חברת Better Place הגישה היום לבית המשפט המחוזי מרכז - בקשה לפירוק ובמסגרתה בקשה למינוי מפרק זמני.

בטר פלייס הסוף - הגישה בקשה לפירוק

לאחר השמועות, עכשיו זה רשמי. חברת בטר פלייס הגישה היום לבית המשפט המחוזי בקשה לפירוק שבמסגרתה ימונה מפרק זמני לחברה. בבקשתה ציינה החברה, כי לאור אי הצלחת סבב הגיוס האחרון של החברה ולנוכח העדר משאבים מספיקים להמשך פעילותה של החברה היא מבקשת את עזרת בית המשפט על מנת להבטיח לעובדיה, לקוחותיה ולבעלי החוב שלה את מימוש הזכויות שלהם באופן המיטבי נוכח המשאבים שנותרו.

 

במהלך החצי שנה האחרונה, ביצעה הנהלת חברת Better Place שינוי עמוק בחברה, שכלל סגירת שווקים, צמצום כוח אדם, ומעבר לשיטות הפעלה אחרות. במקביל המשיכה החברה בחיפוש אחר השקעת המשך, איתור דגם חשמלי נוסף ובחינת חלופות אחרות להמשך הפעלתה.

 

חרף ההתייעלות המשמעותית שנעשתה, נוכחה הנהלת החברה, כי היקף ההכנסות נותר נמוך ולחברה נוצר תזרים מזומנים שלילי מתמשך שלא מאפשר המשך הפעלת החברה באופן עצמאי. בטר פלייס הוקמה בשנת 2007 ויצאה לדרך לפני כשנתיים. מאז החברה הקימה בישראל עשרות תחנות החלפה והקימה אלפי עמדות הטענה פרטיות/ציבוריות. עד היום שיווקה החברה בישראל בסך הכל פחות מ-1000 מכוניות חשמליות מדגם פלואנס Z.E, כאשר רוב המכירות ב-2012 היו לשוק הפרטי וב-2013 רוב המכירות היו לשוק המוסדי/ליסינג.

 

בנסיבות שנוצרו, לא צלחה החברה במציאת חלופה אשר תאפשר את המשך פעילות החברה ולא צלחה בסבב הגיוס האחרון. נוכח הנסיבות ומתוך אחריות ומחוייבות לעובדי החברה, ללקוחותיה ולנושים הנוספים, לא נותר בידי החברה אלא לפנות באופן יזום לבית המשפט בבקשה למנות מפרק זמני אשר ימצא את הדרך האופטימאלית למזער את הנזקים ולהימנע מסיטואציה של העדפת נושים. החברה תמליץ למפרק הזמני לתת את דעתו בהקדם לעובדי החברה וללקוחותיה ולאפשר את הפעלת הרשת ברציפות.

 

דירקטוריון חברת Better Place: "זהו יום עצוב מאוד בו מאמצינו לממש חזון אוניברסאלי אשר שאף לנתק את התלות באנרגיה המזהמת לא צלח. את החזון הוביל שי אגסי בדרך ארוכה ורצופת אתגרים יחד עם משקיעים ושותפים אשר הפכו את חזונו למעשה של ממש. לצערנו, הדרך למימושו של החזון הייתה קשה ומורכבת ונתקלה במכשולים רבים. לא לכולם יכולנו, את חלקם הטכני עברנו בהצלחה ובחלקים אחרים לא עלה בידינו למרות המאמץ והמשאבים הכבירים שהושקעו.

אך חשובה מכל היא העובדה, כי הכוונה היתה טובה וראויה. התכלית העסקית והרעיונית ניסתה להביא לשינוי חיובי בעולם בו אנו חיים, אשר בו, כולנו יודעים, כי אין ביטוח ליזמות. נדרשים העזה, אומץ, נחישות ומשאבים על מנת לטפח יזמות  ולהפכה לתעשייה בת קיימא. החזון עדיין נכון וחשוב ואנחנו מלאי תקווה, כי בסופו של דבר ימומש לטובת עולם טוב יותר, אך Better Place כאמור לא תוכל לקחת חלק במימושו.

 

דן כהן, מנכ"ל חברת Better Place: זהו יום קשה עבור כולנו, הלכנו דרך ארוכה מתוך מטרה להגשים חזון עולמי. מתחילת דרכה היתה Better Place פורצת דרך בתחום התשתית לרכב חשמלי והשלימה בהצלחה את פיתוח הטכנולוגיה והתשתית. מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בה מכונית חשמלית יכולה לנסוע ללא הגבלה.

 

לצערנו אחרי שנה בשלב המסחרי, נוכחנו כי למרות שביעות הרצון הרבה של הלקוחות מהמוצר, הוא לא התקבל בצורה מספקת בציבור הרחב ולא זכה לרוח גבית מספקת מיצרני הרכב.

 

על רקע נסיבות אלה נכשל ניסיון הגיוס האחרון, בחודשים האחרונים עשתה הנהלת החברה כל אשר לאל ידה על מנת להמשיך ולהפעיל את החברה. היום, מתוך אחריות ומחוייבות לעובדי החברה ללקוחותיה ולנושים, לא נותר בידי החברה אלא לפנות באופן יזום לבית המשפט בבקשה למנות מפרק זמני.

 

הנהלת החברה תמליץ למפרק הזמני, כי יתן את דעתו לאלתר לפיצוי לקוחות החברה ועובדיה והמשך הפעלת הרשת".

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.