2020 יונדאי איוניק החשמלית החדשה
איוניק EV המחודשת.
2020 יונדאי איוניק החשמלית החדשה
איוניק EV המחודשת.

לאחר עיכוב ממושך בשל הקורונה וכשנה לאחר שהשיקה את האיוניק הייבריד 2019 המחודשת, כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, החלה בשיווק דגמי 2020 המחודשים של האיוניק EV החשמלית שהוצגה בעולם במאי אשתקד. מחירה של האיוניק EV המחודשת נותר ללא שינוי על 159,900 ₪.

 

מעבר לשלל השדרוגים להם זכה הדגם ואותם פגשנו באיוניק הייבריד אשתקד, השדרוג המשמעותי והחשוב ביותר באיוניק החשמלית המחודשת הוא התקנה של סוללת ליתיום-יון חדשה בקיבולת הגדולה ביותר ב-37%, מקיבולת של 28kWh לקיבולת של 38.3kWh. השדרוג הזה מאפשר לדגם להשיג טווח נסיעה משולב של 311 ק"מ בתקן WLTP או 380 ק"מ בתקן NDEC שזה 100 ק"מ יותר מהטווח של הדגם היוצא. טווח הנסיעה העירוני של הדגם עומד על 412 ק"מ.

 

יונדאי איוניק EV החשמלית החדשה 2020
תוספת של 100 קילומטר לטווח הנסיעה.

יחד עם הסוללה החדשה והמשופרת יונדאי התקינה גם מנוע חשמלי משופר בהספק של 136 כ"ס ו-30 קג"מ זאת לעומת 120 כ"ס ו-30 קג"מ בדגם היוצא, למרות זאת נתוני הביצועים נותרו ללא שינוי עם נתון 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות במצב ספורט או 10.2 שניות במצב הרגיל ומהירות מרבית של 165 קמ"ש.

 

שדרוג נושף למערכת ההנעה החשמלית הוא התקנה של מטען הפנימי משופר בהספק של 7.2kW לעומת 6.6kW בדגם היוצא. טעינה משקע ביתי רגיל (מוד 2) דורשת המתנה של 6 שעות לטעינה מלאה. את הסוללה שבדגם ניתן לטעון גם באמצעות עמדת טעינה מהירה DC ציבורית בהספק של עד 100kW, שימוש במטען כזה מאפשר טעינה מלאה בזמן של 54 דקות או טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות.

 

2020 יונדאי איוניק EV תא הנוסעים
עדכון מקיף לתא הנוסעים.

כאמור, אותם שינויים שבוצעו באיוניק הייבריד בוצעו גם באיוניק EV, זה כולל עיצוב חדש לפגוש הקדמי עם חתימת תאורת יום חדשה, עיצוב מעודכן לפגוש הקדמי האטום, פנסי חזית חדשים עם תאורת LED, עיצוב חדש לפגוש האחורי ולפנים מאחור ועיצוב חדש לחישוקי ה-"16 הקלים של הדגם. בתא הנוסעים נמצא עיצוב חדש לדשבורד המכיל מערכת מולטימדיה "8 חדשה, ממשק חדש לבקרת האקלים המפוצלת ונמצא גם גימור משודרג ועוד.

 

2020 יונדאי איוניק חשמלית
שפע של אבזור נוחות ובטיחות.

האיוניק EV המחודשת תשווק ברמת הגימור Premium EV הכוללת, בין היתר: בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, תאורת LED מלאה, כיוון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, מפתח חכם לכניסה והתנעה, חלון גג נפתח, חלונות כהים מאחור, חיישני תאורה וגשם, בלם יד חשמלי עם Auto Hold, משטח טעינה אלחוטי ועוד.

בתחום הבטיחות הדגם מצויד במערכת בלימה אוטונומית (הולכי רגל עד 70 קמ"ש), בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב זחילה בפקקים, בקרת ערנות נהג, אור גבוה אוטומטי, שבע כריות אוויר ועוד. 2020 יונדאי איוניק EV - מפרט טכני מלא להורדה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.