2021 מרצדס S קלאס החדשה
מרצדס S קלאס החדשה - מופע מרשים של אלגנטיות, פאר וטכנולוגיה.
2021 מרצדס S קלאס החדשה
מרצדס S קלאס החדשה - מופע מרשים של אלגנטיות, פאר וטכנולוגיה.

כלמוביל מרצדס מודיעה על תחילת השיווק של מרצדס S קלאס 2021 החדשה, דור שביעי לספינת הדגל של והמכונית הפאר שכבר כמה עשורים קובעת את אמת המידה למכונית פאר יוקרתית וטכנולוגית. בשלב זה מרצדס S קלאס החדשה תשווק בשני דגמים, דגם S 350d דיזל ודגם S 500 4MATIC בנזין הנעה כפולה - שניהם בגרסה הארוכה יותר של הדגם. מחירי הדגם לא נוחים לכל כיס כמובן, החל מ-1,090,000 ₪ לדגם הדיזל וקופצים להחל מ-1,250,000 ₪ לדגם הבנזין.

 

למרות שרק כעת הדגם נחת בישראל, בדגמי תצוגה, והמסירות הראשונות ללקוחות יחלו רק בחודש פברואר הקרוב, לדגם נרשמו כבר עשרות הזמנות, רובן מלקוחות של הדגם היוצא שרשמו הזמנה עוד לפני שהדגם החדש אפילו הוצג לציבור הרחב. זה כוחו של הדגם וזה כוחה של מרצדס השולטת ללא עוררין בסגמנט מכוניות הפאר.

 

מרצדס S קלאס החדשה
המושב האחורי הפך למופע המרכזי.

בדור היוצא הייתה זו ה- S קלאס שהציגה את שפת העיצוב החדשה של מרצדס שירדה אל שאר דגמי המותג, הפעם זה התחיל מלמטה, החל מ-A קלאס ולאחר מכן גם ב- E קלאס שהציגו את שפת העיצוב העדכנית של המותג שהולבשה על ה- S קלאס החדשה. אם בעבר היינו רגילים לשינוי עיצוב דרמטי יחסית בדגם, בשלושת הדורות האחרונים של הדגם העיצוב אבולוציוני יותר, סוג של ליטוש לנוסחה שעובדת היטב עם קווי עיצוב אלגנטיים במידה, עם חזית דינמית יחסית ובעלת נוכחות וסיום בעיצוב שקט מאחור שמזכיר מאוד את מה שפגשנו ב- E קלאס המחודשת.

 

מרצדס S קלאס החדשה 2021
יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3.

את השינוי הדרמטי מרצדס שמרה לתא הנוסעים. זה לא רק העיצוב החדש לחלוטין והמינימליסטי בהשראת עיצוב כלי שיט יוקרתיים, זה גם מסך המגע "12.8 המרכזי של מערכת MBUX מהדור החדש והאולטרה מתקדם שהוצב קרוב קרוב לידיים של הנהג לתפעול נוח יותר, זה שפע החיישנים והמצלמות בתא הנוסעים העושים שימוש בטכנולוגיית AI וקוראים את שפת הגוף של הנהג או הנוסעים ומפעילים מערכות שונות בהתאם, כגון כיוון מראות הצד רק לפי המבט של הנהג או פתיחת חלון הגג באמצעות הסטה של היד, זה שפע הטכנולוגיה שאפשר למצוא בתא הנוסעים ותפעול חשמלי לכל דבר אפשרי בערך (גם לתריסי המיזוג לדוגמה) ומעל הכל, בדגם זה הנוסע מאוחר הוצב במרכז ולכן יש לו כעת שליטה על כל מערכות הנוחות ברכב ישירות מהמושב האחורי.

 

2021 מרצדס S קלאס החדשה תא הנוסעים
אווירה של יאכטה אולטרה מודרנית.

 

כאמור, את מרצדס S קלאס החדשה תוכלו בשלב זה לרכוש בשני דגמים: דגם S 350d מצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל המייצר הספק מרבי של 286 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית 9G-TRONIC המעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים בלבד, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.4 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש כאשר צריכת הדלק המשולבת עומדת על 14.9 ק"מ לליטר.

 

מרצדס S קלאס החדשה תא הנוסעים
עמדת הנהג החדשה.

דגם S 500 4MATIC מצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טווין-טורבו (כולל מגדש טורבו חשמלי) המייצר הספק מרבי של 435 כ"ס ומומנט מרבי של 53 קג"מ. גם מנוע זה משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית אך כאן הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש לצד צריכת דלק משולבת של 11.9 ק"מ לליטר. מנוע זה נעזר במערכת מיקרו-היברידית EQ 48V המאפשרת התנעה חלקה ומהירה יותר של המנוע, תפעול של מגדש הטורבו/המדחס החשמלי וסיוע למנוע הבנזין בזמן האצה.

 

בשלב מאוחר יותר יגיעו לישראל גם גרסאות הנעה נוספות של הדגם, כולל עם מנועי V8 וכמובן דגם הפלאג-אין S580e עם מספר סוללות לבחירה כאשר הגרסה הבכירה מציעה 510 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי משמעותי מאוד של 100 ק"מ, כפול מזה של דגם S560e היוצא. כמו כן, הדגם ישווק בישראל רק בגרסה הארוכה יותר, מי שיצרה בגרסה הרגילה יוכל לעשות זאת בהזמנה מיוחדת. 

 

2021 מרצדס S קלאס החדשה
אלגנטית.

גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס בישראל: " אנו גאים להשיק בישראל את המכונית הטובה בעולם – מרצדס S קלאס החדשה. כיבואן הרשמי של מרצדס בישראל נשווק את הרכב בסטנדרט ובמפרט התוספות הגבוה ביותר שיש ליצרן להציע, זאת על מנת להעניק ללקוחותינו את חווית הנסיעה האולטימטיבית״.

