2021 סובארו לבורג החדש
סובארו לבורג החדש.
2021 סובארו לבורג החדש
סובארו לבורג החדש.

סובארו חושפת בשוק הבית ביפני את הדור השני לסובארו לבורג, הדגם שסובארו רוצה שנחשוב עליו כעל כדגם נפרד אך לכולם ברור כי הוא סוג של גרסת סטיישן ספורטיבית וייחודית לסובארו אימפרזה. הלבורג החדש מבוסס על האימפרזה הנוכחית אך מציג אבולוציה עיצובית ושדרוג משמעותי לתא הנוסעים שהפעם באמת הופכים אותו לייחודי. באמצעות הלבורג החדשה, סובארו מציגה גם מספר חידושים בתחום מערכת הבטיחות שלה, EyeSight.

 

הדור הקודם של הלבורג שווק עם מנוע 1.6 ליטר טורבו 170 כ"ס, עבור הלבורג החדשה סובארו פיתחה מנוע טורבו חדש בנפח של 1.8 ליטר בוקסר המייצר הספק מרבי של 177 כ"ס בין 5,200-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ בין 1,600-3,500 סל"ד.

 

2021 סובארו לבורג
מנוע 1.8 טורבו חדש.

המנוע החדש משודך כצפוי לתיבת הילוכים רציפה Lineartronic CVT אך בסובארו מציינים כי מדובר בפיתוח חדש של התיבה המוכרת לנו מדגמי סובארו הנוכחיים וכי 80% מהחלקים בה הוחלפו בחלקים חדשים. כמובן שלא תופתעו לגלות כי הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה קבועה. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה עם 4 מצבים לבחירה ומצב נוסף לכיול אישי בו הנהג יכול לבחור מפה שונה להיגוי, תיבת ההילוכים, בולמים, מערכת ההנעה הכפולה, המנוע ואף את מידת האגרסיביות בה מערכות הבטיחות מגיבות.

 

2021 סובארו לבורג החדש
הדור האחרון של מערכת EyeSight.

כאמור, הלבורג החדשה מצוידת בדור הבא של מערכת הבטיחות המתקדמת של סובארו (EyeSight) הכוללת כעת גם חיישנים היקפיים (כולל רדאר) המספקים לרכב מידע מכל סביבת הרכב. מעבר לשדרוג יכולות התגובה של המערכת, היא עושה כעת שימוש גם במידע ממערכת הניווט ומפות 3D מתקדמות בהפרדה גבוהה בכדי להתאים את מהירות הרכב לסביבה ותוואי הנסיעה. על היקף גלגל ההגה יש חיישנים המזהים מתי הנהג אכן אוחז בהגה ונמצא בשליטה, במידה והמערכת מזהה חוסר שליטה של הנהג היא תביא את הרכב לכדי עצירה מלאה ותיצור קשר עם מוקד חירום. מערכת השמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בשילוב עם בקרת השיוט האדפטיבית, מאפשרת לנהג לעזוב את ההגה בזמן נהיגה בעומס תנועה. הלבורג הוא הדגם הראשון של סובארו המצויד במגבר בלם חשמלי וכן במראה מרכזית מבוססת מצלמה אחורית.

 

2021 סובארו לבורג החדש
שימושיות של סטיישן באווירה ספורטיבית.

הלבורג החדשה שומרת על המראה הספורטיבי של הקונספט לדגם שהוצג אשתקד בטוקיו והיא תשווק בגרסה רגילה או בגרסת STI עם מראה וכיול ספורטיביים יותר, אך ללא שינוי ביחידת ההנעה ולכן גרסה זו נקראת "STI Sport". הלבורג החדשה מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של סובארו המשרתת את כל דגמי המותג כיום והיא קשיחה יותר פיתוח ב-44% לעומת הפלטפורמה של הדגם היוצא. עבור הלבורג סובארו תכננה מערכת היגוי חדשה המבטיחה משוב מדויק ורב יותר לנהג, יחד עם מערכת מתלים מעודכנת.

לדגם אורך של 4,775 מ"מ, רוחב של 1,795 מ"מ, גובה של 1,500 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ, כלומר ארוך יותר ב-65 מ"מ מהדגם היוצא, רחב יותר ב-15 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 20 מ"מ. נפח תא המטען גדול ועומד על 561 ליטר. המושב האחורי מחולק ביחס של 40:20:40 וניתן לשנות את זווית משענות המושבים.

 

2021 סובארו לבורג החדש תא הנוסעים
שדרוג משמעותי לעומת תא הנוסעים הקודם.

תא הנוסעים של הלבורג החדשה הוא שילוב ייחודי של תא הנוסעים של ה-XV/אימפרזה בחלק התחתון ובדלתות ועם תא הנוסעים של האאוטבק החדש בחלקו העליון ובקונסולה המרכזית, שם נוכל למצוא את מערכת המולטימדיה "11.6 החדשה של סובארו. הלבורג זכה בנוסף למושבי ספורט אוחזים וגלגל הגה ספורטיבי. לראשונה בסובארו אנחנו פוגשים בלוח מחוונים דיגיטלי "12.3 עם מספר מצבי תצוגה, כולל לוח שעונים קלאסי או תצוגה מלאה של מערכת הניווט.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.