סוזוקי סלריו מרווחת יותר לנוסעים ולמטען מהאלטו, משווקת עם שני מנועי 1.0 ליטר, תיבת הילוכים ידנית או רובוטית (ואולי אף רציפה) ומציעה צריכת דלק משולבת של בין 23.2 ק"מ לליטר ל-27.8 ק"מ לליטר עם חבילת ECO+.

2015 סוזוקי סלריו

סוזוקי סלריו (Celerio), המכונית העירונית החדשה של סוזוקי המחליפה בסוזוקי גם את האלטו וגם את הספלאש, יוצאת לדרך באירופה ואלינו היא צפויה להגיע במהלך המחצית השנייה של 2015. הסלריו, בניגוד לאלטו שהגיע אלינו מהודו, תגיע אלינו מפס הייצור החדש של סוזוקי בתאילנד.

 

כאמור, הסלריו מחליפה בסוזוקי לא רק את האלטו אלא גם את הספלאש (בשלב מאוחר יותר) וככזו, היא גדולה משמעותית מהאלטו ומציעה 5 מושבים ולא רק 4 כמו באלטו. עם אורך של 3,600 מ"מ, רוחב של 1,600 מ"מ, גובה של 1,540 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,425 מ"מ, הסלריו ארוכה מהאלטו ב-100 מ"מ, גבוהה ממנה ב-70 מ"מ ובעלת בסיס גלגלים ארוך יותר ב-65 מ"מ. עם משקל של 880 ק"ג, הסלריו כבדה רק במעט מהאלטו, כ-30 ק"ג יותר, וקלה משמעותית מהספלאש, כ-100 ק"ג פחות.

 

לעומת האלטו, הסלריו לא תציע רק מרווח משופר לנוסעים אלא גם למטען עם נפח של 254 ליטר – הגדול בסגמנט – לעומת 129 ליטר סמליים באלטו. עם קיפול המושבים מתקבל נפח של 726 ליטר. לעומת הספלאש מצד שני, הסלריו אמנם קצרה יותר 175 מ"מ) ופחות רחבה (80 מ"מ), אך היא עדיין מציעה מרווח ברכיים גדול יותר מהספלאש וגם יותר מקום למטען מול ה-178 ליטר הצנומים של הספלאש.

 

תא הנוסעים של הסלריו רושם לזכותו שדרוג משמעותי בתחום האיכות הכוללת לעומת תא הנוסעים הארכאי של האלטו, אך עדיין מדובר ברכב עירוני זול כך שהפלסטיקה המרכיבה את תא הנוסעים היא מהסוג הקשיח והפשוט.

 

 

סוזוקי לסריו - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

סוזוקי מציעה את הסלריו באירופה עם שני מנועי 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בתקן EURO-6. מנוע הבסיס של הדגם הוא אותו מנוע K10B המוכר מהאלטו (ששודרג קלות) עם הספק מרבי של 68 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 9.17 קג"מ ב-3,500 סל"ד.

 

גרסה נוספת וחדשה של מנוע זה (K10C) שודרגה במערכת תזמון שסתומים משתנה VVT ובמערכת הזרקת דלק משודרגת (DualJet) מה שאפשר לסוזוקי להעלות את יחס הדחיסה מ-11:1 ל-12:1 ולשפר את נצילות המנוע. מנוע זה משווק עם חבילת ECO+ בלבד (תוספת של 1,100 אירו באירופה) הכוללת מערכת עצור/סע, הנמכת מרכב של 10 מ"מ, מערכת סיוע לזינוק בעלייה ותאורת LED ליום.

 

למנוע K10C הספק מרבי של 68 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 9.48 קג"מ ב-3,500 סל"ד. אם אתם שואלים לאן נעלמה כל הטכנולוגיה בשל נתוני המנוע הדומים, זו מוצאת ביטוי משמעותי בצריכת הדלק. עם תיבת 5 הילוכים ידנית, מנוע הבסיס רושם צריכת דלק משולבת של 23.2 ק"מ לליטר (כמו באלטו) בעוד המנוע המשודרג רושם לזכותו צריכת דלק משולבת של 27.8 ק"מ לליטר יחד עם פליטת CO2 נמוכה של 84 גרם/ק"מ לעומת 99 גרם/ק"מ במנוע הבסיס. הביצועים עם שני המנועים זהים ועומדים על 14.0 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 155 קמ"ש.

 

סוזוקי מציעה את מנוע הבסיס גם עם תיבת 5 הילוכים רובוטית (AGS) כאופציה, זאת במקום תיבת 4 הילוכים אוטו' באלטו ובספלאש. יש לציין שבתאילנד, הסלריו מוצעת עם תיבת הילוכים רציפה במקום זו הרובוטית ולאור הסלידה של הצרכן הישראלי מתיבות הילוכים רובוטיות עם מצמד יחיד, סביר להניח שבמכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי בישראל, עומלים על כך שזו תגיע ארצה במקום התיבה הרובוטית.

 

סוזוקי סלריו – אבזור נוחות ובטיחות:

האבזור הסטנדרטי בסלריו צפוי לכלול כיוון גובה למושב הנהג, 2 חלונות חשמל קדמיים, מזגן, מושב אחורי מפוצל 60:40, כיוון גובה לגלגל ההגה, מערכת שמע בהתקנה מקומית עם 2 רמקולים, כיוון ידני למראות, חישוקי פלדה "14 הצד ועוד. כאופציה, סוזוקי מציעה בנוסף מערכת שמע מקורית עם כניסת USB, דיבורית BT ושליטה מההגה, ריפוד בד בדלתות, פנסי ערפל, 2 חלונות חשמל אחוריים, כיוון חשמלי למראות הצד , חישוקי "14 קלים ועוד.

 

בתחום הבטיחות, הסלריו זכתה לאחרונה בציון נמוך של שלושה כוכבים בלבד במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP, בעוד שאר המתמודדות בסגמנט בעלות ציון של 4 עד 5 כוכבים. הסיבה לכך היא שהדגם נבחן עם 4 כריות אוויר וללא כרית וילון המוצעת בחלק קטן ממדינות אירופה כאופציה בלבד. במערב אירופה הסלריו משווקת עם שש כריות אוויר כסטנדרט וכך אנו צופים (ומצפים!) שהדגם ישווק בארץ. סביר להניח שסוזוקי עצמה תציע את הדגם בכל אירופה עם 6 כריות אוויר כסטנדרט בכדי לשפר את ציון הבטיחות. אבזור בטיחות נוסף שמוצע עם הדגם הוא מערכת בקרת יציבות, עיגוני ISOFIX מאחור, התראה על אי חגירת חגורת הבטיחות ועוד.

 

01-celerio-front-1
01-celerio-front-1
02-celerio-front-1
02-celerio-front-1
03-celerio-side-1
03-celerio-side-1
04-celerio-rear-1
04-celerio-rear-1
05-celerio-rear-1
05-celerio-rear-1
08-celerio-dooropen-1
08-celerio-dooropen-1
10-celerio-hatchopen-1
10-celerio-hatchopen-1
10-celerio-rearopen-1
10-celerio-rearopen-1
13-celerio-interior-blue-1
13-celerio-interior-blue-1
suzuki_celerio_7
suzuki_celerio_7
suzuki_celerio_11
suzuki_celerio_11
suzuki_celerio_12
suzuki_celerio_12

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.