יונדאי סנטה פה
יונדאי סנטה פה יוצג החודש בדגם חדש (בתמונה: הדגם הנוכחי).
יונדאי סנטה פה
יונדאי סנטה פה יוצג החודש בדגם חדש (בתמונה: הדגם הנוכחי).

יונדאי סנטה פה הנוכחי (דור רביעי) הוא דגם צעיר יחסית שהוצג לפני כשנתיים בלבד, בפברואר 2018, והושק בישראל בנובמבר 2018. אם כך, מדוע יונדאי תחשוף כבר החודש גרסה מחודשת לדגם? הסיבה העיקרית היא הרצון לשווק את הדגם עם מערכת הנעה היברידית והיברידית פלאג-אין לקראת סוף השנה/תחילת השנה הבאה.

 

במתיחת פנים לדגם, מקיפה ככל שתהיה, לא נהוג להחליף פלטפורמה אך זה בדיוק מה שיקרה עם הסנטה פה המחודש אשר יתבסס על פלטפורמה חדשה שהוצגה לאחרונה עם קיה סורנטו החדש, הדגם המקביל לסנטה פה מבית קיה. הפלטפורמה הזו מציגה שיפור בתחומים של קשיחות לפיתול, בטיחות, איכות נסיעה ובעיקר, היא תוכננה מראש לשאת ביעילות מערכת הנעה היברידית/פלאג-אין. בנוסף, היא גם קלה יותר ב-55 ק"מ מהפלטפורמה של הסנטה פה הנוכחי.

 

יונדאי סונטה היברידית החדשה 2020 תא הנוסעים
מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי מהסונטה החדשה.

שדרוג נוסף לו הדגם יזכה עם המעבר לפלטפורמה החדשה הוא תוספת נכבדה לבסיס הגלגלים שיעמוד על כ-2,820 מ"מ, זאת לעומת 2,765 מ"מ בלבד בדגם הנוכחי, מה שיאפשר לדגם להציג מרווח גדול יותר בשורה השנייה ובמיוחד השלישית שכיום, היא מתאימה לילדים קטנים בלבד.

 

בשלב הראשון, הסנטה פה המחודש יוצג עם מנוע ה-2.2 ליטר טורבו דיזל 200 כ"ס ו-44.8 קג"מ בשידוך לתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים. בהמשך השנה הדגם יצויד במנועים נוספים, כולל 2.5 ליטר טורבו 290 כ"ס, 2.5 ליטר 190 כ"ס (במקום מנוע ה-2.4 ליטר של הדגם הנוכחי) ומערכת הנעה היברידית על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו (מנוע חדש מסדרת Smart Stream) עם הספק כולל של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. בשלב זה, אין בידינו מידע על מערכת הפלאג-אין של הדגם.

העיצוב החיצוני יזכה למספר שינויים אך את עיקר השינוי אנחנו צפויים לפגוש בתא הנוסעים, זה כולל לדוגמה עיצוב מעודכן לדשבורד, לוח מחוונים דיגיטלי מלא ומערכת מולטימדיה "10.25 חדשה - כמו בסונטה החדשה, תפעול אלקטרוני באמצעות כפתורים לתיבת ההילוכים, פתיחת דלתות באמצעות הסלולרי, אופציה ל-6 מושבים עם שני מושבים נפרדים בשורה השנייה, שדרוג למערך הבטיחות, המרשים גם כך, של הדגם ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.