2020 ניסאן ג'וק החדש
ניסאן ג'וק החדש - דור שני לדגם.
2020 ניסאן ג'וק החדש
ניסאן ג'וק החדש - דור שני לדגם.

ניסאן ג'וק החדש ינחת בישראל בתחילת 2020, מוחצן כמו תמיד אך מרווח ואיכותי יותר, עם מנוע 1.0 טורבו 117 כ"ס ושפע של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

כחודש בלבד לאחר שניסאן חשפה בבכורה עולמית את הג'וק החדש בתערוכת פרנקפורט, ניסאן החלה בשיווק הדגם בשוק האירופי. אלינו, הג'וק החדש יגיע רק במהלך הרבעון הראשון של 2020. הדור השני של ניסאן ג'וק שומר על כל המאפיינים של הדגם שהפכו אותו ללהיט מכירות ומשדרג את כל התחומים שעם השנים השאירו את הדגם מאחורי המתחרים הצעירים יותר, כגון הצפיפות בשורה השנייה, נפח תא המטען המצומצם, איכות תא הנוסעים, איכות הנסיעה הבינונית ועוד.

הדור הראשון של הג'וק, מי שהמציא למעשה את סגמנט הקרוסאוברים העירוניים, הציג עיצוב ייחודי ומוחצן במיוחד, מהסוג שמעורר אמוציות של אהבה או שנאה. הג'וק החדש נשאר עם אותה נוסחה וקווי עיצוב, רק במראה מודרני יותר כמתבקש מדגם חדש. אוהבים או שונאים?

 

2020 ניסאן ג'וק החדש
מוחצן כמו הדגם היוצא.

כאמור, אחת הטענות אל הדגם היוצא הייתה הצפיפות במושב האחורי ובנפח תא המטען המצומצם. נקודות אלו זכו לטיפול בזכות המעבר לפלטפורמת CMF-B של רנו-ניסאן (כמו בקליאו החדשה או בקפ'צור החדש) שאפשרה להגדיל באופן משמעותי את מידותיו של הדגם. עם אורך של 4,210 מ"מ, רוחב של 1,800 מ"מ, גובה של 1,595 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,636 מ"מ הג'וק החדש וארוך יותר ב-75 מ"מ מהדגם היוצא, רחב יותר ב-35 מ"מ, גבוה יותר ב-30 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 106 מ"מ משמעותיים במיוחד - 58 מ"מ נוספו לטובת מרווח הברכיים מאחור. נפח תא המטען בג'וק החדש עומד על 422 ליטר, שיפור משמעותי לעומת ה-354 ליטר של הדגם היוצא.

 

הפלטפורמה החדשה, הקשיחה יותר לעומת זו של הדגם היוצא, אפשרה לניסאן לעדן את כיול המתלים כך שהדגם החדש יספק לפי ניסאן נוחות נסיעה משופרת ורכה יותר לעומת זו הקשיחה והקופצנית יחסית של הדגם היוצא.

 

ניסאן ג'וק החדש 2020
מנוע 1.0 ליטר טורבו חדש עם תיבת 7 הילוכים DCT.

בשלב זה, ניסאן ג'וק החדש ישווק עם מנוע אחד בלבד: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו DIG-T המייצר הספק מרבי של 117 כ"ס ב-5,250 סל"ד ומומנט מרבי של 18.3 קג"מ המתקבל בין 1,750 - 3,750 סל"ד (20.4 קג"מ בגדישת יתר זמנית לצורך עקיפה בהילוכים גבוהים) . המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים וההנעה בדגם קדמית בלבד. התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.1 שניות (ידני: 10.4 שניות) מהירות מרבית של 180 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.4 ק"מ לליטר בדגם הידני או 15.8 ק"מ לליטר בדגם האוטומטי - בתקן WLTP העדכני.

 

ניסאן ג'וק החדש תא הנוסעים
שדרוג משמעותי לתא הנוסעים.

קו העיצוב החיצוני המעניין ממשיך גם אל תא הנוסעים המציג עיצוב צעיר, מודרני ונעים לעין, גם בזכות השימוש הנרחב בחומרי עיטוף רכים (דמוי עור או דמוי אלקטרנה) במקומות רבים בתא הנוסעים - לאורך הדשבורד, בדלתות, בקונסולה המרכזית ועוד. לאווירה בתא הנוסעים מוסיפה גם תאורת אווירה לאורך הדלתות ומסביב למסגרת הקישוט למוט ההילוכים. לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין מספר שילובי צבעים לצד הנוסעים, אלו משלימים מבחר של 15 שילובי צבעים חיצוניים (3 לצבע הגג) ומבחר של 3 חישוקי סגסוגת בגדלים של "17 או "19.

 

2020 ניסאן ג'וק החדש
מספר שילובי צבעים/חומרים ומערכת מולטימדיה מתקדמת

ברשימת האבזור של הדגם נוכל למצוא, בין היתר: מולטימדיה "8 מקורית עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ושימוש אינטגרלי בעוזרת האישית של גוגול (מבלי להשתמש באנדרואיד אוטו), מערכת שמע משודרגת של BOSE עם רמקולים בצידי משענת הראש לחווית סאונד היקפית, בקרת אקלים, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בורר מצבי נהיגה (ספורט וחיסכון), מערך מצלמות היקפי, דיבורית BT, שליטה מלאה מההגה ועוד.

 

2020 ניסאן ג'וק החדש
ניסאן ג'וק החדש.

ניסאן ציידה את הג'וק החדש במערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת הנהיגה הסמי אוטונומית PROPILOT - ברמות הגימור הגבוהות. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, ניטור שטח מת אקטיבי, זיהוי תמרורים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, אור גבוה אוטומטי (כולל תאורה ראשית LED) ועוד. מערכת PROPILOT תוסיף בקרת שיוט אדפטיבית שבשילוב מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה מאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית (הנהג חייב להשאיר את ידיו על גלגל ההגה בכדי שהמערכת תישאר פעילה).

ניסאן ציידה את הג'וק החדש בשתי מערכות נהיגה המוכרות לנו מהמיקרה והקשקאי, מערכת INTELLIGENT RIDE CONTROL המפעילה את הבלמים או המנוע לרגע קצר בכדי להפחית תנודה סביב ציר הרוחב של המכונית, במעבר על פס האטה לדוגמה, ומערכת INTELLIGENT TRACE CONTROL המפעילה קלות את הבלמים בגלגל הפנימי בסיבוב בכדי לחדד את התנהגות הכביש בכניסה לפנייה.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.