2021 מיני קופר S החדשה
מתיחת פנים מקיפה לדגמי 2021 של מיני.
2021 מיני קופר S החדשה
מתיחת פנים מקיפה לדגמי 2021 של מיני.

ב.מ.וו מציגה מתיחת פנים משפחתית לכל דגמי 2021 של מיני האצ'בק 3 דלתות, מיני קבריולט, מיני 5 דלתות וגם למיני קופר SE החשמלית. לא מדובר בדור חדש לדגם, שהוצג לראשונה עוד בשנת 2013, אך כל גרסאות המרכב זכו למתיחת פנים מקיפה מאוד לעיצוב החיצוני ולתא הנוסעים יחד עם שדרוג טכנולוגי מקיף. זו פעם שנייה בה דגמי מיני זוכים למתיחת פנים מקיפה, הקודמת הייתה בשנת 2018 אז הדגמים זכו לשינויים גדולים עוד יותר, למנועים חדשים ולתיבת ה-7 הילוכים DCT כפולת המצמדים.  מדלק מוטורס, יבואנית מיני בישראל, נמסר כי דגמי מיני המוחדשים ישווקו בישראל לקראת סוף הרבעון השני של 2021.

 

המיני הנוכחית התאפיינה בשימוש נרחב בכרום בוהק, בדגמי 2021 יש קצת פחות כרום, במיוחד בדגמי הקופר S בהם כמעט כל מה שהיה בעבר בגימור בכרום צבוע כעת בשחור או שחור מבריק, כולל מסגרת הגריל, מסגרת הפנסים מלפנים ומאחור (בדגמי ה-3 דלתות) ועוד, למעט פס הכרום המקיף את את כל המרכב בקו התחתון של החלונות שנותר בגימור כרום. בנוסף לכך, יש גם עיצוב חדש לפגושים מלפנים ומאחור, לגריל הקדמי, פנסים ראשיים חדשים, 5 עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים, שלושה צבעי מרכב חדשים נוספו למבחר הצבעים ועוד.

 

מיני קופר SE החדשה
שחור מבריק במקום כרום בוהק.

גם בתא הנוסעים נמצא לא מעט שינויים ועדכונים. לוח המחוונים "5 הדיגיטלי שהוצג לראשונה עם המיני קופר SE החשמלית מגיע כעת לשאר גרסאות הדגם, יש גם מערכת מולטימדיה "8.8 חדשה - סטנדרט בדגמי הקופר S - עם אופציה למסגרת תאורת LED ייחודית ועיצוב חדש לכפתורי הקיצור בתחתית המסך, תאורת אווירה מעודכנת ב-12 גוונים שונים, בלם יד חשמלי במקום מכני, תאורת LED מלאה כסטנדרט, עיצוב חדש לפתחי המיזוג ופס דקורציה מרכזי רכב יותר בגימורים חדשים, יש גלגל הגה חדש עם אופציה לעיטוף בעור נאפה, אופציות חדשות לריפודי המושבים ועוד.

לראשונה, מיני תאפשר לרוכשים לבחור באופציה של בולמים אדפטיביים בדגמי הקופר והקופר S. הבולמים מסוג זה ישמרו אל הכיול הקשיח יחסית ותחושת "הקארטינג" המאפיינת את הדגם אך במקביל יאפשרו שיפור משמעותי בנוחות כאשר מצב קומפורט יאפשר הפחתה של עד 50% בקשיחות הבולמים.

 

2021 מיני קופר תא הנוסעים
מגוון שדרוגים לתא הנוסעים.

בתחום ההנעה אין שינוי של ממש. דגם מיני ONE ממשיך עם מנוע ה-1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם 102 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-10.3 שניות) ואותו מנוע בדגם מיני קופר מייצר 136 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-8.1 שניות). דגם קופר S עם מנוע ה-2.0 ליטר טורבו שלו מייצר כעת רק 178 כ"ס לעומת 192 כ"ס, אך למרות זאת נתון התאוצה 0-100 קמ"ש דווקא השתפר ב-0.1 שניות ועומד כעת על 6.6 שניות. דגם הקצה מיני JCW ימשיך להציע הספק מרבי של 231 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-6.1 שניות) ומיני קופר SE החשמלית ממשיכה ללא שינוי עם 184 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 203-234 ק"מ בתקן WLTP. כל הנתונים הם לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים.

 

2021 מיני קופר S החדשה
מיני קופר S החדשה.

מפרט הבטיחות בדגם שודרג כך שכעת הדגם מצויד כסטנדרט בבלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב ועוד, עם אופציה לתוספת של בקרת שיוט אדפטיבית (עד 140 קמ"ש). עבור השוק המקומי שלנו זה אומר שכבר אין יותר צורך בהתקנה מקומית של מערכת מובילאיי.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.