סדרה 1 החדשה
סדרה 1 החדשה.
סדרה 1 החדשה
סדרה 1 החדשה.

סדרה 1 החדשה נחשפת במלוא הדרה בתמונות חדשות שדלפו לרשת, עם עיצוב חיצוני שמרני ותא נוסעים בהשראת סדרה 3.

 

מוקדם יותר החודש ב.מ.וו חשפה מספר תמונות טיזר של סדרה 1 החדשה (F40), אך רגע לפני החשיפה הרשמית, הצפויה להתרחש בקרוב, תמונות של הדגם דלפו לרשת ומאפשרות לנו להתרשם מהעיצוב החדש של הדגם שעבר מפלטפורמת הנעה אחורית לפלטפורמת הנעה קדמית.

 

ב.מ.וו תמיד הסתבכה עם העיצוב של סדרה 1, במיוחד בעיצוב חזית הדגם, ונדמה כי גם הפעם, למרות שמדובר בדגם שתוכנן מדף נקי וחלק, היא התקשתה לייצר עיצוב הרמוני ושוב, עם חזית שלא סגורה על עצמה. העיצוב אולי לא מלהיב, אך בזכות המעבר לפלטפורמת הנעה קדמית נזכה לרכב המספק לנוסעיו תא נוסעים מרווח משמעותית מזה של הדגם הנוכחי, במיוחד במושב האחורי עם תוספת של כ-30 מ"מ למרווח הברכיים. גם תא המטען הרוויח מהמעבר להנעה קדמית והוא יציע נפח של 380 ליטר.

 

סדרה 1 תא הנוסעים
תא נוסעים בהשראת סדרה 3.

תא הנוסעים של סדרה 1 החדשה (דגם M135i בתמונה) עוצב בהשראת תא הנוסעים של סדרה 3 החדשה וכמו כל דגמי ב.מ.וו העדכניים הוא מצויד בדור השביעי של מערכת iDrive, כוללת מסך מרכזי בגודל של "10.25 ותפעול קולי או באמצעות מחוות ידיים, לוח מחוונים דיגיטלי ותצוגה עילית צבעונית הנפרשת לרוחב של "9.2.

 

בתחום ההנעה, סדרה 1 החדשה תשווק עם מנועי 4 צילינדרים בלבד, גם בדגם M135i שבעבר נהנה ממנוע השישה צילינדרים של החברה - זו התוצאה של מעבר להנעה קדמית ומנועים בהתקנה רוחבית. היצע המנועים בדגם יכלול את מנוע ה-1.5 ליטר שלושה צילינדרים כמנוע הבסיס ומעליו נמצא את מנוע ה-2.0 ליטר של החברה במספר גרסאות הספק. כמובן שנמצא גם מספר מנועי דיזל עבור השוק האירופי. חלק מהדגמים יצוידו כאופציה במערכת הנעה כפולה.

 

סדרה 1 החדשה
עיצוב שמרני.

דגם הקצה M135i מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 306 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית ולראשונה, גם עם מערכת הנעה כפולה xDrive המסוגלת לשלוח עד 50% מהמומנט לציר האחורי. מבחינת נתוני המנוע מדובר בשנמוך לעומת דגם M140i הנוכחי המצויד במנוע שישה צילינדרים המייצר 340 כ"ס ו-51 קג"מ. למרות נחיתות ההספק, בזכות המשקל הקל יותר ובעזרת ההנעה הכפולה של הדגם החדש, נתוני הביצועים בקו ישר צפויים להישאר דומים: 0-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

 

פלטפורמת ההנעה הקדמית (FAAR) של הדגם, המשרתת את דגמי מיני וגם את ה-X1 וה-X2, תוכננה מראש לשאת מערכת הנעה היברידית או חשמלית, כך שניתן לצפות כי בעתיד הדגם ישווק גם עם מערכת פלאג-אין ואולי אף מערכת הנעה חשמלית. לצד היתרונות הדינאמיים של הנעה אחורית, תצורה זו, במיוחד על רכב קצר יחסית, גובה מחיר משמעותי מהמרווח בספסל האחורי וזה תמיד היה החיסרון העיקרי של סדרה 1 מול מתחרות כגון אודי A3, זאת בנוסף לעלות ייצור גבוהה יותר הגוררת רווח קטן יותר ליצרן. תוסיפו לזה את העובדה שאת מרבית הרוכשים של הדגם כלל לא מעניין אותם תצורת ההנעה בדגם (רובם כלל לא יודעים שמדובר בדגם הנעה אחורית) וקיבלנו את כל הסיבות בעולם מדוע ב.מ.וו סדרה 1 עברה לפלטפורמת הנעה קדמית.

בכדי להתגבר על החסרונות הדינמיים של הנעה קדמית לעומת אחורית, כל דגמי סדרה 1 החדשה יצוידו במערכת ARB, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני שלפי ב.מ.וו מהיר משמעותית מכל פתרון אחר בשוק.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.