לרגל חגיגות 130 שנה לחברה, סקודה משיקה את הפאביה 130, גרסה ייחודית לפאביה שהיא הגרסה המהירה ביותר אי פעם של הפאביה המצוידת במנוע 1.5 ליטר טורבו בהספק מרבי של 177 כ"ס. המחיר באירופה עומד על 132,000 שקל, כך שזו לא מכונית זולה, בגזרת ה-180 אלף שקל.
סקודה שיווקה בעבר גרסאות RS ספורטיביות לפאביה, בדור הראשון זה היה עם מנוע 1.9 ליטר טורבו דיזל בהספק של 130 כ"ס ובדור השני זה כבר היה מנוע 1.4 טורבו 180 כ"ס כמו בפולו GTI. בדור השלישי והרביעי (הנוכחי) סקודה הפסיקה לשווק גרסאות RS לפאביה והסתפקה בגרסאות במראה ספורטיבי תחת רמת הגימור מונטה קרלו.

הפאביה 130 מצוידת כאמור במנוע 1.5 ליטר טורבו בגרסה משופרת המפיקה 177 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד, תוספת של 27 כ"ס לעומת הפאביה 1.5 טורבו הרגילה. לא מדובר רק בעדכון תוכנת ניהול למנוע אלא גם במספר שדרוגים מכניים למרימי השסתומים, לסעפת היניקה ועוד.
עם יחידת הנעה זו לאפביה 130 נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות (0.6 ש' לעומת הפאביה 1.5 הרגילה) ומהירות מרבית של 229 קמ"ש, נתון שהופך את הדגם לפאביה המהירה ביותר עד היום. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים DSG שזכתה למפת העברת הילוכים שונה עם נקודות העברה גבוהות יותר והורדת הילוכים אגרסיבית יותר בזמן בלימה.

הפאביה 130 זכתה בנוסף לכיול ספורטיבי יותר למתלים כולל בולמים וקפיצים חדשים הכוללים הנמכת מרכב של 15 מ"מ. מערכת ההיגוי מעודכנת מבטיחה היגוי מדויק יותר ומשוב משופר לנהג, לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה וצד זה סקודה עדכנה את תוכנת ניהול בקרת המשיכה והיציבות כך שכעת הנהגה יכול לנתק לחלוטין את בקרת המשיכה ולבקרת היציבות סוג של מצב ספורט המאפשר התערבות קצת מאוחרת יותר של המערכת.

בצד הויזואלי הפאביה 130 לוקחת את העיצוב הספורטיבי יותר וחבילת ההשחרה של דגמי מונטה קארלו, לזה היא הוסיפה חישוקי "18 בעיצוב ייחודי, קליפרים קדמיים באדום וכיתוב 130 על הכנף הקדמית. גם חלל תא הנוסעים זהה למוכר לנו מה- מונטה קרלו רק עם גימור אפור מתכתי לידיות, פתחי המיזוג וסביב מוט ההילוכים במקום באדום ותוספת של ספי דלתות עם הכיתוב "130".