סקודה vision iv קונספט
סקודה vision iv קונספט - דגם ייצור בשנת 2021.
סקודה vision iv קונספט
סקודה vision iv קונספט - דגם ייצור בשנת 2021.

הקונספט Vision iV החשמלי מספקת לנו הצצה לדגם עתידי ולעתיד החשמלי של סקודה. הקונספט מציע טווח נסיעה חשמלי של 500 קילומטר.

 

סקודה חושפת בתערוכת ז׳נבה את הקונספט Vision iV, קונספט לקרוסאובר קופה חשמלי המציג באופן כללי את הכיוון העתידי החשמלי של המותג ואת שפת העיצוב הבאה של סקודה ובאופן ספציפי יותר, מהווה קדימון לקרוסאובר חשמלי עתידי אותו תציג החברה במהלך שנת 2021, גם במרכב קופה.

 

הקונספט, באורך של 4.66 מטר - כאורכו של הקודיאק, מבוסס על פלטפורמת MEB הייעודית לרכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן. הקונספט מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של 306 כ״ס המספקים לדגם הנעה כפולה ומסוגלים להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ״ש בזמן של 5.9 שניות, להשיג תאוצת ביניים 80-120 קמ״ש מרשימה של 4 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ״ש. 

 

סקודה Vision iV קונספט תא הנוסעים
סקודה Vision iV קונספט.

סוללת ליתיום-יון גדולה בקיבולת של 83kWh, מותקנת ברצפת המרכב, תאפשר לפי סקודה טווח נסיעה של כ-500 ק״מ בתקן WLTP. טעינה של 80% מקיבולת הסוללה באמצעות עמדת טעינה מהירה דורשת המתנה של 30 דקות בלבד.

 

הקונספט מצויד בטכנולוגיה רבה כולל שילוב מלאה של המכשיר הסלולרי במערכת המולטימדיה ואפשרות לפתיחת הרכב באמצעות המכשיר הסלולרי. הדגם מצויד בנוסף במצלמות במקום מראות צד או מרכזית, במערכות נהיגה אוטונומית ברמה 3, המאפשרות נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים כולל עקיפה ותמרוני התחמקות מתאונה, ובמערכת תקשורת בין הרכב לרכבים אחרים או לסביבה (V2X), תקשורת אשר תאפשר לדוגמה חניה אוטונומית מלאה של הרכב.

 

סקודה Vision iV קונספט
עיצוב מרהיב וספורטיבי.

עד שנת 2022 סקודה מתכננת להציג 10 דגמים עם הנעה היברידית פלאג-אין או חשמלית מלאה. הדגם הראשון שיוצע עם הנעה היברידית בסקודה הוא הסופרב, זו תוצג בחודשים הקרובים בדגם מחודש לאחר מתיחת פנים. במהשך נפגוש גם הנעה היברידית בדור הבא של האוקטביה לצד גרסה חשמלית לדור הבא של הסיטיגו העירונית וכאמור, גם מספר רכבי פנאי חשמליים.

יחד עם הקונספט Vision iV, סקודה תציג בתערוכת ז׳נבה גם את הקאמיק - הקרוסאובר העירוני הראשון של סקודה אשר הוצג לאחרונה, את הסקאלה - המשפחתית האצ׳בק החדשה של סקודה, וכן מספר חידושים לקודיאק ולקארוק: שני הדגמים יישאו את הלוגו העדכני של סקודה, מערכת ניטור שטח מת בצידי הרכב שודרגה ומזהה רכבים מתקרבים בטווח של 70 מטר לאחור, מערכת בקרת שלדה DCC (בולמים אדפטיביים) תוצע גם בדגמי הנעה קדמית ולא רק בדגמי 4X4, הקארוק יקבל גרסת דיזל 2.0 ליטר 190 כ״ס עם הנעה כפולה, הקודיאק יקבל מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים עם מערכת ניטור לכל גלגל בנפרד ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.