מחקר של ארגון הבטיחות בכבישים האמריקאי, מראה שנהגי רכבי ספורט מבצעים פחות תאונות וגורמים פחות נזקי גוף.

שברולט קורבט - נהגים זהרים או טובים יותר

ארגון ה-IIHS שהוא איגוד הבטיחות בתחבורה האמריקאי, פרסם את נתוני תביעות הביטוח לשנים 2007-2009 (כולל עד חודש מאי 2010). הממצאים מחולקים לשש קטגוריות שונות. הקטגוריות מכילות כיסויי ביטוח שונים, שהפעם אנחנו מעדיפים את השיטה הישראלית על זו האמריקאית, גם אם זה עולה לנו קצת יותר, בעיקר בנושא של פגיעות גוף.

 

הקטגוריות הן:

1)Collision coverage - כמו ביטוח מקיף, כיסוי נזק לרכב במקרה של תאונה כאשר אתה האשם בתאונה.

2)Property damage liability coverage - כיסוי נזק צד שלישי, הנזק שאתה גרמת לרכב אחר.

3)Comprehensive coverage - כיסוי כתוצאה מגניבה או נזק שצד שנגרם לרכבך שלא כתוצאה מתאונה.

4)Personal injury protection coverage - מקביל לביטוח חובה אצלנו, נמכר רק במדינות בהן קיים ביטוח חובה והוא משלים לכיסוי המוגבל של ביטוח החובה.

5)Medical payment coverage - כיסוי ביטוחי להוצאות רפואיות לנהג ולנוסעים ברכב אך לא מכה אנשים ברכבים אחרים.

6)Bodily injury liability coverage - ביטוח המכסה נזק גופני לנוסעים ברכבים אחרים כאשר אתה אשם בתאונה.

 

מהסתכלות בנתונים, היינו מצפים למשל למצוא בסעיף 6, פיק-אפ גדולים, או רכבי ספורט משתוללים, אך הרשימה "הרעה" מכילה בעיקר רכבי סופרמיני או משפחתיות, כשאר את הרשימה "הטובה" ממלאות מכוניות ספורט כמו קורבט, מוסטנג GT500 ומאזדה 3 MPS.

 

ברשימה תביעות הביטוח הכוללת, גם כן הפתעה כאשר את שלושת המקומות הראשונים תופסות מכוניות ספורט טהורת, שברולט קורבט קופה וקבריולט ומאזדה MX-5. בסעיף 3, נזק לרכוש, מצד אחד אין הפתעה שבעלי האמר או פיק-אפ גדולים, גורמים להכי הרבה נזקים לצד שלישי, מצד שני, הרכבים שגורמים לפחות הוצאת ביטוח צד שלישי, ברובם רכבי ספורט כגון פורשה 911, שברולט קורבט, שזה נתון שיפתיע גופים כגון, “ אור ירוק" ומשטרת ישראל. לא מפתיע למצוא ברשימה הזו את סמארט קלילת המשקל שכן היא בעיקר יכולה לעשות נזק לעצמה יותר מאשר לרכבים אחרים.

 

הנתונים עצמם אמנם מנורמלים ביחס לכלל כלי הרכב, מגדר גיל וכו', כך שאין השפעה מספר כלי הרכב השייכים לקבוצה מסוימת כמו רכבי הספורט, אך נתון חשוב נוסף לא משוכלל והוא תביעות ביחס לנסוע, שכן לרוב, רכבי ספורט צוברים פחות נסוע שנתי מרכבים משפחתיים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.