שמירה על בריאות הסוללה ברכב חשמלי
הסוללה היא החלק היקר ביותר ברכב חשמלי.
שמירה על בריאות הסוללה ברכב חשמלי
הסוללה היא החלק היקר ביותר ברכב חשמלי.

רכב חשמלי דורש תחזוקה נמוכה משמעותית מזו של רכב עם מנוע בעירה פנימית, בנזין או דיזל, למעשה עיקר התחזוקה של רכב חשמלי לפחות בשנים הראשונות של הבעלות היא בעיקר בדיקה תקופתית, כאחת לשנתיים, של מערכות הרכב השונות, החלפת נוזל בלמים, פילטר תא נוסעים של מערכת המיזוג, בדיקת מפלסים וזהו פחות או יותר. כמו בכל רכב יש כמובן צורך להחליף מידי פעם צמיגים, הם די יקרים בכל הקשור לרכב חשמלי,ויש כמובן מערכות מתלים והיגוי הזהות בסך הכל בין סוגי הרכבים ויש גם סוללות 12V הדורשת החלפה כל מספר שנים.

 

אז אין כמעט צורך בטיפולים לרכב חשמלי אבל כמו ברכב בעירה פנימית לצורת ואופי השימוש שלכם ברכב ישנה השפעה על התפקוד העתידי של הרכב ובמקרה של רכב חשמלי זה בעיקר אומר לשמור על בריאות הסוללה/אורך החיים שלה.

 

עמדת טעינה ביתית
טעינה ביתית היא צורת הטעינה המומלצת ביותר.
  1. השתמשו בסוללה בטווח טעינה של 80-20 אחוז להשגת אורך חיים מרבי של הסוללה
  2. לא מומלץ לנסוע במצב של מתחת ל-20% טעינה באופן קבוע
  3. טעינה ל-100% תשמרו לימים בהם אתם יודעים שמצפה לכם נסיעה ארוכה
  4. כאשר הרכב לא בשימוש מומלץ להשאירו בטעינה
  5. אם אתם מתכננים חופשה ארוכה בה לא תעשו שימוש ברכב חשוב להשאירו בטעינה
  6. בכל 24 שעות גם ללא שימוש ישנה צריכה של כ-1% מקיבולת הסוללה אז אם אין לכם אפשרות למלא את סעיף 4, קחו את זה בחשבון
  7. הפחיתו למינימום האפשרי את השימוש בטעינה DC מהירה
  8. טעינה ביתית איטית היא האופציה הטובה ביותר לשמירה על חיי הסוללה וגם הזולה ביותר
  9. חשוב לא להביא את הסוללה לפריקה מלאה, מצב של 0% טעינה, זה יכול לגרום לנזק לרכיבים שונים ולרוקן את סוללת ה-12V מה שידרוש את החלפתה.

 

אלו כללי אצבע שקל ליישם אך גם חשוב להזכיר שרכבים חשמליים חשמליים משתפרים כל הזמן והם מצוידים במערכת ניהול חכמה לסוללה שברכב שאחד התפקידים העיקריים שלה הוא שמירה על בריאות הסוללה. זה כולל לדוגמה את ניהול הטעינה כך שהסוללה לא תתחמם יתר על המידה, זה כולל חימום של הסוללה כאשר הטמפרטורה נמוכה מאוד (מתחת לאפס), הגבלת הספק לפי הקיבולת שנותרה בסוללה, קירור אקטיבי לסוללה במאמץ ממושך ועוד. כך שגם אם לא תקפידו באדיקות על הכללים, תוכלו לעשות שימוש ממושך של שנים ברכב מבלי לסבול מירידה משמעותית בקיבולת הסוללה. לא בכדי יצרני הרכב החשמלי מעניקים אחריות של 8 שנים על הסוללה, במגבלה של כ-150 עד 200 אלף ק"מ - תלוי ביצרן, המבטיחה פעולה תקינה של הסוללה והבטחה להחליף את הסוללה במידה ובזמן זה קיבולת הסוללה תרד מתחת ל-70% מהקיבולת המרבית.

רבים מתפלאים על כך שברכב חשמלי או פלאג-אין עדיין עושים שימוש במצבר 12V כמו ברכבי בעירה פנימית. יש לכך מספר סיבות, כולל שמירה על כך שכל המערכות החיוניות ימשיכו לפעול במקרה של תקלה פתאומית בסוללה הראשית. סוללות ה-12V נטענת ע"י הסוללה הראשית באמצעות ממיר DC/DC והיא אחראית להפעלת מערכות הבטיחות, כריות האוויר, מערכת השמע והמולטימדיה, התאורה, מגבים, חלונות החשמל ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.