מזראטי MC20 היא מכונית-על חזקה ומהירה עם מנוע מרכזי שתוכל להתחרות , אך עבור מזראטי היא הרבה יותר מכך שכן זו המכונית המסמלת את תחילת המהפך שהמותג אמור לעבור בשנים הקרובות, מהפך שאמור להפוך את המותג ממותג יוקרה אקזוטי זניח בכל הקשור לנפח שוק למותג יוקרה משמעותי. מסמלת, יבואנית מזראטי בישראל נמסר: מזראטי MC20, מכונית העל החדשה החדשה שהוצגה לראשונה בלילה האחרון באיטליה מעוררת עניין רב בקרב לקוחות סמלת וכבר נרשמו 5 הרשמות להזמנות. מכונית העל החדשה צפויה לנחות בישראל כבר ברבעון השלישי לשנת 2021.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

בכדי לעשות זאת, מזראטי תחשוף בשלוש השנים הקרובות לא פחות מ-13 דגמים חדשים ותעדכן את שלושת הדגמים הנוכחיים של המותג. למעט ה-MC20, כל דגמי מזראטי שיוצגו מעתה יעשו שימוש בהנעה חשמלית, בין אם במערכת מיקרו-היברידית כמו בגיבלי החדשה, מערכת היברידית פלאג-אין ועד כמובן לדגמים חשמליים מלאים.

 

מזראטי MC20
עיצוב נקי בזכות תכנון אווירודינמי מוקפד.

הפעם האחרונה שמזראטי הציגה מכונית-על הייתה עם ה- MC12 שהוצגה בשנת 2004, אך זו לא הייתה מכונית מייצור או פיתוח עצמי אלא התבססה על פרארי אנזו, יוצרה ב-50 יחידות בלבד וכל ייעודה היה לאפשר למזראטי להתחרות באליפות ה- FIA GT. מזראטי MC20 לעומת זאת היא תצוגת תכלית של העידן החדש במזראטי וכל הפיתוח והייצור נעשו באופן עצמאי ע"י מזראטי.

 

לאור זאת, לא תופתעו לגלות שהמנוע המותקן בדגם הוא מפיתוח מלא של מזראטי או כפי שבחברה מציינים "100% מזראטי". מנוע ה-3.0 ליטר V6 טווין-טורבו של הדגם, בהתקנה מרכזית-אחורית, מייצר הספק מרבי של 630 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט מרבי של 73.7 קג"מ בין 3,000-5,500 סל"ד. נתונים מרשימים למדי ביחס לנפח. המנוע כולל מערכת תא קדם בעירה, מערכת הזרקת דלק כפולה ושני מצתים לכל צילינדר. המנוע הזה, דרך אגב, זכה בחברה לכינוי Nettuno - נפטון באיטלקית, כשמו של אל הים שהקילשון שלו הוא סמל מזראטי.

 

מזראטי MC20
מזראטי MC20.

הכוח אל הגלגלים האחוריים עובר דרך תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכני (נשלט אלקטרונית מוצע כאופציה). זה מספיק לפי מזראטי לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.9 שניות, נתון 0-200 קמ"ש של 8.8 שניות ומהירות מרבית של 325 קמ"ש. לרשות הנהג בורר נהיגה המאפשר בחירה מבין 5 מצבים, כולל מצב מסלול או ניתוק מלא של כל הבקרות.

 

מזראטי MC20 עושה שימוש נרחב בקרבון וחומרי כלי משקל נוספים בכדי להשיג משקל של "פחות מ-1,500 ק"מ", מזראטי אמנם לא מציינת את משקל הדגם אך היא כן מציינת כי לדגם יחס משקל/הספק של 2.33 ק"מ לכל כ"ס כך שמדובר במשקל של 1468 ק"ג, משקל דומה למשקלה של פרארי F8 טריבוטו, אך זו האחרונה חזקה יותר עם מנוע V8 והספק מרבי של 711 כ"ס.

 

מזראטי MC20 תא הנוסעים
שפע של עור, קרבון ואלקנטרה.

ה- MC20 נשענת על מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור וחישוקי "20 מאחורייהם נמצאת מערכת בלימה עם צלחות קדמיות בקוטר של 380 מ"מ ו-350 מ"מ מאחור עם אופציה לשדרוג למערכת בלימה קרמית. לדגם אורך של 4,669 מ"מ, רוחב של 1,965 מ"מ, גובה של 1,221 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ

 

העיצוב הנקי והזורם של הדגם, גם אם הוא מזכיר את יגואר F טיים טרום מתיחת הפנים, הוא בחלקו תוצאה של 2000 שעות עבודה שבילו מהנדסי האווירודינמיקה של מזראטי במנהרת רוח ולזה תוסיפו עוד 1000 שעות סימולציה של מכניקת נוזלים. מזראטי מתגאה שהתכנון המוקפד הזה אפשר לה להקטין את השימוש בעזרים אווירודינמיים בולטים, כמו ספוילר גדול, ולהשיג מקדם גרר של 0.38.

 

מזראטי MC20 תא הנוסעים
מושבי באקט אוחזים.

תא הנוסעים משלב שפע של עור, אלקנטרה וקרבון יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי "10 ומערכת מולטימדיה בגודל זהה. במצב נהיגה מסלול, לוח המחוונים מתאפיין בגרפיקה הפורסת את מד הסל"ד לכל חלקו העליון של המסך כך שהנהג מקבל כאן משוב ברור לתפעול ידני של תיבת ההילוכים. על גלגל ההגה המרהיב נמצא כפתור התנעה וכפתור להפעלת מערכת בקרת יציאה מהמקום בצורה פשוטה ומהירה.

 

אם אהבתם אך אתם מעדיפים את הסופר-קאר שלכם עם גג פתוח, תשמחו לדעת שמזראטי תכננה את הדגם לשתי תצורות ובמהלך השנה הבאה החברה צפוי להציג גם את גרסת הקונברטיבל של הדגם.

תגובות (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

נראה מעניין מאוד, יש טווח מחירים צפוי?

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location