למבורגיני
מכונית 2+2 חשמלית במחצית השנייה של העשור.
למבורגיני
מכונית 2+2 חשמלית במחצית השנייה של העשור.

בתחילת החודש למבורגיני חשפה את האוונטדור Ultimae, מהדורה אחרונה לדגם העושה שימוש במנוע V12 אטמוספרי בהספק של 780 כ"ס. המחליפה של הדגם, שתושק בשנת 2023, תעשה גם היא שימוש במנוע V12 אטמוספרי אך רק כחלק ממערכת היברידית פלאג-אין. למעשה, כל הדגמים הבאים של למבורגיני יעשו שימוש במערכת מסוג.

 

פרארי, פורשה, מקלארן ועוד כבר מזמן הציגו דגמים עם הנעה היברידית, למבורגיני מגיעה אחרונה למהפכה החשמלית וזה לא מעבר פשוט לחברה שהקפידה על שימוש במנועים אטמוספריים בלבד, להוציא כמובן את ה- אורוס שעושה שימוש במנוע טורבו שמקורו באודי.

 

כמו פורשה, גם למבורגיני בוחנת את הרעיון של שימוש בדלק סינתטי כפתרון זמני שיאפשר לחברה לעשות שימוש במנועי בעירה פנימית לפחות עד לשנת 2035, אל בחרה מודים שהם הגיעו לקצה בכל הקשור למנועי בעירה פנימית ומעבר להנעה היברידית עדיף. במקביל, כל דגמי למבורגיני עד לשנת 2024 כבר יעשו שימוש בהנעה היברידית פלאג-אין. במהלך המחצית השנייה של העשור הנוכחי למבורגיני מתכננת להשיק את הרכב החשמלי המלא הראשון שלה, רכב 2+2 שיהיה שימושי ליום יום.

 

למבורגיני אוונטדור LP780-4
למבורגיני אוונטדור LP780-4 Ultimae - האחרונה עם מנוע V12 ללא סיוע חשמלי.

הנעה חשמלית מביאה איתה המון כוח שזה חלק בלתי נפרד מעולם מכוניות העל, אך הטכנולוגיה הנוכחית של הסללות מביאה איתה גם תוספת משקל נכבדה שהיא האיוב מספר אחד של כל רכב הסופר-ספורט בשל פגיעה משמעותית ביכולת שינוי הכיוון. גם פיזור המשקל הוא נושא בעייתי, אבל זה כבר נושא לדיון אחר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.