מסע הסברה חדש של משרד התחבורה יאפשר חיסכון של עד 20% מצריכת הדלק יחד עם הפחתה בזיהום האוויר.

לוח שעונים הונדה אינסייט

משרד התחבורה יצא בקרוב במסע הסברה בעלות כוללת של 5 מיליון שקלים, הנועד לחנך את נהגי ישראל לנהיגה אקולוגית. לפי משרד התחבורה, התכנית תוכל להביא לחיסכון של כ-20% בצריכת הדלק ויחד עם כך תוביל להפחתה משמעותית בזיהום האוויר שמקורו בכלי רכב. על פי תוכנית הנהיגה האקולוגית שגובשה באגף הרכב שבמשרד התחבורה,מעבר לירידה בצריכת הדלק אימוץ סגנון נהיגה חכם צפוי לתרום לנהיגה בטוחה יותר וכן להביא להורדת העומסים על המנוע, המתלים והבלמים ולשמור על בלאי נמוך של מערכות הרכב.

 

מחברי התוכנית קובעים עוד כי חלק גדול מהנהגים אינו מודע כלל לגודל ההשפעה שיש לאופן נהיגתו על פוטנציאל החיסכון בדלק ובפליטת המזהמים. הגברת המודעות הציבורית על ידי קמפיין ארוך טווח שבמסגרתו יפורסמו עקרונות הנהיגה האקולוגית ויבוצעו הדגמות המדמות מצבים אמיתיים, יזכירו לנהגים לעקוב באופן קבוע אחר אופי נהיגתם.

 

התוכנית מציעה שורה ארוכה של עקרונות ודרכים לחיסכון בדלק. בין ההמלצות המוצעות: החניית כלי הרכב עם הפנים ליציאה- מאפשרת יציאה מיידית לדרך וחוסכת תמרונים עם מנוע קר המגביר את צריכת הדלק ואת פליטת המזהמים. מבחינה בטיחותית, עדיף לבצע את תמרוני החנייה בסוף הנסיעה ולא בתחילתה, שכן בעת היציאה לדרך הנהג פחות מרוכז ואינו מודע תמיד לסביבת הרכב.

 

התוכנית קובעת כי נהיגה במסגרת המהירות המותרת על פי החוק היא לא רק בטוחה יותר אלא גם חסכונית יותר. צריכת הדלק במהירות של 130 קמ"ש גבוהה ב-25% מהנהיגה במהירות 100 קמ"ש.

 

אחד העקרונות מתייחס להקפדה על לחץ אוויר בצמיגים בהתאם לעומס. מעבר להיבט הבטיחותי, לחץ אוויר נמוך מעלה את צריכת הדלק עקב הגברת ההתנגדות לגלגל. בקרוב, כל הצמיגים שישווקו בארץ יהיו חייבים להיות בעלי מקדם גלגול נמוך במיוחד. בנוסף לכך, כל כלי הרכב יהיו חייבים להיות מצוידים במערכת המתריעה על לחץ אוויר נמוך.

 

כמו כן, מוצע לנהגים להימנע מתאוצות חזקות ובלימות פתאומיות בעזרת נהיגה מתוכננת, חיזוי תנאי הכביש והורדת הרגל מדוושת הגז כשאין צורך בכך. תכנון נהיגה מפחית את הסיכוי לתאונה. בנוסף לכך, תאוצות ובלימות חזקות מפעילות עומסים על המערכת, מפחיתות את היציבות של הרכב וגורמות לבלאי מוגבר.

 

מחברי התוכנית קובעים בין השאר כי למנהלי ציי הרכב יש סמכות מלאה לדרוש מנהגיהם התייעלות. כמו כן יש להם כלים לעקוב אחר צריכת הדלק של כל נהג המהווה את המדד לחיסכון הכלכלי. נקבע כי מנהלי ציי הרכב ונהגים נבחרים יעברו הדרכה על ידי משרד התחבורה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.