קיה חושפת את דגמי 2026 החדשים של הסטוניק, הקרוסאובר העירוני של החברה המתחרה מול פולקסווגן T-CROSS, סיאט ארונה, רנו קפצ'ור ועוד. מבט אחד מהיר בפרופיל של הסטוניק החדשה מסגיר די מהר את העבודה שכמו במקרה של הפיקנטו החדשה גם כאן לא מדובר בדגם חדש מהיסוד אלא במתיחת פנים מקיפה במיוחד לדגם שהוצג לראשונה בשנת 2017.
הבסיס אולי לא השתנה אך קיה העניקה לסטוניק החדשה מראה רענן ומודרני יותר באמצעות הלבשת הדגם בשפת העיצוב העדכנית של החברה וזה כולל חזית חדשה עם עיצוב הפנסים העדכני של קיה וזה גם המצב מאחור, שם גם דלת תא המטען עוצבה מחדש. בסך הכל עדכון ויזואלי מוצלח לדגם וגם אם הפרופיל לא השתנה, התחושה היא של רכב חדש ומודרני למראה.

חלל תא הנוסעים של הסטוניק החדשה כבר לא משאיר זכר לדגם היוצא שכן הוא עוצב מחדש מהיסוד ואין ספק כי מדובר בשדרוג מקיף לא רק לעומת הדגם היוצא אלא גם ביחס לסגמנט בו הדגם מתחרה. מול הנהג נמצא את גלגל ההגה החדש של קיה ומסך פנורמי המשלב צמד מסכי "12.3. מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים נמצא את מערך השליטה הדו שימושי של קיה המאפשר בלחיצת כפתור מעבר משליטה על בקרת האקלים לשליטה על מערכת המולטימדיה.

יחידות ההנעה שישרתו את הסטוניק ממשיכות מהדגם היוצא, 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בגרסה רגילה או בגרסה עם סיוע חשמלי 48V. לגרסה הרגילה הספק מרבי של 100 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ בשידוך עם תיבת 7 הילוכים DCT או 6 הילוכים ידנית, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 12.1 שניות (ידני: 11.0 ש'), מהירות מרבית של 179 קמ"ש. לגרסת ה-48V הספק משולב של 115 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ (ידני: 17.5 קג"מ) כך שלגרסה זו נתון 0-100 קמ"ש של 10.8 שניות ומהירות מרבית של 182 קמ"ש.

לקיה סטוניק החדשה אורך של 4,165 מ"מ, רוחב של 1,760 מ"מ, גובה של 1,520 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,580 מ"מ ונפח תא מטען של 352 ליטר, שינוי סמלי בלבד בשל העיצוב החדש לפגושים מלפנים ומאחור. כמו בדגם היוצא, גם בדגם החדש ניתן לבחור ברמת גימור GT ליין המעניקה לדגם מראה דינאמי יותר.