השר כץ מינה את ירון זליכה לעמוד בראש ועדה ציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב אשר תגבש המלצות להגברת התחרותיות בשוק הרכב.

טויוטה ונזה - יהיה מהראשונים להנות מאישור יבוא רכבים בתקינה אמריקאית

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ החליט היום ( רביעי) להקים ועדה ציבורית, בראשות פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר שתגבש המלצות להגברת התחרותיות בענף הרכב.  שר התחבורה: "אני משוכנע כי ניסיונו הרב של זליכה והתפקידים שמילא בעבר יובילו לגיבוש מסקנות משמעותיות שיאפשרו להגביר את התחרותיות ולהוזיל את המחירים לצרכן בכל ענפי הרכב"

 

הועדה תציע חלופות לביצוע רפורמות שישפרו את התחרותיות בענף הרכב ותבחן בין השאר את הבעלויות הצולבות בין יבואני הרכב וחברות הליסינג, מוסכי הרכב, יבוא חלקי חילוף וקידום חקיקה שתחייב יבואני רכב במתן אחריות ושירות לכל רכב המיובא לישראל. השר כץ ציין כי הועדה הציבורית תבחן את צמצום הריכוזיות בענף יבוא הרכב ותגבש בהקדם המלצות להסרת חסמים שיובילו להגברת התחרותיות ולהוזלה של התעריפים לצרכן בכל ענפי הרכב.

 

הועדה תבחן בנוסף הקלות אפשריות בנושא יבוא אישי של רכב ותגבש המלצות להגברת התחרותיות גם בתחום יבוא רכב חשמלי, זאת בעקבות האישורים שהעניק לאחרונה אגף הרכב במשרד התחבורה ליבוא של מאות כלי רכב חשמליים מתוצרים שונים. ההחלטה להקים ועדה ציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב התקבלה בהמשך להחלטתו של השר כץ לפתוח את ענף יבוא הרכב לתחרות חופשית ולאפשר יבוא מקביל של מכוניות, באמצעות סוכן משנה של יצרן הרכב.

 

בנוסף לכך החליט שר התחבורה להקל על יבוא רכב מתוצרת ארה"ב עם פנסים התואמים את התקינה האמריקאית ולאפשר יבוא סדיר של רוב דגמי המכוניות האמריקאיות. החלטה זאת צפויה להגדיל את היצע כלי הרכב המיובאים מארה"ב. בוועדה הציבורית יהיו חברים נציגים ואנשי מקצוע מענף הרכב וכן אנשי ציבור ונציגים מהמשרדים הנוגעים בדבר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.