טסלה מודל 3 צמיגים
אל תתפשרו על איכות הצמיגים.
טסלה מודל 3 צמיגים
אל תתפשרו על איכות הצמיגים.

דגמי טסלה לא ממש דורשים תחזוקה, אך אין ספק שתחלופת הצמיגים בדגמים האלו גבוהה מהמוכר לכם ברכבי בנזין. המשקל הגבוה בשילוב עם המומנט הגבוה הם מתכון לשחיקה גבוהה יותר של הצמיגים. גם לחץ האוויר הגבוה בשילוב עם השמש הישראלית הוא מקור להתיישנות מהירה יותר של הצמיגים.

 

נתחיל מהעבודה הראשונה שהצמיגים האידיאליים ביותר לדגמי טסלה הם צמיגים שטסלה תכננה ביחד עם מספר יצרני צמיגים שונים, צמיגי "ציוד מקורי" OE, ונושאים את הכיתוב T0 - האות T עבור TESLA והמספר מציין את הדור של הצמיג כך שיש צמיגים שתוכלו למצוא עליהם הכיתוב T1 לדוגמה. יצרני הצמיגים לא נוהגים לציין מה שונה בצמיגים אלו וגם לא ידוע לנו מה הדגשים שהיו משמעותיים עבור טסלה, אך לרוב זה כולל תרכובת שונה לסוליית הצמיג, לפעמים גם חיזוקים שונים לדופן הצמיג ובמקרה של טסלה יש גם חומר ספוגי בחלק הפנימי של הצמיג שאמור להפחית את הרעש הנוצר מהצמיגים.

 

טסלה מודל 3
תחלופת צמיגים גדולה יותר ברכב חשמלי.

זה כמובן לא אומר שלא ניתן להתקין צמיגים שלא נושאים את הכיתוב T+מספר, כל מה שצריך להקפיד עליו, כמו כל צמיג, זה להתקין את המידה הנכונה כמובן ואת קוד המהירות והעומס המתאימים. בכל הצמיגים המיועדים לטסלה תמצאו גם את הכיתוב XL - Xtra load המציין כי מדובר במציג מחוזק המיועד לעומס גבוה. את מידות הצמיגים המותקנות על הרכב תוכלו למצוא כמובן גם ברשיון הרכב. מעבר למידות הסטנדרט טסלה מאפשרת עוד מספק מידות שונות של צמיגים, כולל שילוב מדורג עם מידות שונות בין הצמיגים הקדמיים לאחוריים כמו ברכבי ספורט של ממש. את המידות המותרות מוצאים בהוראת הרישום של הדגם או שפשוט ניתן לברר לפני השינוי בכל מכון רישוי, שם גם מאשרים את המידה החדשה לאחר ההחלפה.

 

דגמי טסלה משווקים עם שלוש מידות צמיגים: 235/45R18 בדגם הבסיס, 235/40R19 למי שמשדרג לחישוקי "19 ובדגם הביצועים מודל 3 פרפורמנס תמצאו צמיגי 235/35R20. 

 

טסלה צמיגים
סימון T0 על צמיגים המיועדים לדגמי טסלה.

טסלה עובדת כיום בעיקר עם מישלין (Michelin) אך גם עם יצרני צמיגים נוספים כגון Goodyear ו- Hankook. מרבית דגמי הצמיגים המקוריים לא ממש רלוונטיים לשוק המקומי שלנו שכן בישראל נהוג לייבא ולהתקין צמיגי קיץ בלבד כך שסביר להניח לדוגמה שכל דגמי טסלה הראשונים שנחתו בישראל מצוידים בשלושה דגמי צמיגים בלבד, דגם מישלין PILOT SPORT 4 לדגמים עם חישוקי "18, צמיגי האנקוק VENTUS S1 EVO3 לדגמים עם חישוקי "19 וצמיגי מישלין PILOT SPORT 4S לדגמים עם חישוקי "20. באופן עקרוני יש גם צמיגי "18 מדגם מישלין PILOT SPORT 4S המעולים, אך מישלין לא משווקת את הדגם הזה במידת "18 עבור השוק האירופי אלא רק בשוק האמריקאי.

 

מישלין PS4s הם הצמיגים המומלצים לדגמי הפרפורמנס
מישלין PS4s הם הצמיגים המומלצים לדגם הפרפורמנס.

מה האופציות האחרות? כמובן שתוכלו להתקין גם את גרסאות האפטר מרקט של אותם דגמי צמיגים (בלי הסימן T0) אלו עדיין צמיגים מעולים וההבדלים בשורה התחתונה הם רק בניואנסים קטנים. אופציות מצוינות נוספות הן פירלי P ZERO PZ4, גודייר אסימטריק 5 לדגמי "18 וגודייר סופרספורט לדגמי "19 או "20, ברידג'סטון Potenza Sport החדשים, מישלין primacy 4 לדגמי "18, קונטיננטל SPORT CONNECT לחישוקי "19-"20 או קונטיננטל premiumcontact 6 לדגמי "18 ואם בא לכם לחסוך, אז צמיגי פאלקן Azenis FK510. קחו בחשבון שיצרני צמיגים שונים החלו לאחרונה להשיק צמיגים מחוזקים המיועדים במיוחד לרכבים חשמליים כך שעד ליום בו תאלצו להחליף את הצמיגים יהיה לכם מבחר גדול יותר של צמיגים העונים לדרישות השונות של רכב חשמלי.

מכיוון שמדובר ברכב חזק וכבד, חשוב מאוד שתקפידו אחת לחודש לבדור ולמלא אוויר בצמיגם, טסלה ממליצה על לחץ אוויר של 42PSI שהם 2.9 באר. את הלחץ יש לבדוק כאשר הצמיגים קרים בלבד, כלומר בטמפרטורת הסביבה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.