כחמישה חודשים בלבד לאחר שמרצדס הציגה את ספינת הדגל החשמלית שלה, מרצדס EQS, החברה חושפת כעת את מכונית הסאלון החשמלית הייעודית שלה, מרצדס EQE. מרצדס EQE מוצגת כעת אך תהיה תיכנס לאולמות התצוגה רק לקראת סוף המחצית הראשונה של 2022.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

העיצוב החיצוני של מרצדס EQE ממשיך את קו העיצוב של קשת אחידה מהחזית לירכתיים שפגשנו ב- EQS, עיצוב שהוא אולי מאוד אווירודינמי אך בהחלט מעורר מחלוקת ולא מצליח לייצר את המראה של משהו יוקרתי כמו ה- E קלאס המקבילה. כנראה שזה מסוג העיצובים שגם צריך להתרגל אליהם וגם צריך לפגוש פנים אל פח בכדי לגבש דעה מוצקה יותר על העיצוב שלהם.

 

מרצדס EQE
מרצדס EQE.

מרצדס EQE מבוססת כמו ה- EQS על פלטפורמת EVA2 ועם אורך של 4.95 מטר ובסיס גלגלים ענק של 3.12 מטר היא ארוכה רק במעט מה- E קלאס אך עם תוספת משמעותית של 18 ס"מ לבסיס הגלגלים. לעומת ה- EQS היא קצרה יותר ב-27 ס"מ ועם בסיס גלגלים קצר יותר ב-10 ס"מ. הפלטפרומה הזו כוללת גם מערכת היגוי אחורית בשתי גרסאות, האחת המאפשרת הטיה של הגלגלים האחוריים בזווית של עד 4.5 מעלות והבכירה יותר המוצאת כאופציה עד ל-10 מעלות. המערכת הבכירה מאפשרת לקצר את רדיוס הסיבוב מ-12.5 מטר ל-10.7 מטר בלבד.

 

מרצדס EQE תא הנוסעים
תא נוסעים בהשראת ה- EQS.

בשלב ההשקה מרצדס EQE תשווק עם שתי יחידות הנעה, אחורית או כפולה, ובהמשך יצטרפו גרסאות הנעה נוספות כולל דגם ביצועים חשמלי. בשלב זה מרצדס מספקת מידע רק על דגם הבסיס EQE 350 עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 290 כ"ס וסוללה בקיבולת נטו של 90kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 660 ק"מ.

 

בכל הקשור לטעינה, מרצדס EQE מצוידת כסטנדרט במטען פנימי המאפשר טעינה AC בהספק של 11kW וכאופציה ניתן לשדרג למטען פנימי בהספק של 22kW. טעינה מהירה DC אפשרית בהספק של עד 170kW ושימוש במטען מסוג זה מאפשר להוסיף טווח של 250 ק"מ בזמן טעינה של 15 דקות. בשוק היפני הדגם יאפשר שתי יכולות נוספות לשימוש בסוללה, V2G ו- V2H כך שרוכשי הדגם יוכלו ללדוגמה חבר את הרכב לרשת החשמל הבתית למקרה של הפסקת חשמל.

 

מרצדס EQE
טווח נסיעה חשמלי של עד 660 קילומטר.

כמו במרצדס EQS גם את תא הנוסעים של מרצדס EQE מאפיין "קיר המסכים" ​​MBUX Hyperscreen המשלב בתוכו שני מסכים "12.3 ומסך מרכזי ענק בגודל של "17.7. כמובן שנמצא גם שפע של טכנולוגיה, מערכות בטיחות מתקדמות, אבזור, ממשקים המבוססים על מגע או מחוות ידיים, תפעול קולי טבעי מתקדם, טכנולוגיית AI להתאמת ממשק המולטימדיה לכל נהג (עד 7 פרופילים שונים הנשמרים בענן), עדכוני OTA למערכת ולרכב ועוד.

 

מרצדס EQE
מרצדס EQE.

רוכשי הדגם יוכלו לבחור במערכת מתלי האוויר AIRMATIC הכוללת גם בולמים אדפטביים. המערכת הזו שומרת על מרכב מאוזון ללא תלות בפיזור המשקל ברכב, במצב ספורט ומעל ל-120 קמ"ש היא מנמיכה את המרכב ב-20 מ"מ וניתן מצד שני להגביה את המרכב ב-25 מ"מ בנסיעה במהירות של עד 45 קמ"ש.