בסקר שנערך במספר מדינות במקביל, 28% הודו שהם שולחים או קוראים הודעות טקסט בזמן הנהיגה ולא מעט הודו בקיום יחסי מין בזמן הנהיגה.

 

מי מאיתנו לא הסיר את המבט מהכביש לשניה? מי לא הסתכל לעיניו של היושב לצידו בזמן נהיגה? כמה מכם כתבו מיסרון בזמן נהיגה? וכמה מיכם קיימו מגע מיני בזמן נהיגה (למרות שאם שואלים את ביל קלינטון זה לא נחשב לסקס).

 

נהיגה זו פעולה שדורשת ריכוז מלא, תשומת לב לדרך ולנוסעים בה או להולכי רגל מפתיעים. יש לצפות קדימה בזמן נהיגה, לזהות נהגים בעייתיים או מצבים שעלולים לסבך אותנו על הכביש וחס וחלילה אף לגרום לתאונה. יצרנית ציוד דיבור אלחוטי כגון אוזניית "שן כחולה" ביצעה סקר, על הפעולות שאנו עושים בזמן נהיגה, הסקר כלל תושבים ממספר מדינות באירופה.

 

התוצאות, איך לומר לא מאוד מעודדות:

 

29% הודו שהם התנשקו עם הנוסע שלצידם תוך כדי נהיגה.

28% הודו שהם כתבו מיסרון תוך כדי נהיגה.

15% הודו שהם ביצעו אקט מיני תוך כדי נהיגה.

13% הודו שהם מתאפרים תוך כדי נהיגה.

12% הודו שהם כותבים או קוראים אימיילים בזמן נהיגה.

10% הודו שהם קוראים עיתון בזמן נהיגה.

5% הודו שהם משחקים במשחקי וידאו תוך כדי נהיגה.

5% הודו שהם מתגלחים תוך כדי נהיגה.

 

לא נשאלו שאלות כמו, מי אוכל בזמן נהיגה וכמובן מי מדבר בסלולרי בזמן נהיגה.

הסקר מראה שיותר מידי אנשים על הכביש מתייחסים לנהיגה כאל פעולה משנית. נכון שנהיגה היא פעולה יום יומית עבור רובנו, אך רובנו לא מפנימים את החשיבות של ריכוז בנהיגה והתחשבות בשותפים שלנו לדרך.

 

אנחנו אומרים: סגרו את הסלולרי (כן גם את הקבוע ברכב), תפעילו רדיו, מזגן טוב בקיץ ותיהנו מהדרך, נהיגה יכולה להיות פעולה מאוד מהנה ואם נהנים גם הרבה יותר מרוכזים בדרך. לא פחות חשוב מכך, זה לרוב הזמן היחידי שלכם עם עצמכם אז תנצלו את זה לשקט נפשי וזמן להרהורים (לא מהסוג המעופף!)

 

סעו בזהירות ובעיקר במודעות!

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.