פולקסווגן ג'טה 1.2TSI: מבחן דרכים – פולקסווגן חוסכת

2012 פולקסווגן ג'טה 1.2TSI DSG 'טרנדליין' במבחן: מרווחת, נוחה ועם מנוע מצוין, אך ענייה באבזור ופחות איכותית מהגולף.

Pולקסווגן ג'טה 1.2TSI במבחן - מאוד מרווחת וטובה כמו הדגם היקר יותר, אך רמת האבזור נמוכה מידי ושילוב מנוע-תיבה לא מושלם

פולקסווגן השיקה בישראל את הדור השישי של הג'טה לפני כשנה ובחודש מרץ 2012, היא החלה בשיווקה של הג'טה החדשה בגרסת בסיס עם מנוע 1.2TSI שהכניסה את הג'טה החדשה ישירות על לב הקונצנזוס הישראלי של משפחתית סדאן במחיר של בין 120-130 אלף שקל.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

{jathumbnail off}

 

פולקסווגן ג'טה מבחן דרכים - הטוב והפחות טובעם תג מחיר שלל 128,900 שקל, הג'טה 1.2TSI הנבחנת אמנם נמצאת, כצפוי מפולקסווגן, בקצה העליון של המשפחתיות סדאן בישראל, אך זה עדיין 12,000 שקל פחות מהג'טה 1.4TSI אותה בחנו לפני מספר חודשים (לאחר עדכון מע”מ 17%).

 

פולקסווגן ג'טה, שבכל חמשת הדורות האחרונים שלה הייתה פחות או יותר גולף עם תא מטען בולט, הפכה בדורה השישי לדגם נפרד לחלוטין עם עיצוב המזכיר את הפאסאט ושתוכנן מראש להיות מכונית סדאן משפחתית, במיוחד עבור השוק האמריקאי (והסיני). כן, בלי הרצון של פולקסווגן להגדיל את אחיזתה בשוק האמריקאי ולהגדיל את המכירות בכלל, היינו עדיין כנראה זוכים לגולף עם "תחת" ולא לג'טה המוצגת כאן.

 

ההבדלים בין הג'טה 1.4TSI לבין הג'טה 1.2TSI כמעט ולא קיימים (זהות לחלוטין מהחוץ) והם מסתכמים ברשימת אבזור שונה במעט כאשר דגם ה-1.2TSI נעדר מחשב דרך מורחב ושליטה מההגה על מחשב הדרך ומערכת השמע. כן, זה כל ההבדל ברמת האבזור, כך שלמעט כמובן ההבדל הברור בין המנועים, אין שוני גדול בין הדגמים, לפחות על הנייר. בפועל, המצב שונה למדי.

 

2011 פולקסווגן ג'טה החדשה 1.4TSI – מבחן דרכים

 

פולקסווגן ג'טה 1.2TSI – תא הנוסעים:

כאמור, תא הנוסעים של הג'טה 1.2TSI זהה לחלוטין לתא הנוסעים של דגם 1.4TSI ושונה ממנו רק ברמת האבזור. גם כאן תמצאו דשבורד איכותי למראה ומגע המעוצב ב"קרירות גרמנית" טיפוסית והנדסת אנוש מצוינת.

 

אותם הדברים שהציקו בגרסה היקרה יותר, מציקים גם כאן. אך אתם יודעים, כאשר יש פחות אבזור להתעסק איתו או כזה המעסיק את העיניים, החסרונות מקבלים משמעות גדולה יותר.

פולקסווגן ג'טה החדשה -הנדסת אנוש מצוינת, דשבורד איכותי, אך האבזור דל ושאר החומרים קשיחים ולא תמיד מרשימים

כך יוצא שלמרות שלא חסר שום דבר משמעותי מבחינת האבזור וישנה מערכת שמע איכותית (עם כניסת AUX) ומערכת בקרת אקלים דו אזורית מצוינת ומקפיאה, דברים בסיסיים שאפשר למצוא במכוניות שעולות חצי מהג'טה מורגשים בחסרונם כמו שליטה מההגה על מערכת השמע וכך גם אבזור כגון כניסת USB או חיישני תאורה וגשם, בקרת שיוט וכו'.

 

האבזור החסר היה מפריע פחות אם הגימור בתא הנוסעים היה איכותי יותר, כמצופה מפולקסווגן וכזה שהגולף עשירה בו. הדלתות מהפלסטיק הקשיח ובד הריפוד הזול של המשענת המרכזית ומשענת היד בדלתות, מקבלים בגרסה זו משמעות גדולה יותר והתחושה היא של דלתות מסוימת כאשר בכל מקום בו משעינים את היד, זה פשוט לא נוח ומציק.

