תא נוסעים מרצדס EQS
תא נוסעים מרצדס EQS

מספר שבועות לפני שמרצדס תחשוף בבכורה עולמית את ספינת הדגל החשמלית שלה, מרצדס EQS, היא חושפת את תא הנוסעים המרשים והטכנולוגי של הדגם אותו יוכלו הרוכשים לקבל בשתי תצורות, "פשוטה" יותר בסגנון המזכיר את עיצוב תא הנוסעים של ה- S קלאס החדשה ואחד טכנולוגי וייחודי עם קיר המסכים הנקרא MBUX Hyperscreen ומצויד בדור הבא של מערכת MBUX.

 

מי שיבחר בתא הנוסעים המצויד ב- MBUX Hyperscreen יזכה ללוח זכוכית קעור בגודל ענק של 1.41 מטר, שעבר טיפול מקיף נגד השתקפות ושריטות, ובו מותקנים שלושה מסכי OLED מתקדמים בגדלים של, "12.3 עבור לוח המחוונים, "12.3 עבור הנוסע ו-"17.7 ענק במרכז עבור מערכת MBUX החדשה. בזכות טכנולוגיית OLED, את המסך של הנוסע ניתן להשחיר לחלוטין או להציג אנימציית כוכבים המשלימה את האווירה בתא הנוסעים. אם זה לא מספיק מסכים, לנוסעים מאחור יש שני מסכים בגודל "11.7 הכוללים ממשק זהה לזה של המערכת הקדמית, כך שהנוסע מאחור, שהוא לרוב האישיות הבכירה ברכב, יכול לשלוט על כל אביזרי הנוחות מהמושב האחורי וכן לשתף תוכן עם שאר נוסעי הרכב.

 

מרצדס EQS
S קלאס של העתיד, הקרוב.

הממשק הגרפי של מערכת MBUX החדשה מבוסס על עקרון של שכבה אחת עם תצוגה ראשית, תצוגה קבוע בתחתית לממשק בקרת האקלים וחימום/אררור המושבים וכן ווידג'טים לשימוש מהיר של כל מיני אפליקציות כגון מוזיקה, טלפון, ניווט ועוד. על המערכת ניתן לשלוט כמובן גם באמצעות התפעול הקולי המתקדם של מרצדס מבוסס טכנולוגיית ענן (27 שפות כיום) המזהה לא רק פקודות אלא גם הקשרים מורכבים לתפעול המערכת ולקבלת מידע שונה מרשת האינטרנט כמו סתם המצלמה למסעדת סושי קרובה. מערכת התפעול הקולי מסוגלת לזהות כל נוסע ברכב בנפרד כך שאם הנוסע מאחור אמר שקר לו, היא תגביר את החימום רק באזור שלו.

 

מרצדס EQS תא הנוסעים
אפשר גם בגרסה פחות טכנולוגית.

מערכת המולטימדיה, כולל הממשק הגרפי שלה, נשלט באמצעות טכנולוגיית AI שעם הזמן, תלמד את הרגלי הנהג ותיצור עבורו ממשק אישי המתאים לסגנון השימוש שלו וכל זה נשמר תחת פרופיל אישי אותו ניתן להפעיל בכל מכונית אחרת מבית מרצדס המצוידת במערכת MBUX - הפרופיל האישי מאפשר שמירה של מעל ל-800 פרמטרים שונים. טכנולוגיית AI משמשת בדגם (גם ב-S קלאס) לא רק עבור מיטוב התפעול של מערכת המולטימדיה אלא למעשה לומדת כל פסיק בהרגלים של הנהג וכל פעם שהיא מזהה פעולה חוזרת היא תשמור את ההעדפה של הנהג ותפעיל את האבזור השונה אוטומטית. לדוגמה, אם בנקודה מסוימת הנהג עשה שימוש בהגבהת מתלי האוויר, המערכת כבר תעשה זאת אוטומטית בפעם הבאה. מרצדס מבטיחה לרכושים עדכוני OTA, למערכת המולטימדיה, מערכת ההנעה ועוד, לכל אורך חיי הדגם.

 

מרצדס EQS תא הנוסעים
קיר מסכים ענק.

כמו במרצדס S קלאס החדשה נוכל למצוא תצוגה עילית מתקדמת המשלבת טכנולוגיה של מציאות רבודה, עבור הנהג הנתונים מוצגים על מה שנראה כמו מסך "77 אינץ' כ-10 מטר לפני הרכב. לא פחות מ-350 חיישנים שונים מודדים שלל נתונים שונים מהסביבה החיצונית ותא הנוסעים בכדי לשלוט על מערכות הרכב השונות ולהעניק לנהג ולנוסעים חוויה כמה שיותר נוחה ובטוחה, בין אם זה מרחקים, מצב התאורה, הראות, מספר הנוסעים ברכב, טמפרטורה ועד לתנועת העפעפיים של הנהג או השפה בה דוברים נוסעי הרכב. כמו במרצדס S קלאס החדשה, גם תא הנוסעים של ה-EQS מצויד במערכת סינון החלקיקים המתקדמת HEPA המסננת 99.65 אחוז מכל החלקיקים המזהמים הנישאים באוויר וכן במצלמות פנימיות שבאמצעות זיהוי מחוות גוף או ידיים מפעילות את האבזור השונה בהתאם, כך לדוגמה אם הנוסע הצביע לעבר החלון הוילון יפתח או יסגר, אם הוא הצביע לתקרה תאורה הקריאה תדלק וכו'.

 

מרצדס EQS תא הנוסעים
ממשק חדש למערכת המולטימדיה.

שפע של חומרי בידוד ומערכת סינון רעשים אקטיבית יוצרים תא נוסעים המספק שקט מופתי, אך אם אתם מתגעגעים לרעש של מערכת הנעה של מנוע בעירה פנימית מהנדסי הסאונד של מרצדס יצרו אפשרות לפס קול הנשמע דרך מערכת שמע והמשתנה בהתאם למצב הנהיגה וסגנון הנהיגה. אם זה לא מה שאתם מחפשים, בלחיצת כפתור אחת מערכת ENERGIZING תיצור בתא הנוסעים אווירה בהתאם למצב הרוח שלכם באמצעות שליטה על בקרת האקלים, חימום/אוורור המושבים, מערכת השמע, העיסוי במושבים ותאורת האווירה.

 

מרצדס EQS תא הנוסעים
אווירת קולנוע בלילה, אך ניתן כמובן לכבות את כל המסכים.

את הפרטים הטכניים על מרצדס EQS החברה תחשוף במהלך החודש הבא, אך בשלב זה אפשר כבר לספק לכם כי לגרסה הבכירה סוללה בקיבולת של 108kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של מעל ל-700 ק"מ. העיצוב החיצוני המיוחד אפשר להשיג מקדם גרר של 0.2CD שהוא הנמוך בעולם כיום לרכב בייצור סדרתי. 

 

מרצדס EQS
מרצדס EQS.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.