולם כיום של רכבים חשמליים (1.33 מיליון רכבים אשתקד), לא מייצרת את הסוללות שלה בעצמה והיא עושה שימוש בסוללות 21700 מתוצרת LG ופנסוניק עבור כל הרכבים עם טווח מוגדל שלה וכאמור, את שאר הסוללות מסוג LFP היא רוכשת מחברת CATL הסינית. טסלה מייצרת בעצמה רק את סוללות 4680 החדשות שלה, בשלב זה בכמות מזערית אך לאחרונה טסלה הכריזה על הקמת פס ייצור ענק לסוללות האלו ולפי החברה פס הייצור הזה יהיה בעל כושר ייצור אדיר של של 100GWh בשנה, נתון שכיום היה הופך את טסלה ליצרן הסוללות השני בגודלו.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 11

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.