קאדילק CT4-V
קאדילק CT4-V.
קאדילק CT4-V
קאדילק CT4-V.

קאדילק CT4-V היא גרסת ביצועים למכונית הספורט סדאן הקומפקטית והחדשה של קאדילק, המחליפה את ה-ATS. במהלך 2020 הדגם יושק בישראל.

 

קאדילק מספקת לנו הצצה מוקדמת אל ה- CT4 החדשה (חשיפה בחודש הבא) באמצעות חשיפה ראשונה של גרסת ביצועים לדגם, קאדילק CT4-V. קאדילק CT4 היא המחליפה של קאדילק ל-ATS ועל הנייר היא יושבת על המשבצת של אודי A4 וסדרה 3, אך בפועל קאדילק מכוונת להתחרות עם הדגם בדגמים כגון אודי A3, מרצדס A קלאס וסדרה 1. במילים אחרות, קאדילק רוצה להתחרות בשלישייה הגרמנית גם באמצעות מרווח משופר לנוסעים.

עם תוספת האות 'V' לשם הדגם, באופן טבעי נרצה לחשוב על קאדילק CT4-V כמחליפה של דגם הביצועים ה-ATS-V, אך בפועל זה לא המצב. דגמי V החדשים של קאדילק הם יותר מתחרים לדגמי S של אודי או M PERFORMANCE של ב.מ.וו, כלומר דגמי גישור בין הדגמים הרגילים לדגמי הביצועים המלאים, אותם קאדילק תחשוף בהמשך.

 

קאדילק CT4-V
קאדילק CT4-V היא לא מחליפה ישירה ל- ATS-V.

לאחר כל ההקדמה הארוכה הזו, נתחיל עם המספרים. קאדילק CT4-V מצוידת במנוע ה-2.7 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו החדש של שברולט המייצר בדגם הספק מרבי של 320 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ, הרבה פחות מה-ATS-V שהציעה 470 כ"ס ו-61.5 קג"מ אך אם משווים את הנתונים לדגמים מתחרים כגון אודי S3 או M135i החדשה, שתיהן עם כ-300 כ"ס, הנתונים מוצגים באור חיובי הרבה יותר. 

 

תחנת הכוח הזו משודכת לתיבת 10 הילוכים אוטומטית המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים או לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה AWD. את מערכת ההנעה הזו אנחנו מצפים לפגוש גם בגרסאו תהרגילות של ה-CT4, מה שמייחד את דגם V מהדגמים הרגילים זה לא רק המראה הספורטיבי אלא גם הכיול הספורטיבי באמצעות תוספת של מערכת בולמים אדפטיביים, Magnetic Ride Control 4.0, בדגמי ההנעה האחורית או בולמי ZF MVS בדגמי ההנעה הכפולה, דיפרנציאל מוגבל החלקה אחורי, מערכת בלימה של ברמבו וחישוקי "18 קלים. בקאדילק מדווחים כי לדגם חלוקת משקל אופטימלית של 50/50.

 

קאדילק CT4-V תא הנוסעים
השראה מתא הנוסעים של ה-CT5.

העיצוב החיצוני של ה-CT4-V נעשן כצפוי על העיצוב של ה-CT5 הגדולה יותר וכדגם סדרה V הוא נושא עיצוב אגרסיבי/ספורטיבי יותר בזכות שבכת רשת שחורה על הגריל וכונס האוויר הקדמי, ספוילר בולט על דלת תא המטען ושני זוגות של סופיות צינור מפלט בולטות. בתא הנוסעים, שגם הוא מעוצב בהשראת ה-CT5, נמצא גלגל הגה ספורטיבי עם בורר מצבי נהיגה ולוח מחוונים שהותאם לדגם ביצועים.

כאופציה, לקוחות הדגם יוכלו להוסיף את מערכת Super Cruise של קאדילק, מערכת נהיגה אוטונומית לכביש המהיר שהיא הראשונה שזכתה לאישור (בארה"ב וקנדה) לנהיגה ללא ידיים על ההגה. פס התאורה הירוק על ההגה הוא לא מחוון סל"ד של דגם ביצועים, אלא תצוגה ויזואלית לתקינות פעולתה של מערכת Super Cruise.

 

קאדילק CT4-V
קאדילק CT4-V.

לקאדילק CT4 אורך של 4,756 מ"מ, רוחב של 1,815 מ"מ, גובה של 1,423 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,775 מ"מ, כלומר ארוכה יותר (112 מ"מ) ורחבה יותר (10 מ"מ) מה-ATS אך בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי. מרווח הרגליים או הראש במושב האחורי לא השתנו לעומת ה-ATS, למעשה קטנו באופן סמלי, כך שמדובר במקום לא מרווח במיוחד לנוסעים למרות בסיס הגלגלים הארוך יחסית.

 

מקאדילק ישראל נמסר כי הדגם, יחד עם CT5-V שנחשפה במקביל, יושק בארץ במהלך שנת 2020.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.