2025 ניסאן ליף החדשה
ניסאן ליף החדשה.
2025 ניסאן ליף החדשה
ניסאן ליף החדשה.

ניסאן חושפת דור חדש (שלישי) ל- ליף המציג עיצוב מודרני וזורם, יחידות הנעה חשמליות חדשות המבטיחות טווח נסיעה של עד 604 ק"מ, טכנולוגיה מתקדמת ועוד. ניסאן ליף היא אחת החשמליות הייעודיות הראשונות בעולם ששווקו בייצור סדרתי (החל מ-2010), זו החדשה מציגה קפיצת מדרגה גדולה בכל התחומים האפשריים. 

 

 יונדאי במבצע אאוטלנדר

זה מתחיל מהמעבר ממרכב קלאסי של האצ'בק משפחתית למרכב שהוא סוג של קרוסאובר קופה, או פאסטבק SUV אם תרצו, כך שאם עד היום הליף לא בדיוק צברה נקודות זכות בתחום העיצוב, היא עושה זאת כעת עם עיצוב מודרני וזורם, מהסוג שמושך את העין. 

 

 ניסאן ליף החדשה 2025
ניסאן ליף החדשה.

מה שלא השתנה במיוחד ואף הצטמצם אלו המידות של הליף החדשה ועם אורך של 4,350 מ"מ, רוחב של 1,810 מ"מ, גובה של 1,550 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,690 מ"מ, הליף החדשה בעיקר קצרה יותר ב-140 מ"מ מהדגם היוצא ורחבה/גבוהה יותר בכ-20 מ"מ. נפח תא המטען שימושי למשפחה ועומד על 437 ליטר. הליף החדשה מבוססת על פלטפורמת CMF-EV המשמשת דגמים חשמליים רבים כיום של רנו וניסאן. 

 

טווח נסיעה של עד 604 ק"מ:

אם יש משהו שהליף היוצאת פחות הצטיינה בו זה תחום טווח הנסיעה ובכלל נצילות לא גבוהה במיוחד של יחידת ההנעה החשמלית בהשוואה לחשמליות מודרניות יותר. זה אחד התחומים העיקריים בהם ניסאן השקיע בליף החדש והתוצאה היא מכונית המציגה טווחי נסיעה מרשימים ביחס לגודל הסוללה המותקנת:

 

ליף 52kWh: מנוע חשמלי קדמי בהספק של 175 כ"ס ומומנט מרבי של 35.1 קג"מ בשילוב עם סוללה בקיבולת של 52kWh, לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.6 שניות, מהירות מרבית של 160 קמ"ש וטווח נסיעה של עד 436 ק"מ. ניסאן מעריכה כי טווח הנסיעה של הדגם במהירות קבועה של 130 קמ"ש תעמוד על כ-224 ק"מ. 

 

ליף 75kWh: מנוע חשמלי קדמי בהספק של 215 כ"ס ומומנט מרבי של 36.2 קג"מ בשילוב עם סוללה בקיבולת של 75kWh, לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.6 שניות, מהירות מרבית של 160 קמ"ש וטווח נסיעה של עד 604 ק"מ. טווח במהירות של 130 קמ"ש: 330 ק"מ. 

 

 ניסאן ליף החדשה 2025
טווח נסיעה של עד 604 קילומטר.

לרשות הנהג אפשרות שליטה על עוצמת הבלימה הרגנרטיבית באמצעות מנופים שעל גלגל ההגה כולל מצב נהיגה בדוושה אחת, טכנולוגיה שהוצגה לראשונה בדור השני של הליף (e-Pedal). הטעינה המהירה בליף החדשה אמנם השתפרה משמעותית לעומת הדגם היוצא אך בתחום זה אין משהו מיוחד והנתונים סטנדרטיים למדי: 20%-80% בזמן של פחות מ-30 דקות כאשר הספק הטעינה המרבי עומד על 105kW או 150kW בהתאם לגודל הסוללה. טעינה ביתית תתבצע באמצעות מטען תלת פאזי 11kW, שהוא אופציה בדגם הבסיס וסטנדרט בדגם הבכיר. לצד זה ניסאן ציידה את הליף בטכנולוגיית V2L, עד הספק של 3.6kW, או V2G המאפשרת חיבור ישיר של הסוללה לרשת החשמל. 

 

2025 ניסאן ליף החדשה
ניסאן ליף החדשה.

חלל תא הנוסעים של הליף החדשה מעוצב בהשראה רבה מעיצוב תא הנוסעים של ניסאן אריה (Ariya) החשמלי. מול הנהג נמצא מסך פנורמי המשלב צמד מסכי "14.3 כאשר מערכת המולטימדיה מבוססת אנדרואיד אוטומוטיב כך שהיא כוללת באופן מובנה את שירותי הרשת השונים של גוגל, כולל סייען קולי מבוסס AI, חנות אפליקציות, עדכוני OTA ועוד. למרות המינימליזם, ישנה שליטה נפרדת על כל הדברים השכיחים, כמו בקרת אקלים, שמע ועוד, כך שלא על כל דבר צריך לגשת למסך המרכזי. לצד רשימת אבזור די ארוכה נמצא גם את מערכת הבטיחות המתקדמת ProPILOT של ניסאן ומערך מצלמות מקיף הכולל תצוגת "מכסה מנוע שקוף" ועוד. 

 

2025 ניסאן ליף החדשה
ניסאן ליף החדשה.

כאשר ניסאן הציגה את הדור הראשון של הליף לפני כ-15 שנה, כל מה שהיא הייתה צריכה להיות זה פשוט להיות מכונית עם הנעה חשמלית. אז היא הייתה בודדה במערכה אך כיום התחרות רבה ולא פשוטה בכלל כך שעם הליף החדשה נדמה כי ניסאן עשתה את כל מה שצריך לעשות כדי להצליח, כעת כמובן נשאר לדעת את המחיר שיהווה את אחד המדדים החשובים לסיכויי ההצלחה של הדגם. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
 יונדאי במבצע אאוטלנדר
  • תגובות 19

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.