ב.מ.וו 530e
ב.מ.וו 530e - הדגם המבוקש ביותר ביבוא אישי.
ב.מ.וו 530e
ב.מ.וו 530e - הדגם המבוקש ביותר ביבוא אישי.

משרד התחבורה אמנם הסדיר בשנים האחרונות את תחום יבוא הרכב האישי (במקביל לפתיחת השוק ליבוא מקביל והגדרה בחוק של יבואנים זעירים) אך בשורה התחתונה, עדיין מדובר בתחום מצומצם למדי של כמה מאות עד אלפי רכבים בשנה כאשר רובם המוחלט של הרכבים מתרכז ברכבי היוקרה והספורט, בשנים האחרונות, בעיקר בדגמי פלאג-אין שזכו להטבות מס משמעותיות ופה ושם גם רכבי 7-8 מושבים בשל מבחר מצומצם למדי של דגמים מסוג זה בישראל. רק לשם התזכורת, ניתן לייבא לישראל ביבוא אישי רכב עם תקינה אמריקאית או אירופית שממועד הייצור שלו עברו עד שנתיים (בהגיעו לישראל) או רכב אספנות.

 

שוק היבוא האישי היה בשיא פריחתו בשנים 2008-2009, אז הגיעו לישראל דרך ערוץ זה מעל ל-3000 רכבים בשנה, רובם כאמור רכבי יוקרה. ההצלחה הזו הדליקה נורה אדומה ברשות המיסים (הלבנת הון) והמכס (דיווח על דגם יקר כדגם פשוט יותר) ותקנות חדשות לצד פעילות אגרסיבית של המכס שבדק בציציות כל רכב ביבוא אישי גרמו לירידה חדה במסלול זה עד לשפל של כ-750 רכבים בשנת 2015. עם הסדרת התחום בשנת 2016 במסגרת "חוק רישוי שירותי הרכב", לצד ההטבות המס על רכבי פלאג-אין, שוק היבוא האישי רשם התאוששות משמעותית בשנים 2017-2018 עם יבוא של כ-1500-1600 רכבים בשנה. ומה עם שנת 2020? זו כבר לא תהיה שנה מוצלחת לאף גורם בשוק הרכב הישראלי.

 

מרצדס GLC החדש
מרצדס GLC הוא אחד הדגמים המבוקשים ביותר

אם עיקר היבוא האישי הוא של רכבי יוקרה, לא תופתעו לגלות כי מרבית הדגמים ביבוא אישי שייכים למותגים ב.מ.וו ומרצדס ומדובר כאן במספר מאות יחידות בשנה - מכל מותג. היכן אאודי אתם שואלים? את מספר דגמי אאודי המגיעים לישראל מדי שנה דרך ערוץ היבוא האישי אפשר לספור על יד אחת, בתחילת העשור הקודם זו הייתה בעיקר אודי R8 וכיום זו אודי e-tron החשמלי ופה ושם הגיעו דגמים כגון אודי SQ7 וגרסאות דיזל לאודי A3 שלא משווקת בארץ. לכך יש מספר סיבות אך העיקריות שבהן הן תמחור אגרסיבי יותר של אודי ישראל לעומת ב.מ.וו ומרצדס (לצד הנחות נדיבות פה ושם) וגם העבודה שאודי נכנסה מאוחר יחסית לתחום הפלאג-אין.

 

