ב.מ.וו חושפת את כל הפרטים והמחירים על על המכונית החשמלית החדשה שלה, ב.מ.וו i4, שהיא למעשה גרסה חשמלית לסדרה 4 גראן קופה החדשה - שטרם הוצגה. ב.מ.וו i4, שהיא מתחרה ישירה לגרסאות הבכירות יותר של טסלה מודל 3, תשווק בישראל במהלך המחצית הראשונה של 2022.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

ב.מ.וו נכנסה לתחום הרכב החשמלי עוד בשנת 2013 כאשר הציגה את ה-i3 והכריזה על מותג המשנה i לרכבים חשמליים, אך רק כעת, עם השקתה של ה-i4, היא משיקה רכב שהוא אלטרנטיבה של ממש לדגמי הליבה שלה, לסדרה 3 סדאן ולסדרה 4 גראן קופה.

 

2022 ב.מ.וו i4
מתחרה ישירה לטסלה מודל 3.

בשלב ההשקה, ב.מ.וו תשווק את ה- i4 בשני דגמים: דגם הנעה אחורית i4 eDrive40 המצויד במנוע חשמלי אחורי בהספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 43.8 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.7 שניות, מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 190 קמ"ש, טווח נסיעה של 590 ק"מ וצריכת אנרגיה של 16-20 קוט"ש ל-100 ק"מ. אלו נתוני קצת טובים יותר מאלו של טסלה מודל 3 LR.

לצד דגם זה ב.מ.וו משיקה למעשה את דגם M performance החשמלי הראשון שלה, לא דגם M מלא אמנם אך כזה שזכה לכיול של חטיבת הביצועים של החברה. מדובר בדגם i4 M50 המצויד בשני מנועים חשמליים, קדמי 258 כ"ס ואחורי 313 כ"ס, בהספק כולל של 544 כ"ס ומומנט מרבי של 81 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות, מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 225 קמ"ש, טווח נסיעה חשמלי של 510 ק"מ וצריכת אנרגיה של 19-24 קוט"ש ל-100 ק"מ. איך שאנחנו מכירים את ב.מ.וו והנתונים הפסימיים שלה, המכונית הזו תהיה מהירה בדיוק כמו המתחרה הישירה שלה, טסלה מודל 3 פרפורמנס לה נתון 0-100 קמ"ש של 3.5-3.6 שניות.

 

2022 ב.מ.וו i4
טווח נסיעה מרשים של עד 590 קילומטר.

יש לציין כי נתוני ההספק והמומנט המרביים בדגם i4 M50 הם בשימוש במצב "בוסט" המעלה את ההספק המרבי מ-476 כ"ס ל-544 כ"ס, למשך של "יותר מ-10 שניות", ואת המומנט המרבי מ-74.4 קג"מ ל-81 קג"מ. לפי ב.מ.וו ניתן לחזור שוב ושוב על המצב הזה באופן רצוף, כל עוד הסוללה מאפשרת את זה. מצב "בוסט" מתקבל כאשר בורר מצבי הנהיגה נמצא על מצב ספורט ובלחיצה מלאה על דוושת התאוצה. אם הנהג השתמש בבקרת יציאה מהמקום, מצב בוסט נמשך עד למהירות המרבית, לעומת עד כ-170 קמ"ש במצב בוסט רגיל.

 

דגם i4 M50 זכה לטיפול M Sport מלא, זה כולל בולמים אדפטיביים בכיול M, מתלה קדמי מחוזק (כל חלקי המתלים מאלומיניום), מוטות מייצבים עבים יותר, מערכת בלימה משודרגת M Sport, מושבי M ספורט ועוד. ב.מ.וו מציינת כי מרכז הכובד של הדגם נמוך בכ-3.3 ס"מ מזה של סדרה 3 סדאן עם מנוע בנזין, לעומת סדרה 4 זה רק 1.3 ס"מ.

 

פעולת מערכת בוסט
הספק קבוע והספק פיק זמני.

המנועים החשמליים האלו מייצרים את ההספק המרבי בין 8000-17000 סל"ד, המומנט המרבי מושג בין 0-5000 סל"ד. שני הדגמים מצוידים בסוללת ליתיום-יון בקיבולת ברוטו של 83.9kWh וקיבולת שימושית (נטו) של 80.7kWh, מארז הסוללות מצויד במערכת קירור/חימום. הדגמים מצוידים במערכת רגנרציה אדפטיבית (במצב האוטומטי), זו עושה שימוש במידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להפעיל את המערכת בצורה אופטימלית.