 

כמו בג'טה 1.4TSI, גם כאן המושבים די הפריעו לי. הם נוחים בסך הכל, אך פחות מאלו שתמצאו בגולף 1.2TSI הבסיסית וקשה למצוא תנוחת נהיגה אידאלית שנוחה לנהיגה ממושכת מאחורי ההגה.

 

לסיכום, תא הנוסעים של הג'טה 1.2TSI מרגיש יותר מידי כתא נוסעים של רכב השכרה (גם אם איכותי בסך הכל) ופחות פולקסווגני טיפוסי ובטח שלא איכותי כמו בגולף. כן, שוב צריך להזכיר את אותה הגולף שכן היא מזכירה לנו שוב ושוב שפולקסווגן יודעת איך לעשות את זה נכון, וכן על כך שחסכו כאן בדיוק במקומות שלא צריך לחסוך.

 

פולקסווגן ג'טה 1.2TSI – יוצאים לדרך:

ג'טה 1.2TSI - ביצועים טובים ביחס למנועי 1.6 ליטר אך השילוב עם התיבה לא מושלם

במקום מנוע 1.4 TSI עם 122 כ"ס ו-20.3 קג"מ, בחרטומה של הג'טה "ליסינג" הבסיסית מוצב מנוע ה-1.2TSI המוכר משאר דגמי החברה עם הספק של 105 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ בין 1,500-4,100 סל"ד. המנוע משודך כרגיל לתיבת DSG כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי העברה.

 

את מנוע ה-1.4TSI עם תיבת DSG-7, אהבנו מאוד והשילוב לתיבת הDSG כמעט מושלם והביצועים היו לא פחות ממצוינים עבור מכונית משפחתית וטובים מכל המתחרות בסגמנט, גם אלו עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי. לצערי, זה לא המקרה בשילוב מנוע ה-1.2TSI עם תיבת ה-DSG.

 

כאשר פולקסווגן שידכה לראשונה את מנוע ה-1.2TSI עם תיבת DSG למכוניות גדולות וכבדות יחסית, בכל תחילת נסיעה אם רציתם להאיץ ראשונים מהרמזור, הייתם זוכים בהשהיית גדישה קצרה ואז לקפיצה מנדנדת ולא נעימה.

 

השהייה ארוכה מידי בתחילת הנסיעה, מרגיזה בתמרוני חניה ונסיעת פקקיםבכל הדורות החדשים, פולקסווגן טיפלה בנושא זה בהצלחה, אך בדגמים הגדולים והכבדים יותר, כמו בג'טה הנבחנת, זה עדיין לא מושלם. בכדי לרכך את אותה "קפיצה" (עד שהטורבו נכנס לפעולה והמנוע הקטן מסוגל לספק את הכוח) ישנה השהייה ארוכה מידי ביציאה מהמקום ורק לאחר שנייה שלמה הכוח עובר באופן מלא ורציף אל הגלגלים וזה מציק למדי בכל מקום בו נדרשת תנועה איטית וקלה כגון תמרוני חנייה, זינוק בעלייה או נסיעה עירונית צפופה ופקוקה.

 

מעבר לאותם תמרונים איטיים/נסיעה עירונית, זה עדיין השילוב הטוב ביותר שעולם הרכב יודע להציע כיום במנועי בעירה פנימית ולמנוע צנום הנפח אין כל בעיה לספק ביצועים טובים מאוד, גם מול כל המתחרות עם מנועי ה-1.6 ליטר. 100 קמ"ש ב-2,000 סל"ד נינוחים ו-8.2 שניות בתאוצת ביניים 80-120 קמ"ש, מוכיחים שוב שהמנוע צנום הנפח יודע לעשות את העבודה-היטב.

 

אמנם בידוד הרעשים זהה בין דגם ה-1.4TSI לבין הדגמים ובסך הכל ניתן להגדיר אותו כממוצע לסגמנט, אך מנוע ה-1.2TSI רועש יותר בזמן האצה ונשמע רוב הזמן בתא הנוסעים עם גרגור מתכתי קל, אך שקט בשיוט לחלוטין ולא נשמע ברחבי תא הנוסעים. אם נזכיר את הגולף שוב, אז גם בידוד הרעים בג'טה פחות איכותי מבגולף.