פורש מוסטנג
פורד מוסטנג מבוקשת במיוחד בשנים האחרונות

קרוב ל-50% משוק רכבי היוקרה הישראלי כיום הוא של דגמים בעלי הנעה היברידית פלאג-אין ובשוק היבוא המקביל כבר מדובר בנתון גבוה משמעותית כך שרובם המוחלט של דגמי ב.מ.וו ומרצדס ביבוא אישי הם דגמי פלאג-אין. במקרה של ב.מ.וו, נחתו בישראל כמה מאות יחידות ביבוא אישי של סדרה 5 פלאג-אין 530e ומדגמי ב.מ.וו X5 פלאג-אין X5 xDrive40e - אך גם לא מעט מגרסאות הבנזין הרגילות של ה-X5. היינו מצפים לפגוש ביבוא אישי את דגמי הביצועים ממשפחת דגמי M של ב.מ.וו, אך אלו הגיעו במספרים זניחים. פה ושם נוכל למצוא דגמים מיוחדים כגון ב.מ.וו i8 שבעבר הגיע לישראל במספרים גדולים יחסית, גם i3 חשמלית בגרסת S ומספר דגמי דיזל שלא משווקים בישראל.

 

למבורגיני הורקאן ספיידר
מספר יחידות של למבורגיני הורקאן עלו על כבישי ישראל בזכות היבוא האישי

גם מצד מרצדס אנחנו פוגשים מאות דגמים עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין אבל בעוד שאצל ב.מ.וו ישנה מובהקות לשני דגמים בלבד, אצל מרצדס יש פיזור דגמים רב יותר, החל מגרסאות הפלאג-אין של מרצדס C קלאס ו-E קלאס, ממשיך לרכבי הפנאי GLE ו- GLC ועד לספינת הדגם S קלאס, כמובן שבדגם הפלאג-אין S560E. נתון מפתיע הוא שבמקרה של מרצדס GLC פלאג-אין הגיעו לישראל הרבה יותר יחידות דרך ערוץ היבוא האישי לעומת היבואן הרשמי של המותג. 

מותג יחידות 2020-2018
מרצדס 630
ב.מ.וו 521
לנד רובר 180
שברולט 156
טויוטה 113
פורד 101
פורשה 68
קרייזלר 63
ג'יפ 62
וולוו 45
טויוטה 34
אאודי 19
לקסוס 9
למבורגיני 7
מאזדה 2
רולס רויס 1

בניגוד ל-ב.מ.וו, אצל מרצדס אפשר למצוא לא מעט דגמים מיוחדים שהגיעו ביבוא אישי, כולל שתי יחידות של מרצדס EQC 400 החשמלי שעדיין לא הגיע לישראל ביבוא סדיר - המתחרה של מרצדס לאודי e-tron, מספר יחידות של מכונית הספורט מרצדס AMG GT, מספר יחידות של C63s וגם יחידה אחת של G63 AMG החדש והיקר להחריד נחתה בישראל ביבוא אישי (החל מ-1.647 מיליון שקל במחירון היבואן). יש גם כמה עשרות נהגי מוניות שבחרו שלא לרכוש מהיבואן ולייבא באופן אישי מוניות מדגם E קלאס, עם מנוע דיזל כמובן.

 

ריינג' רובר ספורט SVR
ריינג' רובר ספורט

הדגם הפופולרי ביותר ביבוא אישי בשנתיים האחרונות הוא ב.מ.וו 530e פלאג-אין עם מעל ל-300 יחידות מהדגם, אחריו נוכל למצוא את דגם X5 עם מעל ל-150 יחידות (ומעל ל-700 יחידות בשנים האחרונות). הדגמים הבאים ברשימה הם גרסאות הפלאג-אין 350E של מרצדס E קלאס ו- GLC עם קצת מעל ל-300 יחידות שנחתו בישראל בשלוש השנים האחרונות. שאר הטבלה, מהשנים האחרונות, כוללת בנוסף עשרות רכבים מדגמים כגון מרצדס GLE, ג'יפ רנגלר וגרנד צ'ירוקי, טויוטה סיינה, ריינג' רובר וריינג' רובר ספורט.

 

עיקר היבוא האישי כפי שניתן לראות בטבלה הוא לא של רכבי הגשמת חלומות אלא פשוט עסקה טובה ומשתלמת יותר ממה שמציע היבואן המקומי או שוק היד 2 בישראל. פה ושם יש גם יבוא אישי של סתם רכבים רגילים כגון טויוטה פריוס פלאג-אין (פריוס פריים האמריקאית), טויוטה סיינה, קרייזלר פסיפיקה והדגם התאום דודג' גרנד קרוואן, טויוטה היילנדר, לנד קרוזר וקאמרי, GMC יוקון ועוד.