 

2022 ב.מ.וו i4
טעינה מהירה בהספק של עד 200kW.

ב.מ.וו i4 מצוידת במטען פנימי המאפשר טעינה בהספק של עד 11kW בחיבור תלת פאזי. טעינה ביתית כזו של הסוללה ממצב מרוקן עד ל-100% דורשת המתנה של 8.5 שעות. טעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 200kW ולפי ב.מ.וו שימוש במטען מהיר כזה למשך של 10 דקות יגדיל את טווח הנסיעה ב- 164 ק"מ בדגם i4 eDrive40 וב- 140 ק"מ בדגם i4 M50. טעינה מהירה 10-80 אחוז דורשת המתנה של 31 דקות.

כל חלקי מערכת הנעה החשמלית, המנועים, הסוללות ועוד, הם מהדור החמישי של מערכת eDrive ומפיתוח עצמאי מלא של ב.מ.וו. ב.מ.וו מדווחת כי למנועים החשמליים שלה נצילות של 93%, נצילות גבוהה לעומת מנוע בעירה פנימית (כ-40%) אך כבר פגשנו יצרנים אחרים המצהירים על נצילות גבוהה יותר של המנועים החשמליים שלהם (עד 96%).

 

2022 ב.מ.וו i4
תא הנוסעים של סדרה 4 עם מערכת iDrive8 - תא הנוסעים של דגם M50.

תא הנוסעים של ב.מ.וו i4 נלקח ישירות מסדרה 4 אך עם שינויים קלים שבוצעו בעיצוב הדשברוד וזאת בכדי להתקין את ממשק מערכת iDrive 8 החדשה שהוצגה לראשונה עם הקרוסאובר החשמלי ב.מ.וו iX. המערכת כוללת צמד מסכים קמורים גדולים היושבים תחת מסגרת אחת, האחד בגודל של "14.9 עבור מערכת המולטימדיה והשני בגודל של "12.3 עבור לוח המחוונים.

 

מערכת iDrive 8 היא מערכת מתקדמת העושה שימוש בטכנולוגיית AI בכדי ללמוד את המשתמש (הכל נשמר בפרופיל אישי בענן) היא כוללת eSim 5G לחיבור קבוע לרשת האינטרנט ולעדכוני מערכת OTA, תפעול קולי טבעי מתקדם המבין גם הקשרים מורכבים ועוד. המערכת כוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי המשולבים באופן מלא במערכות הרכב (בלוח המחוונים, בתצוגה העילית, בתפעול הקולי ועוד). בנוסף, מי שיחזיק בסלולרי של גוגל או סמסונג עם אנדרואיד 12 ושבב UWB יכול להשתמש בטלפון כמפתח דיגיטלי.

 

ב.מ.וו i4 M50
ב.מ.וו i4 M50.

ל- ב.מ.וו i4 מידות של 4,783 מ"מ אורך, 1,852 מ"מ רוחב, 1,448 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,856 מ"מ. נפח תא המטען בדגם עומד על 470 ליטר ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1,290 ליטר. אלו מידות דומות למדי למידות של טסלה מודל 3. באירופה, דגם הבסיס מצויד בצמיגים/חישוקי צנועים יחסית במידות של 225/55R17, דגם הביצועים מצויד בשילוב של 245/45R18 מלפנים ו- 255/45R18 מאחור (בשוק האמריקאי הדגם מצויד בחישוקים גדולים יותר). כאופציה, ב.מ.וו מציעה ללקוחות אפשרות בחירה בקפיצי אוויר במתלה האחורי, אלו ישדרגו את נוחות הנסיעה וישמרו על המרכב מאוזן גם כאשר תא המטען עמוס. העיצוב החיצוני של הדגם כולל אלמנטים שונים להפחתת מקדם הגרר Cd העומד בדגם על 0.24, לשם ההשוואה למודל 3 מקדם גרר של 0.23. לדגם כושר גרירה של 750 ק"ג עד 1,600 ק"ג לנגרר עם מערכת בלימה.

 

מערכת iDrive 8 החדשה
מערכת iDrive 8 החדשה.

מחירי ב.מ.וו i4 בשוק הבריטי עומדים על החל מ- £51,905 לדגם i4 eDrive40 והחל מ- £63,905 לדגם i4 M50. קצת יקרה יותר מטסלה מודל 3 ובהחלט יהיה מעניין לראות את התמחור של הדגם בשוק המקומי שלנו שכן מחירי מודל 3 בישראל דומים למחירי הדגם בשוק הבריטי.