האיביזה החדשה עדיין פונה לצעירים, עם עיצוב מלוטש, גרסת FR ספורטיבי למראה וקישוריות מורחבת, אך עם מידות שצמחו משמעותית ומערכות בטיחות מתקדמות, היא מהווה גם אלטרנטיבה למשפחתיות קומפקטיות.

 

לאחר שחשפה את האיביזה 2017 החדשה בסוף חודש ינואר האחרון, סיאט תחל בקרוב בשיווקו של הדור החמישי של האיביזה בשוק האירופאי, אלינו הדגם צפוי להגיע רק במהלך הרבעון האחרון של 2017. למעט תחום המנועים, שחלקם פשוט ממשיכים מהדגם היוצא, האיביזה החדשה היא קפיצת מדרגה גבוהה למדי לעומת הדגם היוצא עם שיפור משמעותי בכל התחום, החל ממרווח לנוסעים או מקום למטען ועד לאבזור נוחות ובטיחות ואין ספק שהאיביזה החדשה קובעת רף גבוה וחדש בסגמנט הסופרמיני, לפחות עד אשר תוצג הפולו החדשה בהמשך השנה. 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

האיביזה החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB-A0, הגרסה של פלטפורמת MQB למכוניות קטנות אותה נפגוש בהמשך השנה גם בפולו החדשה ובעתיד, בדגמים נוספים כגון אודי A1 והפאביה הבאה. בניגוד לדגם היוצא, האיביזה החדשה תשווק הפעם במרכב חמש דלתות בלבד, ללא מרכב 3 דלתות או סטיישן. מה שכן יהיה הוא קרוסאובר עירוני (סיאט ארונה?) המבוסס על האיביזה, אותו סיאט תחשוף בהמשך השנה.

 

עם המעבר לפלטפורמה החדשה, הקשיחה ב-30% מזו של הדגם היוצא וקלה יותר, סיאט הגדילה את הדור החמישי של האיביזה באופן משמעותי וחריג לסגמנט, האורך אמנם קוצץ באופן סמלי ב-2 מ"מ אך לרוחב נוספו 87 מ"מ משמעותיים ולבסיס הגלגלים נוספו 95 מ"מ משמעותיים עוד יותר. עם אורך של 4,059 מ"מ, רוחב של 1,780 מ"מ, גובה של 1,444 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,564, האיביזה החדשה, למעט מידת האורך, דומה במידותיה לדור הקודם של הגולף.

 

לא רק המרווח לנוסעים גדל משמעותית, לפחות על הנייר, גם המקום למטען שודרג באופן דומה עם נפח תא מטען של 355 ליטר, תוספת של 63 ליטר לעומת הדגם היוצא. למרות הגידול המשמעותי במידות בדגם, בזכות הפלטפורמה החדשה סיאט הצליחה לשמור על משקל זהה לדגם היוצא.

 
איביזה החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

היצע המנועים של האיביזה החדשה יתבסס בשלב ההשקה על מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בלבד, בגרסה אטמוספרית (MPI) או עם מגדש טורבו (TSI). בהמשך 2017, הדגם יצויד במנוע דיזל 1.6 ליטר TDI בהספקים של 80-115 כ"ס וכן במנוע ה-1.5 ליטר TSI EVO החדש של קבוצת פולקסווגן בהספק מרבי של150 כ"ס. בנוסף לכך, מנוע ה-1.0 ליטר TSI יוצע גם בגרסת CNG. המנועים ישודכו לתיבת 5 או 6 הילוכים ידנית וחלקם, ישודכו לתיבת 7 הילוכים DSG חדשה. בכל הקשור לביצועים או צריכת דלק, אלו דומים/זהים לדגם הנוכחי,לא מפתיע בהתחשב בכך שמנוע ה-1.0TSI כבר משרת כיום את הדגם ומשקל הדגם לא השתנה.

 

מנוע 1.0 MPI 1.0 EcoTSI 95 1.0 EcoTSI 115
נפח (סמ"ק) 999
הספק (כ"ס/סל"ד) 75/6,200 95/5,000-5,500 115/5,000-5,500
מומנט (קג"מ/סל"ד) 9.7/3,000-4,300 17.8/1,500-3,500 23.40/2,000-3,500
0-100 קמ"ש (שניות) 14.7 10.9 9.3
מהירות מרבית (קמ"ש) 167 182 195
צריכת דלק משולבת (ל'/100ק"מ) 4.9 4.7 4.7

 
בסיאט טוענים, וכנראה שבצדק, שקהל הלקוחות שלהם צעיר בכ-10 שנים בממוצע מזה של המתחרים – ביחס לסגמנט. זו הסיבה שבאיביזה החדשה החברה שמה דגש רב על קישוריות, כך לדוגמה מצויד (כאופציה) במולטימדיה "8 חדשה (Media System Plus) הכוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו, אפל קאר-פליי ומירור-לינק, יחד עם אפליקציות ייעודיות כגון ניווט, מציאת חנייה, רדיו אינטרנטי ועוד. מתחת למערכת נוכל למצוא שתי כניסות USB ומשטח טעינה אלחוטי הכולל מגבר קליטה. כמותג הפונה לצעירים, סיאט חברה ל-BeatsAudio ליצירת מערכת שמע (אופציה) עם מגבר 300W, שישה רמקולים וסאב-וופר.

