טסלה מודל S
עבור טסלה קיזוז פליטת מזהמים מהווה מקור הכנסה משמעותי.
טסלה מודל S
עבור טסלה קיזוז פליטת מזהמים מהווה מקור הכנסה משמעותי.

טסלה דוחקת בבית המשפט הפדרלי השני לערעורים של ארצות הברית להחיל מיידית את הרגולציה שקבע ממשל אובמה בשנת 2016 בדבר הגדלת הקנס על יצרני רכב שלא עומדים ביעד צריכת הדלק הממוצעת לצי רכב שקבע מנהל התחבורה האמריקאי (NHTSA).

 

תזכורת: ממשל אובמה קבע קנס של $5.5 לכל 0.1mpg של חריגה מהממוצע שקבע ה- NHTSA, ממוצע שמשתנה בכל שנה ונקרא בקיצור CAFE - Corporate Average Fuel Economy. לפי התכנית של ממשל אובמה הקנס הזה היה אמור לעלות בתחילת השנה לסכום מופרך של $14 לכל -0.1mpg חריגה אך ממשל טראמפ הקפיא בינואר האחרון את הגדלת הקנס עד לשנת 2022.

 

מה לטסלה ולכל זה? יצרני הרכב יכולים להתקזז ביניהם כך שיצרן עם צריכת דלק ממוצעת מתחת לנדרש בתקנות CAFE יכול להתקזז עם יצרן שלצי הרכבים שלו צריכה ממוצעת גבוהה מהנדרש. כמובן שהיצרן עם הצריכה הגבוהה יותר יאלץ לשלם ליצרן האחר סכום כסף תמורת הקיזוז. טסלה, המייצרת רכבים חשמליים בלבד, הכניסה אשתקד סכום של 1.58 מיליארד דולר באמצעות קיזוז מול יצרנים אחרים והשנה היא צפויה להכניס כבר סכום של 2 מיליארד דולר. עכשיו אתם יכולים כמובן להבין מדוע זה חשוב כל כך חשוב לטסלה.

 

ממשל ביידן שנבחר לאחרונה אמנם תומך בתקנות זיהום מחמירות יותר אך הוא לא הסכים להגדיל את הקנס באופן מיידי ודרש ממנהל התחבורה האמריקאי לבחון מחדש את גובה הקנס שהיה אמור להתעדכן. המנהל צפוי למסור את המסקנות שלו בעוד כחצי שנה. כמובן שגם מרבית יצרני הרכב מתנגדים להחלה מיידית של הקנס המוגדל שכן עבור מדובר בתשלום של מאות מיליונים.

ממוצע צריכת הדלק של צי רכבים (CAFE) והקנס על החריגה הוא לא משהו חדש, הממשל האמריקאי קבע את הכלל הזה עוד משנת 1978 כתוצאה ישירה של משבר הנפט העולמי בשנות השבעים. זו התקופה שיצרני הרכב מיפן תפסו נתח משמעותי מהשוק האמריקאי בזכות רכבים עם מנועים קטנים וחסכוניים. בין השנים 1990-2010 הממשל האמריקאי הקפיא את הממוצע (על 11.7 ק"מ לליטר) אך בשנת 2011 חזרו שוב להציב ליצרני הרכב יעד ממוצע המשתנה מידי שנה וכיום הוא עומד על הנתון המופרך של כ-17 ק"מ לליטר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.