אחרי ששלשום (22.03.2010) ירדו מפס היצור ה- 9-5 הראשונות בגרסאות מבחן וטרום יצור סופי, סאאב 9-5 Aero Turbo6 XWD בחשיפה מלאה.

סאאה 9-5 החדשהסאאה 9-5 החדשהסאאה 9-5 החדשה שומרת על המסורת

 

 

יום מרגש לחובבי סאאב, אחרי שכמעט וירדה שאולה לבית הקברות של מותגי רכב נכחדים, 7 שנים אחרי שהייתה אמורה לצאת הסאאב 9-5 כפי שהיא כיום אך ל-GM לא היה את הממון או הרצון לייצר אותה. סאאב מתחילה עידן חדש או יותר נכון חצי חדש בנתיים שכן ה-9-5 החדשה הזו הייתה בנפטלין יותר מידי שנים עלמנת להתחרות כבר כעת בתוצרת הגרמנית כמו אודי 6A.

 

בפגישה עם עיתונאים היום אמר ויקטור מיולר (היו"ר של ספייקר) לאחד העיתונאים "זה אירוני לא? אני הייתי צריך לקנות חברה בשביל הזכות לנסוע בסאאב 9-5 חדשה"  הסאאב 9-5 החדשה יושבת על פלטפורמת האפסילון II המשרתת כיום גם את אופל אינסיגניה וגם את הביואיק לקרוס CXS.  אמנם התכנון נעשה עוד בימי GM אך המהנדסים הם של סאאב והיא תוכננה במלואה במולדתה שוודיה. לכן למרות שהתכנון הוא וותיק יחסית היא עדיין סאאב לכל דבר ועניין כמו שסאאב אמורה להיות כאשר לא חותכים פינות.

 

המנוע הוא 2.8 ליטר 6V עם מגדש טורבו מתקדם של בורג וורנר (דומה לזה המותקן בEVO) המספק 296 כ"ס ב-5500 סל"ד ומומנט בריא מאוד של 40.8 קג"מ. ההנעה היא כפולה , זו אותה מערכת הנמצאת באופל אינסיגניה OPC שבאה במקור מהסאאב 9-3 טורבו X.

על זה אמר היו"ר "זה היה מאוד מתסכל לכל חובבי סאאב, לא רק שהמתנו 13 שנים לסאאב 9-5 חדשה בנוסף המתנו עוד זמן רב לקבל הנעה כפולה בסאאב כאשר GM השתמשה בכל רווח שעשתה  מסאאב בכדי להשקיע "בחור השחור" שקוראים לו אופל"

 

עיצוב הפנים שמור על מראה ה-9-5 הקודמת וכל חובב סאאב מיד ירגיש בבית. אך יחד עם זאת איכות היצור היא גבוהה בהרבה מה-9-5 היוצאת ומקבילה לזו הנמצאת בלקרוס החדשה. שינוי אחד למסורת ארוכת השנים,  מפתח התנעה כבר לא ליד בלם היד אלא כעט יש כפתור התנעה בקונסולה המרכזית מול הנהג ובכל מקרה אין כבר בלם יד סטנדרטי אלא חשמלי כראוי וזאת כדי לפנות מקום לתאי אחסון. הספידומטר מורכב מתצוגה היקפית של המהירות וצג דיגיטלי במרכז. תצוגת המהירות על הצג הדיגיטלי מזכירה מד גובה במטוסים, כרגיל סאאב שומרת על המסורת להזכיר לנו שבמקור היא הגיע מחברה המייצרת מטוסים. מעל לוח השעונים יש תצוגה עילית של המהירות, סל"ד ומצב תיבת ההילוכים.  כמובן שכל שאר הפינוקים לא נעדרים כמו טלפון מובנה, מערכת מולטימדיה וניווט עם מסך מגע ועוד.סאאב תאפשר ללקוחות שלה בחירה של פרטי עיצוב ברכב כמו צבע העור וכו' בדיוק כמו אצל יצרני הפרמיום הגרמניים.

 

 

מבחוץ העיצוב הוא זורם מכובד ומאוד שוודי ומאוד מזוהה עם סאאב. הפנסים הקדמיים מעוצבים אמורים להזכיר לנו "בלוק של קרח" לדברי המעצב של סאאב. מאחור בנוסף לפנסים יש פס תאורה לכל רוחב תא המטען שיהיה מעכשיו בכל דגמי סאאב הבאים. גרסת האירו הבחירה מקבלת פגוש קצת שונה מהדגמים האחרים עם כונס אוויר גדול יותר, פנסים הפונים לכיוון הפניה,  צינורות פליטה מרובעים עם ציפוי כרום, וחישוקי 19 אינצ'. חיצונית היא גדולה יותר מאודי 6A ומבפנים גם מרווחת ממנה.

 

בתחום הנהיגה  מעבר להנעה הכפולה ודיפרניציאל מוגבל החלקה אחורי, מצויידת הסאאב 9-5 החדשה במערכת DriveSense  מערכת בקרת נהיגה השולט על המתלים, תגובת דוושת הגז, מהירות ההיגוי, רגישות מערכת בקרת היציבות וכו'. ישנם 3 מצבים : נוחות, ספורט ו"אינטיליגנציה". במצב החכם המערכת מתוכנתת מראש ל-11 מצבי נהיגה ובהתאם לצורת הנהיגה של הנהג נבחר מצב מתוך ה-11 האפשריים.

 

בהמשך הדרך צפוייה גרסת ביצועים, 9-5 Viggen (על שם מטוס קרב של סאאב),  עם אותו מנוע 6V אך כפול מגדשים.

ב-2013 תצאה סאאב 9-3 חדשה לגמרי ואז סאאב תחזור לצורת רישום הדגמים כמו פעם 93 ולא 9-3.

אחרי 20 שנות GM, סאאב פותחת עידן חדש ועבורנו זה רק מבורך לראות עוד מתחרה בפלח מכוניות הפרמיום הסאלוניות, חוץ מזה שאצלנו תמיד אהבנו שוודיות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.