 

איביזה 2017 החדשה - תא הנוסעים
עם רוחב של 1.78 מטר, המרווח מלפנים מתחרה ברכב משפחתי.

בכלל, רשימת האבזור באיביזה החדשה עשירה וכוללת לא מעט דברים החורגים במעט מהמקובל בסגמנט, כגון בקרת אקלים מפוצלת, מצלמה אחורית עם הכוונה, בורר מצבי נהיגה הנשלט דרך מסך המולטימדיה, מפתח חכם, מושבים בריפוד עור ואלקנטרה, תאורת אווירה משתנה, תאורה ראשית בטכנולוגיית LED, מערכת בולמים אדפטיבית (בדגם 1.5TSI בלבד) ועוד. דגמי הבסיס מצוידים בחישוקי "15, פלדה או סגסוגת וחישוקי "16 או "17 מוצעים בדגם כאופציה. רמת הגימור FR מוצעת עם חישוקי "17 או "18 בעיצוב ייחודי לרמת הגימור. מבחר הצבעים החיצוניים בדגם עומד על 7 צבעים, הפעם ללא צבעים "צעקניים" כגון כתום או ירוק זרחני. 

 

2017 סיאט איביזה מבחר צבעים

בתחום הבטיחות, מעבר לפלטפורמה משודרגת משמעותית ושש כריות אוויר, סיאט ציידה את האיביזה החדשה במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות. באירופה לפחות, כל הדגמים מצוידים במערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכאופציה ניתן למצוא בנוסף בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לנהיגה בפקקים, התראה על עייפות הנהג, התראה על סטייה מנתיב ועוד.

 

תגובות (6)

This comment was minimized by the moderator on the site

מה לגבי איביזה קופרה? -נראית באופק?

This comment was minimized by the moderator on the site

אני מקווה שהם לא יאכזבו ובאמת יביאו את כל האבזור השופע הזה לגרסת ה-FR, כי אם האיביזה הם אכזבו כשהם לא שמו את ההטענה אלחוטית ואת הכפתור התנעה

This comment was minimized by the moderator on the site

לאון*

This comment was minimized by the moderator on the site

יחד עם הדגם החדש יוצג גם מחיר כל חדש! אם עד עכשיו ניתן היה להשיג את האיביזה האוטומטית במחיר החל מ 80K בערך אז המחיר החדש יעמוד על החל מ 99K בערך... ולכן המכירות לא ישתפרו כמו השיפור שמגיע עם הדגם...

יחד עם הדגם החדש יוצג גם מחיר כל חדש! אם עד עכשיו ניתן היה להשיג את האיביזה האוטומטית במחיר החל מ 80K בערך אז המחיר החדש יעמוד על החל מ 99K בערך... ולכן המכירות לא ישתפרו כמו השיפור שמגיע עם הדגם החדש ביחס לישן... למעשה רוב הסיכויים שהיבואן ימכר משמעותית פחות רכבי איביזה בגלל המחיר הגבוהה.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

והכי גרוע אם לא נקבל מערכות בטיחות אקטיביות כמו באירופה אלא מערכת מצפצפת בהתקנה מקומית כמו שרוב היבואנים מעדיפים .

This comment was minimized by the moderator on the site

לא תעלה 99000 כיוון שזה מחיר של פולו בערך והיא מנסה להיות זולה ממנה משמעותית וגם מהפאביה
הימור שלי ש1 ליטר טורבו סטייל אוטומטית (90000 שח ובמבצעים 85000 שח) בכל מקרה לא מעל 90000 לגרסה זול גם...

לא תעלה 99000 כיוון שזה מחיר של פולו בערך והיא מנסה להיות זולה ממנה משמעותית וגם מהפאביה
הימור שלי ש1 ליטר טורבו סטייל אוטומטית (90000 שח ובמבצעים 85000 שח) בכל מקרה לא מעל 90000 לגרסה זול גם במבצע (מחיר סיטרואן C3 החדשה)
זה עדייןו יותר יקר ב5-10% מהדגם הנוכחי אבל הנ"ל מיושן מבחינת פלפטורמה, איכות וכו

המשך קריאה
There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location