2021 מרצדס C קלאס החדשה
מרצדס C קלאס החדשה.
2021 מרצדס C קלאס החדשה
מרצדס C קלאס החדשה.

מרצדס תציג בהמשך השנה את הדור החמישי של ה- C קלאס (W206) וכעת היא מאפשרת לנו לקבל הצצה ראשונה אל הדגם החדש. מרצדס מכרה מעל ל-2.5 מיליון יחידות מהדגם הנוכחי ולאור ההצלחה הזו, די ברור מדוע מרצדס בחרה שלא לשחק יותר מידי עם העיצוב החיצוני המוצלח של הדגם היוצא.

 

למרות שה- C קלאס הנוכחית פותחה במקביל ל-S קלאס היוצאת וזכתה לעיצוב בהשראת ספינת הדגל, אך בכל הקשור לתא הנוסעים ובניגוד לשאר דגמי מרצדס האחרים, היא לא זכתה לטכנולוגיה או לעיצוב של האחות הבכירה.

 

2021 מרצדס C קלאס החדש
אבולוציה עיצובית לדגם הנוכחי.

עם הדגם החדש כל זה משתנה שכן כעת מרצדס C קלאס החדשה היא הראשונה שזוכה למערכת המולטימדיה החדשה של מרצדס (MBUX) שהוצגה לראשונה עם ה- S קלאס החדשה. כך גם לוח המחוונים הדיגיטלי חסר החופה שפשוט "נח" על הדשבורד. בתמונה אפשר גם לראות את גלגל ההגה החדש של מרצדס, שהוצג לראשונה עם מתיחת הפנים ל-E קלאס ומתחת לכיסוי גם את רביעיית פתחי המיזוג המרכזיים מעל מערכת המולטימדיה. סביר להניח שכמו במקרה של ה-S קלאס, מרבית השליטה על מערכות הרכב השונות תתבצע דרך משטחי מגע.

 

C קלאס תא הנוסעים 2021
הפעם הדגם זכה להיות הראשון עם הטכנולוגיה של ה- S קלאס.

A קלאס סדאן קצת נכנסה לטריטוריה של ה- C קלאס הנוכחית ולכן מרצדס דאגה ליצור עם C קלאס החדשה בידול ברור יותר באמצעות תוספת משמעותית של 65 מ”מ לאורך ו-30 מ”מ לבסיס הגלגלים, כלומר אורך של 4,751 מ”מ ובסיס גלגלים של 2,870 מ”מ, אלו מידות גדולות יותר מאלו של סדרה 3 לה אורך של 4.71 מטר ובסיס גלגלים של 2.85 מטר. בפועל מדובר בתוספת של כ-25 מ"מ למרווח הרגליים מאחור ו-13 מ"מ למרווח הראש.

C קלאס החדשה מבוססת על אותה פלטפורמה מודולרית של ה-S קלאס, אך בניגוד לזו האחרונה כאן נעשה שימוש באחוז גבוה יותר של חלקי פלדה במקום אלומיניום. בשלב הראשון לפחות כל דגמי C קלאס ישווקו עם מערכת מיקרו-היברידית EQ ומנועי 4 צילינדרים בלבד. דגם C300 לדוגמה מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 258 כ"ס ומערכת מיקרו-היברידית בהספק של 20 כ"ס. למערכת זו אפשרות לייצר 27 כ"ס למשך של עד 30 שניות בעת לחיצה מלאה על דוושת התאוצה.

 

C קלאס
עם מנוע 4 צילינדרים בלבד.

לצד דגמים אלו נפגוש שני דגמי פלאגין, האחד C300e על בסיס מנוע בנזין והשני C300de על בסיס מנוע דיזל. השינוי המשמעותי ביותר לעומת דגם הפלאג-אין C300e הנוכחי הוא קיבולת הסוללה, זו החדשה בקיבולת של 25.4kWh לעומת רק 13.5kWh והמשמעות היא טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ, מדובר בטווח נסיעה משמעותי מאוד שבהחלט יכול לגרום ללא מעט לקוחות להעדיף את האופציה הזו על פני רכב חשמלי מלא, לפחות בשלב זה.

 

רוכשי הדגם שיבחרו בחבילת AMG ליין יזכו, מעבר לעיצוב ספורטיבי יותר, מושבי ספורט, גלגל הגה AMG ועוד, גם למתלים בכיול ספורטיבי יותר עם הנמכת מרכב צנועה של 10 מ"מ.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.