מרצדס S קלאס החדשה גדולה יותר מהדגם היוצא, לדגם הקצר אורך של 5,179 מ"מ, רוחב של 1,954 מ"מ, גובה של 1,503 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,106 מ"מ - ארוך יותר ב-63 מ"מ מהדגם היוצא, רחבה יותר ב-55 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 71 מ"מ משמעותיים. לדגם הארוך מידת אורך של 5,289 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,216 מ"מ - ארוך יותר ב-41 מ"מ מהדגם היוצא ולבסיס הגלגלים נוספו 51 מ"מ.

 

2021 מרצדס S קלאס החדשה
בהמשך גם בדגם פלאג-אין עם טווח חשמלי של מעל ל-100 קילומטר.

כיאה לרכב מסוג זה יש את רשימת האבזור הבסיסית אותה בנה היבואן המקומי עם היצרן לפי הבנתו את הטעם והצרכים של הלקוחות, אך כמובן שכל לקוח יכול לאבזור ולהתאים את שילוב הצבעים וחומרי הגימור בתא הנוסעים מתוך היצע גדול של אפשרויות. אפשר לדוגמה להוסיף את הפנסים הדיגיטליים המתקדמים של הדגם (סטנדרט בדגם S500) המורכבים מ-1.3 מיליון מיקרו-מראות המאפשרות שליטה מדוייקת בעוצמת התאורה ובנוסף יכולים ליצור שוליים וירטואליים מוארים בצדי הדרך בתנאי ראות לקויה ואפילו להאיר הולכי רגל בעת סכנה. אפשר גם לבחור (בדגמים הבכירים) במערכת E-Active Body Control השולטת על מתלי האוויר של הדגם באמצעות מערכת הסורקת את פני השטח ומתאימה את כיול המתלים בהתאם לנוחות מושלמת. יש גם מערכת היגוי לכל הגלגלים כסטנדרט, אחת המאפשרת הטיה של הגלגלים האחוריים עד 4 מעלות נגד כיוון הנסיעה ואחת מתקדמת יותר המאפשרת הטיה של עד 10 מעלות. מערכת זו מאפשרת להקטין את רדיוס הסיבוב, תמרוני חניה קלים יותר ובמהירויות גבוהות, אז הגלגלים האחוריים מופנים במקביל לקדמיים, שיפור היציבות של הדגם בסיבובים ויותר אחיזה. 

 

מרצדס S קלאס החדשה
מצלמות בתא הנוסעים יזהו מראש את כוונת הנהג לפי שפת גוף.

אם בכל זאת תבחרו שלא לשנות או להוסיף דבר, אז את דגם S350d תקבלו ברמת הגימור Platinum הכוללת, בין היתר: מולטימדיה "12.8, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מושבים קדמיים ואחוריים חשמליים כאשר אלו הקדמיים כוללים עיסוי חימום ואוורור, ריפודי עור, תצוגה עילית, מערכת שמע מבית Burmester עם 15 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מפתח חכם, וילונות חשמליים, מערכת טיהור ובישום אוויר, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, חלון גג חשמלי, מתלי אוויר, חיישני חניה הקיפיים, מצלמת 360 מעלות עם מבט על, בקרת אקלים מפוצלת ל-2 אזורים עם יציאות לאחור, חבילת חימום מורחבת להגה ולמשענות דלתות והמרכזית, תאורת אווירה ב-64 גוונים, חישוקי "19 ועוד ועוד.

 

מרצדס S קלאס החדשה תא הנוסעים
מושבי מחלקה ראשונה מאחור.

את דגם S500 תוכלו לרכוש בשתי רמות גימור, Platinum Plus שמוסיפה לרשימה חישוקי "20, זכוכית כפולה לחלונות, תאורה ראשית דיגיטלית, טבאלט במשענת האחורי לתפעול מערכת MBUX,תאורת אווירה דינמית, 8 שקעי USB טייפ C, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים ועוד או ברמת הגימור Platinum Plus AMG Line המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר בהשראת דגמי AMG יחד עם גלגל הגה AMG שונה משאר הדגמים.

 

מרצדס S קלאס החדשה
מרצדס S קלאס החדשה ברמת הגימור AMG ליין.

לדגם מוצמד מערך מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות. מעבר לדברים המקובלים כמו בלימה אוטונומית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת בכל צידי הרכב ועוד, יש גם מערכת היגוי אקטיבית המאפשרת מעבר נתיב אוטונומי בלחיצה על האיתות וכן מסייעת להיגוי בעת תמרון חירום, מערכת הבלימה האוטונומית תומכת גם בחציית צומת וזיהוי מראש של עומסי תנועה מפתיעים, עצירה בטוחה של הרכב במידה והנהג לא מגיב לשום התראה, מערכת להפחתה של נזקים לעור התוף במקרה של תאונה, בקרת ערנות נהג 3.0 (בדגמים הבכירים) עם חיישנים על גלגל ההגה, וזו רק רשימה חלקית. 2021 מרצדס S קלאס - מפרט טכני מלא להורדה.

2021 מרצדס S קלאס - מחירון:

S350d דיזל פרימיום - 990,000 ₪

S350d דיזל פלטינום - 1,090,000 ₪

S500 4MATIC פלטינום פלוס - 1,250,000 ₪

S500 4MATIC פלטינום פלוס AMG ליין - 1,350,000 ₪

S580e פלאג-אין פלטיניום - 1,300,000 ₪

S580e פלאג-אין AMG ליין פלטיניום פלוס - 1,400,000 ₪

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.