מאזדה MX-30 הוא קרוסאובר חשמלי המיועד לשמש כרכב שני במשפחה עם טווח נסיעה של 200 ק"מ.

 

מאזדה חושפת בתערוכת טוקיו את הרכב החשמלי הראשון שלה, מאזדה MX-30, קרוסאובר חשמלי עם עיצוב ספורטיבי, דלתות חצי אחוריות בסגנון ה-RX-8 וטווח נסיעה של כ-200 ק"מ. למרות שיש משהו קונספטואלי בעיצובו של הדגם, פנקס ההזמנות לדגם כבר נפתח אך המסירות יחלו רק בעוד כשנה.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

מאזדה לא חושבת שהטכנולוגיה הנוכחית של הנעה חשמלית מוכנה לשמש כרכב ראשי ולכן היא מייעדת את ה- MX-30 לשמש כרכב שני במשפחה. זו הסיבה (אחת מהן) שבמאזדה העדיפו להתקין בדגם סוללה בקיבולת קטנה יחסית של 35.5kWh המספיקה לטווח נסיעה של כ-200 ק"מ שלפי מאזדה, זה הרבה מעבר לצורך של הנהג האירופאי הממוצע המכסה מרחק של 48 ק"מ ביום.

 

מאזדה MX-30
טווח חשמלי של 200 קילומטר בלבד.

בבואם לתכנן את הרכב החשמלי הראשון של החברה, מהנדסי מאזדה לקחו בחשבון את פליטת ה-CO2 הכוללת לכל אורך חיי הרכב. "אנחנו לא צריכים להגזים עם גודל הסוללה. אנחנו קודם כל צריכים לחשוב על הטווח הנדרש ללקוחות שלנו להתניידות יום יומית ואז להתאים את גודל הסוללה בכדי להפחית למינימום את פליטת ה-CO2", כך מסר ראש מחלקת המחקר והפיתוח במאזדה אירופה כריסטיאן שולץ. לפי מאזדה, ה- MX-30 תייצר פחות פליטת CO2 לעומת הדגמים הרגילים של החברה וגם לעומת רכבים חשמליים העושים שימוש בסוללה בקיבולת של 95kWh.

 

מאזדה MX-30
מיועד לשמש כרכב שני במשפחה.

סיבה נוספת לסוללה הקטנה יחסית היא הרצון של מאזדה לייצר רכב דינאמי ומהנה לנהיגה או כפי שבמאזדה מכנים זאת "רכב עם סוללה ולא סוללה עם גלגלים". מאזדה מציינת כי נהיגה ב- MX-30 תספק לנהג תחושה טבעית הדומה לנהיגה בכל רכבי שאר מאזדה. הסוללה שבדגם מותקנת ברצפת השלדה ומחוברת בחיבור קשיח המגדיל את התנגדות השלדה לפיתול. בכדי לחזק את התחושה הנהיגה הטבעית בדגם, מהנדסי מאזדה יאפשרו לנהג לשמוע דרך מערכת השמע את "התגברות הכוח" כמו הרעש המפיק מנוע בעירה פנימית.

 

מאזדה MX-30
שימוש בחומרים ממוחזרים המעניקים לנוסעים תחושה טבעית וחמימה.

בתא הנוסעים של הדגם מאזדה דאגה לעשות שימוש בחומרים ממוחזרים, בצבעים וטקסטורות המעניקים לנהג ולנוסעים תחושה חמימה וטבעית. השליטה על מערכת המולטימדיה ("7) מתבצעת באמצעות חוגה מרכזית והשליטה על בקרת האקלים וחימום המושבים מתבצעת דרך מסך מגע.

 

מאזדה MX-30
דלתות חצי אחוריות.

את הסוללה שבדגם ניתן לטעון באמצעות שקע ביתי בהספק של עד 6.6kW או באמצעות עמדת טעינה מהירה בהספק של עד 50kW המאפשרת טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 30-40 דקות. למאזדה MX-30 מידות של קרוסאובר קומפקטי, זהה בגודלו למאזדה CX-30, עם אורך של 4,395 מ"מ, רוחב של 1,795 מ"מ, גובה של 1,570 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,655 מ"מ. בחזית מותקן מנוע חשמלי בהספק של 145 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ, מאזדה לא מציינת עדיין את נתוני הביצועים של הדגם.

בהמשך, מאזדה תחשוף גרסה נוספת לדגם עם מנוע בנזין קטן כמאריך טווח. מנוע הבנזין שישמש כמאריך טווח הוא מנוע ונקל (רוטורי) וזו תהיה הפעם הראשונה מאז הפסקת הייצור של מכונית הספורט RX-8 שמאזדה חוזרת לעשות שימוש במנוע כזה. מאזדה תכננה את המנוע כך שהוא יוכל לעשות שימוש במספר דלקים כגון גז טבעי דחוס ומימן.

 

בזכות השימוש בסוללה קטנה יחסית, מאזדה תוכל לשווק את ה- MX-30 במחיר תחרותי, מחיר המתאים לרכב שני במשפחה.

 

תגובות (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

מה ההיגיון בחצי דלת אחורית?
חשמל זה ההווה אבל מעניין מתי נראה ברחבי הארץ עמדות טעינה באלפים ככה שבאמת נראה כמה שיותר מכוניות חשמליות
על כבישי הארץ ופחות תחנות דלק?

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location