מספר חודשים לאחר שחשפה את ספינת הדגל החשמלית EQS, מרצדס חושפת כעת את גרסת הביצועים הראשונה של הדגם, מרצדס EQS 53 AMG 4MATIC. הדגם הזה הוא הדגם הראשון של מותג המשנה EQ של מרצדס שזוכה לטיפול AMG.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מערכת ההנעה החשמלית של מרצדס EQS 53 משלבת שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק כולל של 650 כ"ס ומומנט מרבי של 96.8 קג"מ, תוספת של חבילת AMG DYNAMIC PLUS תעלה את ההספק המרבי ל-751 כ"ס ואת המומנט המרבי ל-104 קג"מ. התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות או 3.4 ומהירות מרבית של 220 קמ"ש או 250 קמ"ש, בהתאמה. המנועים החשמליים שמשרתים את הדגם הם מנועים משודרגים שיהיו ייחודיים לדגמי AMG וכוללים גם יכולת קירור משופרת.

 

מרצדס EQS 53 AMG
גרסת ביצועים ראשונה לדגמי EQ של מרצדס.

 

סוללה בקיבולת נטו של 107.8kWh מאפשרת לדגם טווח נסיעה של 526 עד 580 ק"מ. הסוללה זכתה לחיווט שונה ולמערכת ניהול שונה שתאפשר לנצל את כל הכוח לזמן ממושך יותר במצבי הנהיגה ספורט וספורט פלוס. טעינה של הסוללה אפשרית באמצעות מטען פנימי בהספקים של 11kW או 22kW כאופציה וטעינה מהירה אפשרית עד להספק של 200kW. משקל הדגם, דרך אגב, עומד על 2655 ק"ג ורק לשם ההשוואה, משקלה של מרצדס S63 עומד על כ-2,170 ק"ג.

  

מרצדס EQS 53
מערכת ההנעה זכתה להתאמות לדגם ביצועים.

מרצדס EQS 53 זכתה לעיצוב ספורטיבי וקרבי יותר שבחלקו נועד לשפר את זרימת האוויר לטובת קירור מערכת הבלימה או כוח ההצמדה באמצעות הספוילר שנוסף מאחור ולכן גם מקדם הגרר של הדגם עומד על 0.23 לעומת 0.2 בדגם EQS הרגילים. האווירה הספורטיבית ממשיכה אל תא הנוסעים עם שימוש נרחב מאוד באלקנטרה במקום בעור על הדשבורד והדלתות, התקנה של מושבי ספורט,גלגל הגה AMG ועוד, זאת לצד תצוגה ייעודית לדגם ביצועים בלוח המחוונים ובמסך המרכזי כגון תצוגת AMG TRACK PACE המספקת לנהג מידע הכולל 80 פרמטרים שונים בתחום הביצועים, מדידת זמני הקפה ועוד.

 

מרצדס EQS 53 תא הנוסעים
אווירה הולמת בתא הנוסעים.

הדגם נשען כסטנדרט על מתלי אוויר ובולמים אדפטיביים (AMG’s Ride Control Plus) ועל חישוקי סגסוגת בגדלים של "21 או "22 בעיצוב ייחודי לדגם. הדגם מצויד בנוסף במערכת היגוי אחורית המאפשרת הטיה של הגלגל,ים האחוריים בזווית של עד 9 מעלות ובמערכת בלימה משודרגת עם צלחות בלימה ענקיות מלפנים בקוטר של 415 מ"מ עם אופציה לשדרג למערכת בלימה קרמית עם צלחות בקוטר של 440 מ"מ. את מערכת הבלימה הזו משלימה כמובן מערכת בלימה רגנרטיבית.

 

מרצדס EQS 53
מרצדס EQS 53.

כל חובב רכב שמכיר את הסאונד המרטיט שמפיקים דגמי AMG יודע שזה חלק בלתי נפרד מחוויית הנהיגה בדגמים אלו. ברכב חשמלי אין את זה כמובן אך מהנדסי הסאונד של מרצדס מאפשרים לנהג לבחור באפקט סאונד ייחודי, שקצת מזכיר את הסאונד של חלליות מסרטי מד"ב.