במקום השלישי נמצא את לנד רובר, לא עם דגמי הדיסקברי אלא עם דגמי ריינג רובר וריינג' רובר ספורט. הריינג' רובר ספורט תמיד היה דגם פופולרי יחסית בשוק היבוא האישי אך בשנתיים האחרונות הפופולריות גברה משמעותית, בעיקר בזכות התוספת של גרסת PHEV לדגם - ריינג' רובר ספורט P400e - אבל היו גם כמה אמיצים שהזמינו בשנים האחרונות את דגם הביצועים SVR עם 575 כ"ס. במקום הרביעי אנחנו פוגשים מותג עממי אמנם אך הדגמים שהציבו אותו במקום הרביעי הם הדגמים הפחות עממיים של המותג, מעל ל-10 יחידות של שברולט קורבט וכמה עשרות יחידות של שברולט קאמרו. מרבית דגמי שברולט הגיעו לכאן כדגמי 2018 ורק 11 דגמים משנת 2019.

 

טויוטה סיינה
טויוטה סיינה - רכב ה- 7-8 מושבים המבוקש ביותר ביבוא אישי

דגמים מיוחדים: אמנם למרבית מותגי הרכב המשמעותיים בעולם המערבי כבר יש כיום נציגות בישראל, אך ישנם מספר מותגים שעדיין לא מצאו בית בשוק המקומי שלנו. דוגמה לכך היא למבורגיני, מותג מכוניות העל האיטלקי בבעלות של אודי. אז אמנם כבר לפני מספר שנים היה ניתן למצוא דגמים של למבורגיני בישראל, אך אלו היו בעיקר דגמי אספנות כגון למבורגיני קונטאש ולא דגמים עדכניים. בשנים האחרונות כבר אפשר למצוא על כבישי ישראל, בזכות היבוא האישי, את רוב הדגמים העדכניים של למבורגיני ובמהלך השנתיים האחרונות נחתו כאן 7 רכבים של למבורגיני מדמי הורקאן ואוונטדור. אחד הרכבים הספורטיביים הפופולריים ביבוא אישי בשנים האחרונות הוא פורד מוסטנג, דגם ממנו מגיעים לישראל עשרות רבות של יחידות מידי שנה ולדגם ישנה קבוצה פעילה מאוד בישראל המארגנת מפגשים, אירועים וטיולים משותפים.

 

גם פורשה מככבת בטבלת היבוא האישי, רוב הדגמים הם אמנם מגרסאות הפלאג-אין של הפאנאמרה או הקאיין, אך פה ושם מגיעה לישראל גם גרסה קיצונית של פורשה כגון 911 טורבו, 911 קאררה GTS, בוקסטר GTS, קאררה GT3 ועוד. עם התמחור החדש של פורשה בישראל, מסלול היבוא האישי כבר פחות אטרקטיבי לרכב חדש. 

 

הונדה קלריטי
הונדה קלריטי - אחת כזו מסתובבת בישראל

לצד מותגים מוכרים אפשר למצוא גם דגמים אקזוטיים יותר, בזכות העבודה שיש כיום בישראל את חוק הספורט המוטורי ומסלולי מרוצים מסודרים. כך לדוגמה אפשר למצוא בישראל את קייטרהם 500 (אספנות), מספר דגמי לוטוס כולל דגם אליז קאפ 250 מודרני ויש גם לא מעט מכוניות שרירים אמריקאיות כגון דודג' צ'אנלג'ר וצ'ארג'ר, שברולט קמארו וקורבט וכאמור, המון דגמי שברולט מוסטנג. יש גם סתם רכבים מיוחדים כגון לינקולן נוויגייטור, שברולט בולט החשמלית והונדה קלרטי.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.