 

גם בדגם הבסיס הג'טה החדשה מרגישה איכותית ונינוחה על הכבישלמרות צמיגים שונים (מותג לא מידות) בין דגם 1.4TSI לדגם 1.2TSI, נוחות הנסיעה או רמת האחיזה כמעט זהות לחלוטין ושונות אולי באחוזים בודדים ולא מורגשים במיוחד. אין ספק שהג'טה נחשבת למכונית נוחה מאוד, על הצד המוצק, כל עוד הכביש סלול היטב. שיכוך המהמורות קצת פחות מוצלח כאשר הג'טה נפגשת בשיבושים עירוניים זדוניים, שם המתלים נשמעים יתר על המידה ומרגישים קצת פחות בוגרים ומתוחכמים מאלו של הגולף. אם נמקם את הג'טה בין המתחרות, אז היא ללא ספק שהיא מהנוחות בסגמנט.

 

דגמי פולקסווגן "העממיים", לא נועדו לשעשועי נהיגה (עבור זה יש דגמים ספורטיביים) וגם הג'טה בנויה לפי אותו התפריט המוכר שנועד לספק מקסימום נינוחות וביטחון לאוחז בהגה בכביש המהיר ובפיתולים יחד עם רמת אחיזה גבוהה והתנהגות צפויה ובוגרת על המגבלות. לקהל היעד אליו מכוונת הג'טה, זה בדיוק מה שהיינו מצפים ורוצים לקבל והג'טה עושה זאת בהצטיינות.

 

צריכת הדלק עמדה בסוף המבחן על 9.8 ק"מ לליטר. כן, פחות טוב ממנוע ה-1.4TSI וזה מוכיח שמנועי טורבו קטני נפח דורשים רגל עדינה על דוושת הגז בכדי לנצל את הטכנולוגיה הזו לטובת צריכת דלק משופרת. בנסיעה נינוחה ורגועה, נרשמה צריכה מרשימה יותר של 14.3 ק"מ לליטר.

 

 

2012 פולקסווגן ג'טה 1.2TSI – סיכום מבחן:

פולקסווגן ג'טה 1.2TSI, היא אמנם אותה ג'טה המוכרת והטובה שפגשנו בדגם ה-1.4TSI, אך המנוע השונה ורמת האבזור בסיסית (מידי), הם קצת פחות ממה שהיינו מצפים לקבל מהמותג במיוחד בכל הקשור לאיכות חומרים (בעיקר בדלתות).

 

כנראה שבפולקסווגן מנסים לשמור בחרדת קודש על העליונות של הגולף בהיצע הדגמים המשפחתיים של פולקסווגן. אך מכיוון שמי רוכש את הג'טה רוצה אותה בשל המרחב מאחור ותא המטען הענק, לא בטוח שפולקסווגן עשתה כאן נכון שכן עם קצת מאמץ באיכות הגימור והמושבים, הדלות באבזור לעומת המתחרות או השילוב הלא מושלם של המנוע עם תיבת ההילוכים, כלל לא היו מפריעים, בדיוק כפי שזה לא הפריע בגולף 1.2TSI המציעה אבזור זהה.

 

בעוד לג'טה החדשה בדגם 1.4TSI יש יתרונות מוחלטים על המתחרות כחבילה כוללת (למרות האבזור הדל יחסית), לדגם 1.2TSI יש יתרונות יחסיים בלבד, בין אם זה המרווח המצוין מלפנים ומאחור, תא המטען הענק, יחידת ההנעה החסכונית (אם נוהגים בעדינות), מערכת השמע האיכותית ובקרת האקלים המצוינת, אבל שוב, אל דברים יחסיים ולא מוחלטים שכן במחירה של הג'טה 1.2TSI כבר נמצאות מתחרות עם מנועים חזקים יותר ורשימת אבזור ארוכה הרבה יותר.

2011 פולקסווגן ג'טה 1.2TSI DSG טרנדליין
שנת הצגת הדגם 2011
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,197 סמ"ק
הספק 105 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט 17.8 קג"מ בין 1,500-4,100 סל"ד
0-100 קמ"ש 10.9 שניות
מהירות מרבית 190 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים
תצורת מרכב סדאן 4 דלתות
אורך/רוחב/גובה 4,644 מ"מ/1,778 מ"מ/1,453 מ"מ
בסיס גלגלים 2,651 מ"מ
צמיגים 205/55 R16
משקל 1,327 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 17.24 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 9.8 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר ABD + ABS + ESP+HILL HOLD+TSC+EDL

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (1)

  • דניאל

    כתבתם בחלק התחתון של הכתבה את המפרט של הג'טה<br />וטעיתם!!! כתבתם בנפח: 1400 (1390) במקום 1200!!<br />כי אם אתם מתכוונים לנפח 1400 אז תשנו גם את מספר כוחות הסוס שכתבתם ל- 122 או ל- 160!!

    כתובת URL מקוצרת: