למבורגיני קונטאש החדשה
למבורגיני קונטאש LPI 800-4 החדשה.
למבורגיני קונטאש החדשה
למבורגיני קונטאש LPI 800-4 החדשה.

לאחר שזכינו אמש להצצה ראשונה, למבורגיני חשפה הערב (ו') את הקונטאש LPI 800-4 החדשה, מהדורה מוגבלת של 112 יחידות בלבד המחזירה לשימוש את השם המוכר והאייקוני ביותר של למבורגיני - הקונטאש. המחיר למתעניינים עומד על כ-2 מיליון אירו ומרבית היחידות כבר הוזמנו מראש.

 

הקונטאש החדשה היא בדיוק מה שהיינו מצפים לראות בדגם רטרו שכזה, המון אלמנטים עיצוביים שהוצגו בקונטאש המקורית (1974-1990) מצאו את דרכם לדגם החדש, זה כולל את הפנסים הראשיים המלבניים, העיצוב המשושה של השמשה הקדמית (למרות שבזו החדשה זה רק אפקט ויזואלי), עיצוב כונסי האוויר בצידי הרכב וכמובן שגם דלתות המספריים הנפתחות כלפי מעלה ועוד.

 

למבורגיני קונטאש החדשה
למבורגיני קונטאש החדשה.

העיצוב החיצוני והפנימי ייחודיים לדגם, אך הבסיס המכני נלקח מלמבורגיני אוונטדור/סיאן (Sian) וכך גם מערכת ההנעה המשלבת מנוע בנזין V12 אטמוספרי עם סיוע חשמלי. מנוע הבנזין בנפח של 6.5 ליטר מייצר לבדו הספק מרבי של 780 כ"ס והוא נעזר כאמור במנוע חשמלי קטן 48V בהספק של 34 כ"ס המשולב בתיבת ה-7 הילוכים כפולת המצמדים של הדגם, המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה.

 

ההספק הכולל בדגם עומד על 814 כ"ס ולפי למבורגיני זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 2.8 שניות, 0-200 קמ"ש ב-8.6 שניות ומהירות מרבית של 355 קמ"ש.

 

למבורגיני קונטאש החדשה
למבורגיני קונטאש החדשה.

את האלקטרונים למנוע החשמלי מספק קבל-על הנטען באמצעות ניצול של אנרגיית הבלימה. השילוב הזה יוצר את הקידומת של הדגם LPI - Longitudinale Posteriore Ibrido - מנוע מרכזי אורכי עם סיוע היברידי. הקונטאש החדשה תהיה גם האחרונה לעשות שימוש בקל-על וכל דגמי החברה העתידיים יעשו שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין של ממש עם סוללות נטענות חיצונית וטווח נסיעה חשמלי משמעותי.

 

תא הנוסעים של הקונטאש החדשה משלב אלמנטים מהאוונטדור, כמו המושבים וגלגל ההגה, ומהסיאן, כמו הדשבורד והקונסולה המרכזית המכילה מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "8.4.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.