עלייה של עשרות אחוזים במכירת רכבי דיזל אירופאים בארה"ב ב-2010, אודי מכרה יותר דגמי A3 עם מנוע דיזל מאשר עם מנוע בנזין.

האמריקנים מגלים את עולם הדיזל

שנים רבות, מנועי דיזל היו לא רק מילה גסה בארה"ב אלא פשוט בלתי ניתנים להשגה ברכבים שאינם מסחריים. בשנים האחרונות, עם המודעות הסביבתית ועליית מחירי הנפט, החלו לגלות בארה"ב את נפלאות הדיזל. אמנם היצע רכבי הדיזל הוא עדיין דל יחסית וההיצע הקיים ברכבי נוסעים הוא ההיצע הגרמני של אודי, מרצדס, ב.מ.וו ופולקסווגן.

 

כאשר משווים את נתוני המכירות של דגמים בהם יש היצע של דגם עם מנוע בנזין ובמקביל לו עם מנוע דיזל, מנועי הדיזל תופסים בממוצע כ-32% מסך המכירות של הדגם, הרבה יותר מאצלנו כאן בישראל. למעט מרצדס, שאצלה כנראה הרוכשים עדיין מסונוורים מהכוכב ומכירות הדיזל מהוות רק 13%, אצל שאר היצרנים המציעים מנועי דיזל, הייתה עלייה ניכרת במכירת רכבי דיזל השנה.

 

אודי שמציעה בארה"ב את ה-A3 וה-Q7 עם מנועי דיזל, מכרה ברבעון השלישי השנה, יותר מנועי דיזל מאשר בנזין. פולקסווגן ג'טה סטיישן עם מנוע דיזל, מכרה פי 5 יותר מאשר דגם הבנזין. למרות הנתונים הללו, מכירות מנועי דיזל בארה"ב הן עדיין אחוז זניח יחסית לעומת מנועי בנזין, אך לפי הנתונים, זו בעיקר בעיה של היצע ולא של ביקוש. ובכלל, אם למנועי הדיזל היו ייחסי ציבור טובים כמו למכוניות ההיברידיות, מכירות רכבי הדיזל באה"ב היו מרקיעות שחקים ולו מהסיבה שלמרחבים בארה"ב, מנועי דיזל עדיפים בכל מדד על כל רכב היברידי.

מכירות דיזל בארה

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.