ממחר גם לא תתאפשר נסיעת משאיות בכביש ירושלים-ת"א בין גינות סחרוב לשער הגיא, בשעות אחה"צ, ובין מחלף אדומים לגבעה הצרפתית בשעות הבוקר.

לא תתאפשר כניסת משאיות לנתיבי איילון בשעות הבוקר

צעד נוסף להקלה על הגודש בדרכים. ממחר (יום שלישי) תיאסר תנועת משאיות וכלי רכב כבדים בנתיבי איילון בשעות הבוקר, בקטע שבין מחלף גלילות לבין מחלף חולות, זאת במסגרת "פיילוט" עליו החליט שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

 

במסגרת ה"פיילוט" תיאסר נסיעת משאיות במשקל של יותר מ-12 טון, בנתיבי איילון, בשני כיווני הנסיעה בין השעות 06:30 ועד 09:30 בבוקר. יצויין כי בנתיבי איילון נוסעים בשעות הבוקר כ-6,000 כלי רכב בשעה, כ-400 מהם הם כלי רכב כבדים מעל 12 טון.

 

בנוסף לכך, ממחר תיאסר תנועת משאיות כבדות מעל 12 טון גם בכביש מס' 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין צומת גינות סחרוב למחלף שער הגיא, בין השעות 15:00 אחר הצהריים ל-18:00 בערב. כמו כן, לא תותר תנועת משאיות כבדות בכביש מס' 1 בקטע שבין מחלף אדומים לצומת הגבעה הצרפתית בין השעות 06:30 ל-08:30 בבוקר.

 

השר כץ ציין כי פרט לצירים אלה לא תותר נסיעת משאיות כבדות, בשעות הבוקר גם בדרכים הבאות: הכניסה לפסגת זאב מכביש 437 (שדרות סיירת דוכיפת), הכניסה למודיעין מכביש 443 (שדרות החשמונאים) והכניסה למכבים-רעות מכביש 443 (דרך יאיר פרג).

 

שר התחבורה החליט על ביצוע ה"פיילוט" במספר צירים מרכזיים נוספים, בעקבות הצלחה חסרת תקדים שנרשמה ל"פיילוט" שנערך לאחרונה בכביש ירושלים-תל אביב, במסגרתו התקצר זמן הנסיעה הממוצע בכביש בעשרות אחוזים. בעקבות זאת החליט השר כץ לאסור באופן קבוע על נסיעת משאיות בשעות הבוקר, בכביש ירושלים- תל אביב.

 

שר התחבורה מסר כי אם ה"פיילוט" יצליח תבחן אפשרות לאסור על תנועת משאיות בשעות הבוקר בכניסות נוספות למטרופולין תל אביב, במטרה להקל על גודש התנועה. סגירת הצירים הראשיים לתנועת משאיות כבדות נועדה להפחית את גודש התנועה בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר הנפלט ממשאיות. בנוסף לכך, היא צפויה להפחית את צריכת הדלק של כלי הרכב.

 

צוות היגוי משותף למשרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה וחברת אמ"י מתום, ילווה את ה"פיילוט" ויבחן את השפעותיו על שורה של מדדים תנועתיים, סביבתיים ובטיחותיים.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.